Tromsø - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Tromsø - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Bortekamp i nordens Chișinău. En skammelig og usportslig opptreden sist av Tromsø. Man husker jo også Sandbergs opptreden. Nå venter en tøff bortekamp, men Kamma er i form. Jeg håper på Bjørlo fra start. Kanskje også VIdar Ari Jonsson?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by anonymous1918 »

Jeg mener vi har en sjanse her. Tromsø er gode, men de har overprestert til de grader hvis man ser på underliggende tall. Tipper U.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Fri Sep 15, 2023 11:24 am Bortekamp i nordens Chișinău. En skammelig og usportslig opptreden sist av Tromsø. Man husker jo også Sandbergs opptreden. Nå venter en tøff bortekamp, men Kamma er i form. Jeg håper på Bjørlo fra start. Kanskje også VIdar Ari Jonsson?
Vidar Ari kan vi nok avskrive til denne kampen, jeg tror faktisk han ikke er med oppover engang jeg.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Kampen vises forøvrig på Lincoln på Torshov om noen osloborgere vil se kampen med likesinnede.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Faen så schtøgg den Tromsø 'hymnen' er. Jævla uting at alle på død og liv skal ha det, inkludert vår nye.

KOM IGJEN KAMMA!


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by Utafor »

Synes vi fortsatt ser bra ut. Lei av Helstrup som kjørte trakt på huet til regnet for anledningen. Lei av VAR og lei av å tape knepent mot Tromsø. Alle mann til Briskeby på søndag!


brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by brukernavn »

Kamma møter opp tilsynelatende helt uforberedt, og helt ulikt forrige kamp. Utspilt? Eller er det været? Den lange reisen? Statistikken? Landslagspausen? Hva er det som gjør at de ikke møter opp sultent og kompromissløst? Hvor er viljen til å umiddelbart sette seg i respekt i dueller defensivt? Hvor så vi planen om å bryte ned tempoet, vende spillet og demme opp uten ball? Til å trette ut angriperne på let etter å angripe et høytstående, spillende motstanderlag.

Dels forståelig at Michelsen øyensynlig ga førsteellever fornyet tillit da de ikke har tapt på tre kamper, med tanke på videre relasjonell og formasjonsmessig bygging. Men muligens feil formasjon mot et spillende Tromsø? Hvor prinsipiell skal man være. Heller 352 og den pasningssikre og dødballsterke terrieren Bjørlo til fordel for én av angriperne. Også merkverdig at den direkte Onsrud ble byttet ut, og ikke Mawa, som vel egentlig ikke holder 90 ennå; igjen, 352 ville trolig gitt bedre forutsetninger for å opprettholde etablert press.

Masse ny energi inn er for så vidt en kuriøs idé. Tipper at det tilsier at det ikke blir identisk førsteellever i neste kamp. Bjørlo må inn. Og Opsahl er lagets beste stopper (litt avhengig av offensive dødballsituasjoner). Han hadde fortjent en start etter to landskamper uten baklengs. Gi ham også en femårskontrakt med lønn tilsvarende lagets best betalte, og evt. en nedrykksklausul. Pluss Bjørlo inn på permanent basis.

Kamma fremsto gode innledningsvis i annen omgang fordi Tromsø lot oss spille etablert for at de selv ville spare energi og ri inn seieren. Blir illusorisk å peke på at annen omgang var så mye bedre. Kamma var uansett ikke gode nok når de tilsynelatende hadde momentum i etablert angrep. Tromsø endret til taktikk som i første omgang så snart det kom en baklengs. Alt i alt taktisk smart av Tromsø, som var trygge nok på eget spill og taktikk til å stole på at Kamma ikke er for gode i etablert angrep. Kamma bør ikke være bekjent av å være avhengig av motstanderens taktisk «nådige» endringer for å ha en sjanse på en dårlig dag.

Antakelig 3 poeng til kvalik nå, og ingen reell grunn til å gi prinsipiell fornyet tillit til identisk førsteeellever. Heller pur kynisme à la 2022, og benyttelse av de beste spillerne, punktum. Håper følgelig på de to nevnte inn fra start i neste kamp, evt. i 352.

For øvrig synes jeg at dét å være «lei» av motstanderlag, -supportere, -trenere osv. er totalt intetsigende utsagn. Utelukkende interessert i dét Kamma presterer i kampsituasjon.
Last edited by brukernavn on Sun Sep 17, 2023 8:47 pm, edited 1 time in total.


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by Utafor »

Synes ikke Ham-Kam virket uforberedt og jeg mener det er lov å ikke savne Helstrup, men mislike han på ekte. Går an å ha to tanker i hodet samtidig.


brukernavn
Posts: 23
Joined: Wed Mar 22, 2023 11:52 am
Been thanked: 7 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by brukernavn »

Ja, og da helst to konstruktive tanker. Verken savner eller misliker Helstrup, kjenner ham kun via fotballen.


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Tromsø - Ham-Kam

Post by Utafor »

Da er du et bedre menneske enn meg!


Post Reply