Overganger 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2023

Post by Gjendineggen »

Slørdahl har takket nei, i følge TV2. Rimelig panikk på Briskeby nå vil jeg tro. Med god grunn.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by GSP »

Siden klubben er helt åpne om at de fortsatt jakter på spillere har jeg forsøkt å finne ut hvilke spillere i Norge, Sverige og Danmark som er uten kontrakt. Tatt utgangspunkt i transfermarkt og så sjekka om jeg finner noe mer om de som står uten klubb der. Noen kjente navn, noen mer ukjente.

Norge:
Jo Inge Berget - ville vært en kjempesignering selvfølgelig, men burde i utgangspunktet være altfor dyr.
Kristoffer Valsvik - midtbane, sist i Åsana. Skal ha vært litt utenomsportslig trøbbel tidligere, uten at jeg vet noen detaljer. Ikke god nok.
Harmeet Singh - mye skadet de siste årene.
Marius Alm - stopper, totning, høy. Vært "Norge rundt" etter at han forlot Raufoss.
Aleksander Foosnæs - venstreback, sist i Stjørdals/Blink. Også vært innom Glimt. Flest kamper for Ranheim. Denne kunne kanskje vært ganske aktuell faktisk.
Mads Haakenstad - bør være uaktuell, høyreback er godt dekket. Nevnes kun fordi han har samme agent som Marcus Sandberg.
Emanuel Kulego - ung, klubbløs etter et rimelig kaotisk opphold i danske Jammerbugt. Skal ha trent med RBK2 i vinter. Ble sett på som et veldig stort talent 4-5 år tilbake, med interesse fra Premier League (visstnok). Uttalte før jul at han håpet å få på plass en kontrakt med et lag i Obos-ligaen i løpet av januar. At han ikke har klart det bør vel bety at han ikke er god nok.
Amin Nouri - ingen presentasjon nødvendig, men syns det virker mer og mer rart at han ikke ble signert videre, gitt utfordringen vi nå har på venstreback.

Sverige:
Her fant jeg egentlig bare ett aktuelt navn, Guillermo Mollins. Periodevis god i Sarpsborg, men begynner å dra på årene og har hatt noen store skader opp igjennom karrieren om jeg husker rett. Samtidig, slik stallen vår ser ut nå er jeg ikke udelt negativ her faktisk.

Danmark:
Nicolai Jørgensen - uten kontrakt siden i sommer. Som Berget en signering høyt over vår vektklasse. Har hatt et godt forhold til Ståle i FCK, så slenger han med kun basert på muligheten for at Ståle skulle trekke litt i trådene :mrgreen:
Mikkel Qvist - 2 meter stopper, sist seriemester med Breidablik på Island. Venstrebent og har også spilt venstreback i perioder. Spilte seg aldri til en bankers plass i Horsens, 60-70 kamper totalt. Litt samme kategori som Mollins, situasjonen vår kan gjøre han aktuell.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger 2023

Post by Gjendineggen »

Du kan legge til Lars Brotangen. Skulle ønske jeg kunne si det er fleip, men jeg blir ikke lenger overrasket om han får spilletid i begynnelsen av sesongen.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Man kan låne unge spillere utenfor overgangsvinduet. Hva er maks alder? Og evt hvem kunne kommet inn og gjort en jobb for oss?


ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2023

Post by ZuperEngR »

anonymous1918 wrote: Sun Apr 02, 2023 1:56 pm Man kan låne unge spillere utenfor overgangsvinduet. Hva er maks alder? Og evt hvem kunne kommet inn og gjort en jobb for oss?
Så vidt jeg har skjønt så er det kun norske spillere fra norske klubber under 22 år som kan lånes når overgangsvinduet i Norge er stengt. Og av de er det vel ikke vanvittig mange aktuelle, dessverre... Kanskje Sondre Fosnæss Hanssen fra Godset. Hammer Kjeldsen i Enga har jeg stor tro på, men han er jo bare så vidt fylt 17.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Nouri klar. Bra!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2023

Post by Bushy »

Endelig👍


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2023

Post by anonymous1918 »

Helt riktig å signere Nouri. Sent, men godt!


Utafor
Posts: 41
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 3 times

Re: Overganger 2023

Post by Utafor »

Nikolai Skuseth ryktes om på vei til Kamma fra Molde. Midtstopper på 1.97 og 18 år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger 2023

Post by Quadrophenia »

Utafor wrote: Sun May 07, 2023 2:51 pm Nikolai Skuseth ryktes om på vei til Kamma fra Molde. Midtstopper på 1.97 og 18 år.
Fint langsiktig prospekt. Håper på lang kontrakt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply