Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Fasit for Håkans er i overkant av 4 mill :) Nettavisen som melder.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Norske spillere jeg kunne tenkt meg inn sånn omtrent nå:

Jakob Napoleon Romsaas - Tidvis eksepsjonelt god for Skeid i fjor. Ønsket av flere eliteserieklubber dessverre, så frykter at denne blir vanskelig.

Ådne Midtskogen - Lillebror. Vært i Kamma før. Snakkes meget pent om i Egersund, der han har spilt på høyreback de siste par sesongene.

Oscar Aga - Fikk etter hvert spilletid for Elfsborg i fjor, så antagelig små muligheter for denne også. Allikevel mener jeg det er verdt å gi det et forsøk, mulig et utlån kunne vært aktuelt.

Syver Skeide - Midtbanespiller i Hødd. 18 år og spilt over 50 kamper for A-laget til Hødd.

Sondre Sørløkk - Midtbanespiller, dundra inn mål for Ull/Kisa i fjor.

Bjørn Mæland - Nok en forsvarer fra EIK (jeg så faktisk opptil flere kamper på direktesport med de i fjor). Ledertype, kom fra Odd før sesongen i fjor.

Ryan Lee Nelson - Ok, han er ikke norsk, men "grisete" midtbanespiller med høy frekvens i beina. Veldig god deler av sesongen for Gjøvik-Lyn i fjor.


Så er det vel sånn at jeg tipper de neste signeringene vil komme fra utlandet, og hvilke spillere som kan være aktuelle for Kamma i det segmentet har jeg absolutt ingen peiling på :mrgreen:

For øvrig hadde jeg egentlig Tobias Sagstuen Andersen fra Raufoss på lista mi også, men han har valgt å legge opp i en alder av 18.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Syver Skeide - Midtbanespiller i Hødd. 18 år og spilt over 50 kamper for A-laget til Hødd.
Mener jeg har lest at han er på vei til AaFk. God spiller!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Norske spillere jeg kunne tenkt meg inn sånn omtrent nå:

Jakob Napoleon Romsaas - Tidvis eksepsjonelt god for Skeid i fjor. Ønsket av flere eliteserieklubber dessverre, så frykter at denne blir vanskelig.
Forstår det frister med en 18-årig spiller med x-faktor, men tror ikke han helt er den typen vi trenger. Ganske ustabil og hovedsakelig best som ving. Ser ut som vi skal spille mest 3-5-3 i år så da blir han litt overflødig. Men han hadde vært bra som endel av foryngelse av stallen, men det ser ut til å bli altfor dyrt.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Ådne Midtskogen - Lillebror. Vært i Kamma før. Snakkes meget pent om i Egersund, der han har spilt på høyreback de siste par sesongene.
Har hørt det samme, at han har spilt bra i Egersund. Interessant type, men litt sjansespill mtp. at han kun har erfaring fra nivå3. Tankene mine går til Kristian Strande, som hadde vært veldig god i 2.div, men som ikke tok Obosliganivået. Men jeg liker tanken om at juniorer som ikke er klare drar ut for å spille førstelagsfotball i noen sesonger før vi henter de igjen.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Oscar Aga - Fikk etter hvert spilletid for Elfsborg i fjor, så antagelig små muligheter for denne også. Allikevel mener jeg det er verdt å gi det et forsøk, mulig et utlån kunne vært aktuelt.
Han er nok utvilsomt god nok, men hørt Elfsborg har lovet han mer spilletid i år og at fjoråret var en innkjøringssesong. Om ikke det skjer bør vi kanskje forsøke oss i sommer, men sikkert mange som har han på blokka.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Syver Skeide - Midtbanespiller i Hødd. 18 år og spilt over 50 kamper for A-laget til Hødd.
Veldig spennende navn, men hørt han er på vei til Aafk for over en mill, som nevnt over her.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Sondre Sørløkk - Midtbanespiller, dundra inn mål for Ull/Kisa i fjor.
Spilte også mye ving ifjor så da spørs det hvordan vi skal spille. Veldig fotballsmart og målfarlig på nivå3, meb litt for temposvak tror jeg.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Bjørn Mæland - Nok en forsvarer fra EIK (jeg så faktisk opptil flere kamper på direktesport med de i fjor). Ledertype, kom fra Odd før sesongen i fjor.
Ja, han nevnte jeg på forumet i 2021 faktisk. :D Han er lovende, vi trenger en backup på både stopperplass og venstreback og her har vi en som kan håndtere begge posisjonene.
GSP wrote: Sat Feb 04, 2023 1:19 am Ryan Lee Nelson - Ok, han er ikke norsk, men "grisete" midtbanespiller med høy frekvens i beina. Veldig god deler av sesongen for Gjøvik-Lyn i fjor.
Liker spillertypen. Så han i treningskampen mellom Gjøvik-Lyn og Raufoss igår. Han var veldig het. Hadde kanskje hatt godt av ett år i Obos først for å se om han tar det nivået.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by Komigjenhamkam »

Kamma har visstnok snusa på Julius Magnusson (24) fra Vikingur, men han ser ut å ende opp i FFK i følge Fredrikstad Blad.

https://www.f-b.no/dette-er-trolig-ffks ... 59-2861595


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Overganger 2023

Post by Primus »

Quadrophenia wrote: Sat Feb 04, 2023 6:31 pm Ser ut som vi skal spille mest 3-5-3 i år så da blir han litt overflødig.
Ikke bare har man 11-kaffen og 12-kaffen, i år gjør vi startelleveren til starttolveren ;)


Grønnhvit
Posts: 2
Joined: Tue Feb 07, 2023 12:13 am

Re: Overganger 2023

Post by Grønnhvit »

Hva tenker dere om Sondre Langås fra Ranheim som stopper? Meget god for Ranheim i fjor.

La også merke til Ludvig Begby som venstre vingback for Fredrikstad her i en treningskamp. Meget god fot.
Last edited by Grønnhvit on Tue Feb 07, 2023 12:20 am, edited 1 time in total.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Grønnhvit wrote: Tue Feb 07, 2023 12:18 am Hva tenker dere om Sondre Langås fra Ranheim som stopper? Meget god for Ranheim i fjor.

La også merke til Ludvig Begby som venstre vingback for Fredrikstad her i en treningskamp. Meget god fot.
Tror Tromsø la inn bud tidligere i vinter som ble avslått. Jeg er positiv.

Begby har slitt enormt med skader de siste årene, men han er meget god når han er skadefri.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Grønnhvit
Posts: 2
Joined: Tue Feb 07, 2023 12:13 am

Re: Overganger 2023

Post by Grønnhvit »

Er vel i der sjiktet Hamkam kan hente spillere ifra. Kunne likt å sett begge de to i kammadrakt.

Hadde vært gøy med noen signeringer før de drar på treningsleir.

Har dere hørt noen rykter på spiller inn den siste tiden?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Grønnhvit wrote: Tue Feb 07, 2023 11:08 am Er vel i der sjiktet Hamkam kan hente spillere ifra. Kunne likt å sett begge de to i kammadrakt.

Hadde vært gøy med noen signeringer før de drar på treningsleir.

Har dere hørt noen rykter på spiller inn den siste tiden?
Ja ;)


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply