Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by tagetrommis »

Bjørlo meldes klar for Rosenborg om han består den medisinske testen.


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Overganger 2023

Post by Utafor »

Virker som en bra fyr å ha i garderoben. RBK2 får sikkert mye glede av ham.


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2023

Post by antevitaic »

Meget kjipt å mista Bjørlo. Eit steg tilbake for klubben sportslig det. God spelar med innstilling. Lurar på kva som har skjedd. Han gjekk jo ut og sa han ville ha ny kontrakt etter sesongslutt? Rart rart...


brun
Posts: 37
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by brun »

Tipper at Bjørlo og co har krevd mer enn Olsen var villig til å legge på bordet. God til å forhandle men likefullt en mann av prinsipp. Men ja, det er kjipt. Vil ikke si sportslig skritt tilbake, men et tap som svir. Mye på grunn av hvem han er som person både av og på bana. Så for meg Bjørlo som en lojal kamerat i flere år.

Ser folk fordømme administrasjonen i Ham-Kam på twitter og facebook. Bare rør. Det jobbes fortsatt godt, veldig bra ting utenomsportslig som har skjedd de siste årene. Forlengelsene uteblir, men det er vel flere grunner enn forhandlinger som strander. Det ligger en plan og en filosofi til grunn her. Ingen er uersattelige!


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

brun wrote: Thu Dec 15, 2022 11:47 pm Ser folk fordømme administrasjonen i Ham-Kam på twitter og facebook. Bare rør. Det jobbes fortsatt godt, veldig bra ting utenomsportslig som har skjedd de siste årene. Forlengelsene uteblir, men det er vel flere grunner enn forhandlinger som strander. Det ligger en plan og en filosofi til grunn her. Ingen er uersattelige!
Jeg er nok av de som omtales som "folk" her :mrgreen: Jeg er enig med deg i at det jobbes godt, og at jeg for første gang er uenig med Espen O. om prioriteringer (ev. at man burde vært før på ballen) står jeg fint for altså. Så betyr ikke det at jeg ikke har tillit til ledelsen, både administrasjon og sportslig.

Det som er grunnen til at dette svir litt ekstra (i hvert fall for meg) er at jeg mener det er utrolig viktig å ha spillere i klubben som har ambisjoner også på Ham-Kam sine vegne. Det trodde jeg Bjørlo hadde, akkurat som jeg trodde Eriksen hadde det.

Det blir sagt at det er vanskelig å si nei til større klubber, og det er helt sikkert sant. Men, nå mister vi nok en spiller til ett lag som har som ambisjoner om å kjempe om gull. Det er den tredje spilleren på 1 år, i tillegg til en hovedtrener og en assistent. Personlig mener jeg at vi kanskje har missa på en mulighet til å etablere oss høyere i fotball-hierarkiet som det kan ta lang tid før vi får igjen.

Og ja, dette er etterpåklokskap, og ja, det er noe økonomi involvert her også. Bare så fryktelig skuffa, så mulig følelsene er sterkere enn fornuften.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Geiran1
Posts: 45
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Overganger 2023

Post by Geiran1 »

Nå når det ser ut til at Bjørlo er forsvinner.
Kan kanskje Torbjørn Kallevå være ett alternativ, fikk ikke fornyet kontakt i Ålesund.
Kjenner ikke godt til ham, men han spilte i de fleste kampene til Ålesund.
Last edited by Geiran1 on Fri Dec 16, 2022 8:13 am, edited 1 time in total.


BVegard_
Posts: 10
Joined: Sat Aug 06, 2022 10:29 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by BVegard_ »

Heldigvis er det Rosenborg og ikke Aalesund det er snakk om her. Forståelig at Bjørlo vil prøve seg på en større arena når han får muligheten, hadde han reist til Sunnmøre hadde det kun vært pga lønna.


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Overganger 2023

Post by Utafor »

Geiran1 wrote: Fri Dec 16, 2022 7:56 am Nå når det ser ut til at Bjørlo er forsvinner.
Kan kanskje Torbjørn Kallevå være ett alternativ, fikk ikke fornyet kontakt i Ålesund.
Kjenner ikke godt til ham, men han spilte i de fleste kampene til Ålesund.
Han har gått til Hødd. Håper vi har litt høyere ambisjoner enn som så


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Det sies at Bjørlo har takket nei til et bedre tilbud fra AaFK for å gå til RBK. Jeg hadde gjort det samme. Er nok summer som klubben ikke ønsket å matche her, og det er fint å stå ved enkelte prinsipper dersom man ønsker å ha harmoni i troppen. Hvis f eks Lønstad Onsrud har skrevet under på en kontrakt verdt 600k for ei uke siden og Bjørlo plutselig får 900k fordi klubben strakk seg, så tror jeg ikke LO hadde vært veldig happy, tatt i betraktning at nivået og rollene deres er sammenlignbare.


SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2023

Post by SpellSpar »

GSP wrote: Fri Dec 16, 2022 12:46 am
brun wrote: Thu Dec 15, 2022 11:47 pm Ser folk fordømme administrasjonen i Ham-Kam på twitter og facebook. Bare rør. Det jobbes fortsatt godt, veldig bra ting utenomsportslig som har skjedd de siste årene. Forlengelsene uteblir, men det er vel flere grunner enn forhandlinger som strander. Det ligger en plan og en filosofi til grunn her. Ingen er uersattelige!
Jeg er nok av de som omtales som "folk" her :mrgreen: Jeg er enig med deg i at det jobbes godt, og at jeg for første gang er uenig med Espen O. om prioriteringer (ev. at man burde vært før på ballen) står jeg fint for altså. Så betyr ikke det at jeg ikke har tillit til ledelsen, både administrasjon og sportslig.

Det som er grunnen til at dette svir litt ekstra (i hvert fall for meg) er at jeg mener det er utrolig viktig å ha spillere i klubben som har ambisjoner også på Ham-Kam sine vegne. Det trodde jeg Bjørlo hadde, akkurat som jeg trodde Eriksen hadde det.

Det blir sagt at det er vanskelig å si nei til større klubber, og det er helt sikkert sant. Men, nå mister vi nok en spiller til ett lag som har som ambisjoner om å kjempe om gull. Det er den tredje spilleren på 1 år, i tillegg til en hovedtrener og en assistent. Personlig mener jeg at vi kanskje har missa på en mulighet til å etablere oss høyere i fotball-hierarkiet som det kan ta lang tid før vi får igjen.

Og ja, dette er etterpåklokskap, og ja, det er noe økonomi involvert her også. Bare så fryktelig skuffa, så mulig følelsene er sterkere enn fornuften.
Du er bare sur fordi du ligger an til å måtte betale 1000 spenn for drakta hans :lol:


Post Reply