Ny sportssjef

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ny sportssjef

Post by GSP »

Noen tanker rundt hvem som kan passe i rollen som sportssjef da folkens?

Vanskeligere å spekulere rundt dette merker jeg, er liksom en litt mer "uklar" rolle, på den måten at det virker som det er en del forskjell på hvordan forskjellige klubber organiserer dette. Jeg har, som de fleste andre tror jeg, vært veldig fornøyd med Olsen, og sånn sett kan det jo være nyttig å se på hvilke egenskaper han har, for å se om det kan være noen som passer til de kriteriene?
- har et forhold til Ham-Kam fra før.
- opptatt av å bygge klubb og treningsmiljø over tid.
- glad i å se mye fotball, på flere nivåer.
- god relasjon til supporterne (ok, dette er kanskje ikke sååå viktig, men allikevel :mrgreen: )

Skogheim har jo flagget at han ønsker seg hjem til Hamar igjen, kunne jo vært aktuell? Lars Brotangen er klar for klubben, men er jo tiltenkt en annen rolle og jeg vil tro at han er mer gira på en rolle nærmere spillerne i hverdagen.

Og, skal jeg være ærlig er jeg søren ikke sikker på om jeg har så mange flere forslag sjøl jeg, det vil si at de navnene som dukker opp i hodet mitt blir veldig "far-fetched) :lol:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
LaFlame
Posts: 30
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Ny sportssjef

Post by LaFlame »

Var visst ikke noe overraskende at Espen gikk til LSK i den rollen de tilbydde han, i følge folk innad i klubben. Synd for oss, men ikke uerstattelig.

Blir personlig ikke noe overrasket om vi får se en danske som sportssjef i Hamar. Vil tro valget av sportssjef har mye å si mtp samarbeid med spesielt Jacob.


levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny sportssjef

Post by levken »

Jeg er veldig positiv til å få Skogen tilknytta klubben igjen i en eller annen rolle, men er usikker på om sportssjef er der vi får mest ut av ham.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny sportssjef

Post by Gjendineggen »

Som han over her, så tviler jeg på dette er rollen som kler Skogen. Det blir for stort ansvar, og for mye gamling med Skogen. Vi bør sikte mye høyere. Jeg tipper også at det blir en danske - med større nettverk enn både Skogen og de andre i Kamma-apparatet har.


ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny sportssjef

Post by ZuperEngR »

Jeg vil kaste ut et navn her...:

Christian Johnsen.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Ny sportssjef

Post by artigas »

Kan det tenkes at gamle travere med nettverk i klubben, som Knappen eller T Håkonsen kunne vært aktuelle?

De må sørge for sportslig kontinuitet, se masse Obos/postnord-kamper, ikke være helt prisgitt agenter, og kunne gjøre en god deal i markedet både inn og ut.


Primus
Posts: 72
Joined: Tue Sep 08, 2020 10:36 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Ny sportssjef

Post by Primus »

Har hatt noen mareritt om at det blir Inge André Olsen...

Hans Jørgen Haysen var sportssjef i SønderjyskE hele oppholdet til Michelsen, samt at han virker å være uten klubb nå. Virker derimot som at han er klubbløs som følge av en metoo-sak med noe slibrige SMSer til kolleger, så tror nok ikke han er veien å gå likevel.


Geiran1
Posts: 44
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny sportssjef

Post by Geiran1 »

ZuperEngR wrote: Tue Nov 22, 2022 8:11 am Jeg vil kaste ut et navn her...:

Christian Johnsen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny sportssjef

Post by Quadrophenia »

Spilte inn pod igår med noen navn. Christian Johnsen var ett av de ja. Men en annen jeg synes er en enda bedre kandidat. Skogen tror jeg ikke passer, ei heller Knappen.

At det skal være noen med tilknytning til klubben tror jeg er veldig urealistisk. Kommer ikke på ett navn i den kategorien som er et bra alternativ.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Lystigkurre
Posts: 2
Joined: Wed Jun 08, 2022 1:44 pm
Been thanked: 1 time

Re: Ny sportssjef

Post by Lystigkurre »

Jo Nymo Matland er et slikt navn for meg, men vet ikke om sportssjef blir det riktige for han heller. Er vel speider for Tromsø nå, og har så vidt jeg har forstått tatt en del faglig i retningen spillerutvikling osv. etter spillerkarrieren. Realismen her vet jeg ingenting om.


Post Reply