Ny sportssjef

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 749
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny sportssjef

Post by GSP »

Jeg liker tanken på Matland! Ellers hadde jeg også tenkt tanken på Christian Johnsen (han lå i kategorien "far-fetched" :mrgreen: )
Når det gjelder Hans Jørgen Haysen fortjener jo for så vidt folk en ny sjanse og bla bla bla, men personlig sier jeg "nei takk" jeg også.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny sportssjef

Post by anonymous1918 »

Kenneth Karlsen?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny sportssjef

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Tue Nov 22, 2022 10:33 pm Kenneth Karlsen?
Har du hørt poden før den har kommet ut eller? :D


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny sportssjef

Post by Primus »

Henrik Jurelius ferdig i AIK, mulig han er noen hyller over oss, men håper virkelig vi prøver. Et navn som får blodet til å bruse litt mer enn Kenneth Karlsen, må innrømme det.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny sportssjef

Post by anonymous1918 »

Har du hørt poden før den har kommet ut eller? :D
Jepp, er jeg som godkjenner podcaster før publisering så jeg hører gjennom alt! :lol:

Neida, men jeg ønsket meg Kenneth Karlsen tidligere og det er fortsatt en tanke jeg liker. Fin fyr som skal ha en stor del av æren for at Mjøndalen har vært i Eliteserien og i det hele tatt i toppfotballen.


Kaamma
Posts: 3
Joined: Wed Nov 23, 2022 12:57 pm

Re: Ny sportssjef

Post by Kaamma »

Hvorfor så stor begeistring for Kenneth Karlsen? Kunne passet som daglig leder, men ikke sportssjef med ansvar for spillerlogistikk.
Gode spillerkjøp/spillersalg var nesten fraværende i Mjøndalen. Dessuten vært borte fra fotballen i et par år nå


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Ny sportssjef

Post by anonymous1918 »

Noe har vel Kenneth Karlsen gjort riktig når han etablerer Mjøndalen i toppen av norsk fotball (OBOS/Eliteserien). Han tok over sportslig ansvar da MIF var i 3.div og tok de til overlevelse i eliteserien sammen med Vegard Hansen.

Hvem tenker du kan være aktuelle i det norske markedet?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny sportssjef

Post by Quadrophenia »

Kaamma wrote: Wed Nov 23, 2022 1:08 pm Hvorfor så stor begeistring for Kenneth Karlsen? Kunne passet som daglig leder, men ikke sportssjef med ansvar for spillerlogistikk.
Gode spillerkjøp/spillersalg var nesten fraværende i Mjøndalen. Dessuten vært borte fra fotballen i et par år nå
Hadde ansvar for spillerlogistikk i Mjøndalen sammen med Hansen og var det noe som fikk Mjøndalen opp var det jo nettopp smarte signeringer. De har jo ikke hatt noe velfungerende akademi så de måtte jo hente spillere smart. Makani, Solholm Johansen, Dragsnes, Walstad, Lindseth, Olden Larsen og Ibrahamaj blant annet. Dessuten har han jobbet i norsk toppfotball etter Mjøndalen og har trolig bygget på kompetansen og nettverket der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny sportssjef

Post by Primus »

Få nå ut den episoden før den blir utdatert, Q ;)


Kaamma
Posts: 3
Joined: Wed Nov 23, 2022 12:57 pm

Re: Ny sportssjef

Post by Kaamma »

Av spillere som ble hentet i Karlsens tid er vel Solholm Johansen den eneste de har greid å selge for et anstendig beløp.
Selvom jeg er skeptisk til spillerlogistikken passer han nok bra til de andre arbeidsoppgavene som kreves.


Post Reply