Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Overganger 2023

Post by Sleivspark »

Noe interessant at Sandberg har signert for to år. Har tydeligvis gått bort i fra ett-årskontrakter etter fylte 30.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2023

Post by Bushy »

Et sleivspark til Hamkam der alså :P


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Sleivspark wrote: Thu Jan 26, 2023 2:06 pm Noe interessant at Sandberg har signert for to år. Har tydeligvis gått bort i fra ett-årskontrakter etter fylte 30.
Gjaldt ikke det forlengelser da? Keepere holder jo noen år lengre enn utespillere også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brun
Posts: 37
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by brun »

Sleivspark wrote: Thu Jan 26, 2023 2:06 pm Noe interessant at Sandberg har signert for to år. Har tydeligvis gått bort i fra ett-årskontrakter etter fylte 30.
Med tanke på at keepere generelt sett peaker i 30-årsalderen, så ville det vært fryktelig dumt å utelukkende forplikte seg til å dele ut 1-årskontrakter etter fylte 30. Men det er jo ikke slik det er i HamKam.

Klubben ønsker ikke lange kontrakter på eldre spillere, men det finnes unntak. God klubbdrift.


Sleivspark
Posts: 25
Joined: Wed Jan 18, 2023 9:16 pm
Been thanked: 9 times

Re: Overganger 2023

Post by Sleivspark »

Quadrophenia wrote: Thu Jan 26, 2023 5:07 pm
Sleivspark wrote: Thu Jan 26, 2023 2:06 pm Noe interessant at Sandberg har signert for to år. Har tydeligvis gått bort i fra ett-årskontrakter etter fylte 30.
Gjaldt ikke det forlengelser da? Keepere holder jo noen år lengre enn utespillere også.
Det er godt mulig at det bare gjelder forlengelser, selvom jeg forøvrig mener at det ikke skal ha så mye å si. Presterer spilleren godt og er lite utsatt for skader synes jeg det fint kan skrives lengre enn ett år på spillere over 30. Melga er et godt eksempel på det.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Da er Vetle Skjærvik offisielt solgt til LSK for opp til 4,5 mill. En del går til Lillehammer og Roterud.

Vi trenger 2 nye stoppere etter min mening. En direkte erstatter for Skjærvik som har pondus og erfaring og en som kjemper om plass. Sistnevte håper jeg blir Dahl fra Kåffa.


GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Og Kristensen Dahl meldes nå klar for Strømsgodset.

Jeg er ikke av de som blir pessimistisk/negativ først (tror jeg sjøl i hvert fall), men jeg begynner å bli litt stressa når alternativ nummer to nå ser ut til å glippe. Kiil Olsen skal ha vært mer eller mindre ferdig med forhandlinger med Kamma når Vålerengens kaster seg på, Kristensen Dahl uttaler seg positivt om en overgang til Briskeby og nå ser det ut til at begge velger andre klubber. Vet ikke om det bare er tilfeldig eller om mangel på sportssjef spiller inn, men føles litt mer usikkert i hvert fall.

Begynner å tynnes ut med gode, norske alternativer også slik jeg ser det. Noen tanker rundt hvem som kan være aktuelle?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
BVegard_
Posts: 10
Joined: Sat Aug 06, 2022 10:29 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by BVegard_ »

Her lukter det at det trengs en overgang ala Peter Sørensen. Kom inn fra sida før 2003-sesongen helt ukjent for meg i alle fall. Gampet rundt på midtbanen i preseason før han ble satt ned et ledd og endte opp som beste midtstopper klubben har hatt i moderne tid.


Jeg tipper det kommer inn noen tilsvarende, Michelsen og Solbakken har helt sikkert noe dansk dynamitt i ermet.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Håper du har rett. For ingen av de danske spillerne Ståle har tipset om de siste årene har vært krutt :) Sist Ståle anbefalte en dansk spiller som leverte så var det vel Morten Bertholt.

Etter det har vi hatt Thobias Ndungu, Ahmed Daghim, Jacob Egeris osv.. Ellers så slo ikke akkurat Oliver Sørensen og Victor Lind til heller når vi er inne på dansker..Unntaket er vel Franck Semou. På tide med en god danske snart!

Edit: Ja, Kurucay er dansk😄


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2023

Post by Heis »

Jo fler som går ut, jo mer kjenner jeg på en angst nå for manglende sportssjef til å koordinere alt som må inn for å fylle rommene etter mange salg. Håper ikke ledelsen har tatt seg vann over hodet.

Og forresten: Hassan Kurucay var vel en tålelig suksess?


Post Reply