Odd - HamKam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Odd - HamKam

Post by anonymous1918 »

Back to basic! Vi må finne tilbake til formelen fra vårsesongen. Dette er en kamp vi har alle muligheter i. Jeg tror vi trenger 9 poeng på de siste 8 kampene for å være ganske sikre, og da passer det fint å starte med 3 til helga. Jeg tror seier i helga sikrer minst kvalik mtp KBK som er 7 poeng bak oss pr nå. Blir det 10 etter helga tar de oss ikke igjen med 7 kamper igjen.

Lagene rundt oss har vanskelige bortekamper mot hhv Molde, Glimt, Godset, VIF, mens S08 møter Jerv.

Det ryktes bra oppmøte på bortefeltet. Hvor møtes folk før kamp?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Odd - HamKam

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Thu Sep 15, 2022 2:13 pm Back to basic! Vi må finne tilbake til formelen fra vårsesongen. Dette er en kamp vi har alle muligheter i. Jeg tror vi trenger 9 poeng på de siste 8 kampene for å være ganske sikre, og da passer det fint å starte med 3 til helga. Jeg tror seier i helga sikrer minst kvalik mtp KBK som er 7 poeng bak oss pr nå. Blir det 10 etter helga tar de oss ikke igjen med 7 kamper igjen.

Lagene rundt oss har vanskelige bortekamper mot hhv Molde, Glimt, Godset, VIF, mens S08 møter Jerv.

Det ryktes bra oppmøte på bortefeltet. Hvor møtes folk før kamp?
Mets er stedet!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Odd - HamKam

Post by antevitaic »

Eigentleg imponerande sesong av Odd. Odd står litt i motsetnad til Kamma med ei opnare tilnærming til kampane, variable prestasjonar og eindel mål involvert, men med resultat av fleire sigrar. Har veldig sans for deira serbiske kantspelar Milan Jevtovic, han må passast på, kan skyta med begge bein og god til å dra av forsvarsspelarar. Elles kom det ein for meg heilt ukjend 18-åring inn og skårte to mål borte mot Sandefjord forleden sundag, Dennis Gjengaar, rask som lynet. Adama Diomande er skada, men Odd har altså fleire som kan skapa ting, deriblant òg Mikael Norø Ingebrigtsen som verker å ha funne tilbake til formen som gjorde at Göteborg henta han for eit par år sidan.

Blir ein tøff kamp. Odd har moglegheit til å vera litt lausare over skuldrene, medan Hamkam må vinna i det minste på vilje. Spent på om Faerron eller Opsahl får den opne plassen i forsvaret. Trur ikkje Opsahl har blitt benka pga prestasjonar, men at det kan vera lurt å gi spelarar mental som fysisk kvile før sesonginnspurten.


StåhlOgBetong
Posts: 31
Joined: Fri Jan 07, 2022 10:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Odd - HamKam

Post by StåhlOgBetong »

Når kommer den kampen da HamKam får et straffespark eller motstanderen gjør en tabbe og får rødt kort. Er alltid en slik kamp hver sesong, men i år har det vært stusselig. Kanskje fordi vi spiller slik vi gjør, men hvorfor er ikke Opsahl-Kurucay-Skjærvik klink hver uke?


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Odd - HamKam

Post by antevitaic »

Faerron får seg nok ein pause no. Kjipt tap. Fleire med forståeleg nok frustrert kroppsspråk utover kampen i går. Blir ein spanande haust...
Elles frustrerande dømming i går. Fratar jo bl.a. direkte Kamma ein stor sjanse i byrjinga av kampen når Sjølstad presser bra. Vanskeleg list å forholda seg til.

Berre å køyra på mot Jerv no.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Odd - HamKam

Post by Heis »

Rar match å se på. Følte kamma var best og farligst egentlig kampen igjennom. Blir litt gjennomgangsmelodi at vi ikke setter mulighetene vi får og at man ikke er disiplinert nok til å unnå å gi dommerne en grunn til å blåse straffespark. Skal ikke klage på at det blir gitt straffe i noen av tilfellene, men ingen av dem er nødvendigvis klink. Synes ikke det er åpenbart at Rilwan er langt nok unna der ballen kommer fra til at han bør forventes å klare å dra armen sin unna. Så vidt jeg kan huske, har han armen (så vidt) under skulderhøyde og er midt i ett hopp som gjør armposisjonen naturlig ut ifra kroppens bevegelser. Men som sagt, skjønner jeg at det kan (og kanskje skal) blåses på den.


Post Reply