Sesongen 2023

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Sesongen 2023

Post by Quadrophenia »

Vi nærmer oss jul og nytt kalenderår. Kammastallen har fått to nye tilskudd i Norheim og Udahl som må sies være potensielt veldig bra signeringer. Ellers har stallen veldig mange hull synes jeg. Om vi titter nærmere på posisjonene.

Målvakt:
Under kontrakt: Nicholas Hagen
Usikkert: Lars Jendal

Hva skjer her? Selges Hagen? Signerer Jendal ny kontrakt? Henter vi egentlig noen ny? Sandberg (tidl. Stabæk), Storevik (Sandefjord) og Rossbach (Odd) har vært nevnt (av den eminente podcasten 12-kaffen).

Stoppere:
Under kontrakt: Dunn, Skjærvik, Opsahl, Norheim, Kristiansen
Usikkert: Faerron, Nakkin
Ferdig: Kurucay

Vil tro Faerron også er ferdig her. Nakkim er jeg litt mer usikker på. Om de ikke skriver ny kontrakt med han tror jeg absolutt de henter en ny. Kili Olsen? Kolskogen? Heggem? Alternativene finnes.


Backer:
Under kontrakt: Kongsro, Bahiya
Usikkert: Melgalvis, Nouri

Vil tro det blir nye kontrakter på Melga og Nouri og at det er det som skjer.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2023

Post by tagetrommis »

Quadrophenia wrote: Thu Dec 08, 2022 10:35 am
Målvakt:
Under kontrakt: Nicholas Hagen
Usikkert: Lars Jendal

Hva skjer her? Selges Hagen? Signerer Jendal ny kontrakt? Henter vi egentlig noen ny? Sandberg (tidl. Stabæk), Storevik (Sandefjord) og Rossbach (Odd) har vært nevnt (av den eminente podcasten 12-kaffen).
Det går litt rykter om at Hagen er på tur ut. Må selges nå med et halvt år igjen av kontrakta uansett, dersom det ikke forlenges.


SpellSpar
Posts: 84
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2023

Post by SpellSpar »

2-årskontrakt på Onsrud, bra!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2023

Post by Quadrophenia »

Midtbane:
Under kontrakt: Onsrud, Sjølstad, Hernandez-Foster, Faraas, Naustdal
Usikkert: Bjørlo, Sildnes, Daskevics, Hassan

Tror Dasken og Hassan er ferdige. Håper de blir enige med Bjørlo. Silda er jeg usikker på. Både om han skal være med og om klubben vil ha han. Jeg tror jeg vil ha han videre. Tror klubben jakter en spiller til, uansett om Bjørlo blir med videre eller ei.

Angrep:
Under kontrakt: Udahl, Kirkevold, Gonstad
Usikkert: Enkerud, Pedersen
Ferdig: Lind

Enkerud blir trolig med videre. Veldig usikker på Pedersen. Kommer det noe mer inn?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brun
Posts: 37
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2023

Post by brun »

tagetrommis wrote: Fri Dec 09, 2022 8:51 am
Quadrophenia wrote: Thu Dec 08, 2022 10:35 am
Målvakt:
Under kontrakt: Nicholas Hagen
Usikkert: Lars Jendal

Hva skjer her? Selges Hagen? Signerer Jendal ny kontrakt? Henter vi egentlig noen ny? Sandberg (tidl. Stabæk), Storevik (Sandefjord) og Rossbach (Odd) har vært nevnt (av den eminente podcasten 12-kaffen).
Det går litt rykter om at Hagen er på tur ut. Må selges nå med et halvt år igjen av kontrakta uansett, dersom det ikke forlenges.
Ja, spent på keepersituasjonen. Skal Hagen ut må det en ny en inn, og da blir det vel helst en som står bedre enn Jendal. Ut i fra de siste kampene Jendal sto i Eliteserien, ser ikke jeg noe fryktelig stor forskjell på han og Hagen. Har ingenting i mot å la Hagen gå i vinter og få inn en god førstekeeper.

Noen som har noen formening om hva tanken til trenerteamet er? Er Jendal forespeilet en rolle som førstekeeper i forbindelse med den nye kontrakten?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2023

Post by Quadrophenia »

Stod litt om det i H-A for noen uler siden:

– Vi snakker om toppidrett. Han vil være førstekeeper, og det er helt opp til ham selv. Nå er han i Eliteserien, og da må han regne med at det vil være konkurranse om plassen. Akkurat som nå, når han og Nicho Hagen har konkurrert om plassen hele sesongen. Lars har blitt vurdert som best, han har prestert godt og derfor også fått spille, sier Olsen.

https://www.h-a.no/har-fatt-tilbud-om-b ... 39-1090124


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Sesongen 2023

Post by antevitaic »

Kjenner meg ikkje heilt trygg om Nicholas Hagen går og om Hamkam skal henta ein andrekeeper bak Jendal. Jendal leverte bra dei sju kampane han stod, spesielt i feltet var han tryggleiken sjølv, men han bør ha ein jamngod keeper minst å kjempa om plassen om. Over ein heil sesong kan det koma formsvikt og sjølvtillit kan falla i dårlege periodar. Sjølv om Hagen opptek ein utlendingsplass, meiner eg det er trygt for klubben om han blir - om han vil, og om ikkje Hamkam finn ein jamngod norsk målvakt å erstatta han med. Kanskje kan han òg ta nokre steg som målvakt med konkurranse om plassen...?

Hagen fekk eindel pes førre sesong, og med rette. Samstundes redda han eindel òg. Spesielt god 1-mot-1. Heime mot Sandefjord td. redda han nydeleg då Ofkir var aleine gjennom på 0-0 (?).


antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Sesongen 2023

Post by antevitaic »

Vil gjerne ha med Emil Sildnes vidare! Fin back-up-spelar, tok nivået greitt òg når han kom inn siste 30-20 i fleire kampar. Puster Hamkam og gir alt. Enkel avgjersle meiner eg.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2023

Post by Gjendineggen »

Mener ar Hagen er en bedre keeper enn Jendal, og at vi ikke bør kvitte oss med førstnevnte med mindre vi finner en bedre førstekeeper. Jeg velger å tro at grunnen til at Jendal spilte siste tredel av sesongen, er fordi HamKam ønsket å cashe inn penger på at de utvikler egne spillere og gir de spilletid. Sånn sett smart av klubben, men spørs hva Nico Hagen tenker om det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2023

Post by Quadrophenia »

Melga med ny kontrakt! Ett år. Bra.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply