Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Overganger 2023

Post by doncalzone1918 »

Det nærmer seg ny vintersesong med overganger og rykter. Hvem bør være aktuelle for Kamma i 2023, hvem ønsker man og hvem forsvinner fra klubben?
Av de på utgående kontrakt tenker jeg at Melgalvis og Bjørlo er bankers. Bør også beholde enten Kirkevold eller Enkerud. Nouri og Jendal er nok også oppe til vurdering. Ellers tviler jeg på at resten er bra nok.

Inn portene vil det vel være naturlig å vurdere Ekeland på nytt. Kontrakten løper ut ved nyttår i følge transfermarkt. Ofkir er også en som kan være aktuell dersom Sandefjord rykker ned, men han er det mest sannsynlig mange som vil kaste seg over.

Silly season - elsker det!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

doncalzone1918 wrote: Mon Nov 07, 2022 2:24 pm Det nærmer seg ny vintersesong med overganger og rykter. Hvem bør være aktuelle for Kamma i 2023, hvem ønsker man og hvem forsvinner fra klubben?
Av de på utgående kontrakt tenker jeg at Melgalvis og Bjørlo er bankers. Bør også beholde enten Kirkevold eller Enkerud. Nouri og Jendal er nok også oppe til vurdering. Ellers tviler jeg på at resten er bra nok.

Inn portene vil det vel være naturlig å vurdere Ekeland på nytt. Kontrakten løper ut ved nyttår i følge transfermarkt. Ofkir er også en som kan være aktuell dersom Sandefjord rykker ned, men han er det mest sannsynlig mange som vil kaste seg over.

Silly season - elsker det!
Vil du ikke ha med Onsrud?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
doncalzone1918
Posts: 9
Joined: Sat Jan 08, 2022 4:32 pm

Re: Overganger 2023

Post by doncalzone1918 »

Jo. Onsrud selvsagt! Ble for selvsagt til at han ble med i vurderingen. ;)


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2023

Post by Geiran1 »

Av nye spillere så bør det inn en eller 2 effektive spisser og ett par midtstoppere.

Disse 2 synes jeg man umiddelbart bør sjekke ut.

Daniel Hakans blir nok solgt fort, Martin Ellingsen (vært skadet lenge) bør vurderes.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Daniel Håkans er på lån i Jerv, så er i såfall hans finske klubb han blir solgt fra. Så spennende ut de få kampene han fikk før skaden.

Regner med Ekeland fortsatt er i kikkerten med tanke på sommerens flørt begge veger. Haugesund og Viking er også interessert, så han kan fort bli for dyr for oss i lønn.

Hvis Ellingsen vil til Hamar så er der jo verdt å ta en sjanse, kanskje? Stor oppside dersom han holder seg skadefri.


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Overganger 2023

Post by Geiran1 »

Nettavisen linker Halvor R Opsahl til Molde, og Tore Sørås og John Olav Nordheim til Kamma.

Opsahl er en jeg helst ser at blir.
Men 10-12mill og en % ved videresalg, så kan erstattere hentes inn.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2023

Post by Heis »

Jeg har lest og hørt mange meninger om hvem som skal inn og ut etter sesongen, og merker at jeg har litt andre tanker om særlig Emil Sildnes enn det jeg kommer over rundt omkring. Virker for meg som om mange avskriver ham som ferdig, og det er jeg ikke sikker på at er rett avgjørelse. Mulig jeg lider av kronisk mangel på ambisjoner, men jeg mener Emil kommer inn med friske bein og gjør en jobb i 30-40 minutter i mange serierunder i år. Slik jeg ser det har han ikke falt igjennom nivåmessig en eneste gang egentlig. Når han nå fikk sjansen fra start mot LSK synes jeg også han var ganske bra. Det skal sies at han ikke har bikka noe særlig i vår favør fra benken, så noen superreserve har han jo ikke vært. Jeg opplever ham som en fyr som holder på positiviteten og virker som han legger ned jobb på trening samme hvilken situasjon han står i sportslig sett. Det er verdt noe å ha en spiller som er god nok som backup og som ikke sutrer og klager over manglende muligheter, men gjør jobben når han får muligheten og ellers sprer positivitet. Vi kan ikke ha mange av den typen, men hvis det er plass til en slik spiller hos oss, er ikke Sildnes av de bedre kandidatene?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Kirka med ny ettårskontrakt.

https://www.hamkam.no/nyheter/kirkevold-er-med-i-2023

Har jo ikke levert ville tall statistisk, men bidratt mye i spillet, løper mye og er meget bra på å holde på ballen. Har jo 3 assist i tilegg til hans 4 mål. Forhåpentligvis blir han mer utfordret neste år av andre spisser og leverer mer mål. Det avhenger jo også av måten vi spiller på.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by brun »

Har alltid hatt sansen for Kirkevold. Fin fyr å ha med seg videre. Som Quadro sier, lite målpoeng, men han har bidratt mye i spillet med b.la styrken og evnen til å holde på ball. Kommet mye ut av det. Dessuten syns jeg at det har vært mye marginer i mot denne sesongen for hans del.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Kirka har vel hatt 2-3 i stolpene også, i tillegg til å brenne andre store sjanser. Han kommer til muligheter, og disse har han satt før. Hadde vært mer bekymret om han ikke hadde hatt sjansene. Tross alt vært toppscorer i en bedre liga enn Norge før. Fotball er ferskvare, men jeg er optimist!


Post Reply