Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Overganger 2023

Post by Sleivspark »

Abiodun2 wrote: Mon Jan 23, 2023 4:09 pm Ifølge Tv2 har kabalen i forhold til Roterud og Lillehammer gått opp, og overgangen for Skjærvik til Lillestrøm er nært forestående. Hamkam sikter seg inn på Fredrik Kristensen Dahl fra KFUM som erstatter.
Edit: HA har også skrevet om saken nå.
Noen som har god oversikt over styrker og svakheter hos Fredrik Kristensen Dahl?
Stabæk skal også ha vist interesse for spilleren visstnok.


SpellSpar
Posts: 79
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 27 times
Been thanked: 15 times

Re: Overganger 2023

Post by SpellSpar »

Fra HA:
Stabæk, Tromsø og Strømsgodset skal ifølge Nettavisen også ha meldt interesse for spilleren, men Kristensen Dahl forteller at HamKam er i førersetet.

Ifølge avisa Nordlys har TIL lagt inn et bud på spilleren, som foreløpig ikke skal være avvist.

– Det har vært mye interesse. Jeg har ikke prosessert alt ennå, men HamKam virker å ha det ekstra lille giret. Jeg føler meg veldig ønsket der.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Top Dog wrote: Mon Jan 23, 2023 9:47 am Kunne Snorre Strand Nilsen vært noe på backplass a? Hurtig og offensiv vingback som har vært veldig god i KBK. Har jo vist at han holder eliteserie-nivå. Visstnok ikke fått noen tilbud fra andre klubber (selv om jeg synes det høres merkelig ut), og har ønsket seg bort i et år nå. Relativt ung og relativt lokal og.
Ja, det jeg har sett av han har han imponert. Var visstnok mye interesse rundt han i sommer, vet ikke om KBK har priset han for høyt jeg?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Tue Jan 24, 2023 5:11 pm
Top Dog wrote: Mon Jan 23, 2023 9:47 am Kunne Snorre Strand Nilsen vært noe på backplass a? Hurtig og offensiv vingback som har vært veldig god i KBK. Har jo vist at han holder eliteserie-nivå. Visstnok ikke fått noen tilbud fra andre klubber (selv om jeg synes det høres merkelig ut), og har ønsket seg bort i et år nå. Relativt ung og relativt lokal og.
Ja, det jeg har sett av han har han imponert. Var visstnok mye interesse rundt han i sommer, vet ikke om KBK har priset han for høyt jeg?
Tror han er dyr og vet han spiller høyreback. Er det rett plass å legge såpass mye penger som jeg tror han vil koste? Melga er nok tiltenkte å spille fast i år også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Melga må pushes han også, og det kan være hans siste år. Heller ingen selvfølge at Melga leverer som i fjor. Skade kan også skje. Snorre Strand Nilsen kan være en mer langsiktig løsning.

Jeg er positiv. Lokal spiller også.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Wed Jan 25, 2023 4:33 pm Melga må pushes han også, og det kan være hans siste år. Heller ingen selvfølge at Melga leverer som i fjor. Skade kan også skje. Snorre Strand Nilsen kan være en mer langsiktig løsning.

Jeg er positiv. Lokal spiller også.
Altså, det er en bra mann å hente, men kan tenke meg en sum på 2-3 mill for han. Og det er for mye for en som ikke er nevneverdig bedre enn den høyrebacken vi har og 26 år. Da kan vi heller forsøke å signere han i sommer på bosman eller for en billigere sum. Synes vi skal signere Nouri som backup jeg. Proff, gratis og veldig bra i garderoben.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Jeg ser hva du mener, selv om jeg er uenig. Men det er klart, det er grenser for hva han er verdt, samtidig som vi må overleve i år, og da er det verdt å bruke litt penger.


Spesielt når vi klarer å hente klassekeepere som Marcus Sandberg på 2-årskontrakt gratis 😎


Utafor
Posts: 41
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by Utafor »

Dette betyr vel at Hagen er ferdig?


brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by brun »

Hagen definitivt ferdig. Nå er vi i en posisjon hvor klubben er tjent med at han forsvinner i vinter. Høy lønn. Må finnes noen beilere?

Nouri som backup støttes. Men har på følelsen av at trenerteamet vurderer han som overflødig/uinteressant. Ser for meg at en yngre og mer langsiktig signering er in the works. Snorre faller litt mellom to stoler med sin pris.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Wed Jan 25, 2023 9:43 pm Jeg ser hva du mener, selv om jeg er uenig. Men det er klart, det er grenser for hva han er verdt, samtidig som vi må overleve i år, og da er det verdt å bruke litt penger.


Spesielt når vi klarer å hente klassekeepere som Marcus Sandberg på 2-årskontrakt gratis 😎
En meget bra signering.

Det er den realistiske keeperen jeg håpet mest på. Bra alder, gratis, masse rutine og ingen klare svakheter. God på å dirigere forsvaret.

Regner med at Hagen går nå. Han har selvfølgelig vært meget bra på treninger nå, men han blir overflødig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply