Sandefjord - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Sandefjord - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Snart helg og snart Sandefjord borte. Fint å komme igang igjen etter den begredelige forestillingen sist mot Stabæk. Det var grufullt å se på.

Nå vil jeg se tenning, faenskap, hodet først i dueller, bandasje på hodet og kanskje det viktigste, konsentrasjon og fokus. Vi sjokkerte Sandefjord i serieåpningen gjennom å mæle til i alle dueller og være ubehagelige å spille mot. Nå håper jeg på det samme.

I den kampen her er det for dumt om Bjørlo ikke starter. Han er den desidert mest skapende spilleren vi har om dagen. I tillegg håper jeg Sjølstad er klar, Melga går nok inn for Kongsro. Håper mange tar turen. Alle husker vel kampen der ifjor? Var ganske så magisk.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Ja, det skal jo selvfølgelig bli spennende å se hvordan laget svarer etter onsdagen. Jeg tror kampen er helt åpen og kan gå alle veier. En uavgjort hadde ikke vært krise, dog ikke optimalt selvfølgelig, litt avhengig av hva VIF, Haugesund og Stabæk foretar seg. Tror dessverre alle de 3 kan klare både uavgjort og seier i sine kamper. God gammaldags guts og kniving i hver eneste duell kreves fra samtlige i dag. Og for all del ingen klønete involvering slik som sist.


Geiran1
Posts: 45
Joined: Wed Oct 06, 2021 6:49 pm
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by Geiran1 »

Utrolig viktig seier.🤗
Ingen stor kamp, men som før så er det for mange balltap og dårlige pasninger. Men det hold til 3 poeng idag, det er uansett viktigst.🙂


SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Deilig, deilig, DEILIG!
Godt å se hvor mye det betydde for mange av gutta utpå der også.
Synes kampen ble gjennomført på en grei måte. Litt lavt ut fra start, tok deretter over en del av spillet og vi kommer til en del (nesten) muligheter.
Ikke noe fyrverkeri, men vi kunne fort ha scoret selv uten omdiskutert straffe. Sjukt viktig når Haugesund og Stabæk klarte å vinne.

Haugesund hjemme er faen meg tidenes 6-poengskamp, så håper folk virkelig møter opp.
Glimt-Sandefjord spilles lørdag 21., så forhåpentligvis har Sandefjord allerede gått på et tap før vi møter Haugesund. LSK-VIF og RBK-Stabæk kan gå alle veier, men det er jo lov å håpe på 2 hjemmeseiere.

Helga etter er det Haugesund-Aalesund lørdag før vi møter Odd borte søndag. Sandefjord-Brann, Sarpsborg-Stabæk og VIF-RBK bør jo også bety poengtap for en del av de andre laga.

Jeg tror egentlig Godset kommer til å plukke nok poeng til å ikke rote seg helt nedi der, men de har Odd (H), Viking (H), Tromsø (B) før de møter oss 12.11, så det er ikke sikkert de ligger så veldig godt an.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

For en deilig seier igår. Ikke akkurat ekstremt gode reklame for idretten fotball, men det driter vi i. Vi vinner en helt essensiell borteseier og straffer det naive spillet til Sandefjord flere ganger. Mangler endel på presisjonen, men en fortjente seier synes jeg. Kreditt til Udahl som har vært ute en stund nå. Synes han leverer bra. Bedre i presspillet enn på lenge. Gammelby og Opsahl nøytraliserte Danilo Al-Sayed ekstremt. Fikk ikke til noenting. Bjørlo plukket opp veldig mange andreballer og var bra på å holde på kula. Det trengtes virkelig med Kirkevold. Må også nevne Norheim, som igjen var mektig i duellspillet. Ser utvilsomt ut som vår viktigste og beste signering før og under denne sesongen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
SpellSpar
Posts: 90
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 17 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by SpellSpar »

Kom på én negativ ting, bare for å dra ned stemninga :lol:
Men vi kan ikke fortsette med samme corner-taktikk/taker når 4 eller 5 cornere på rad havner på hodet til 1. forsvarer. Fix it!


Utafor
Posts: 44
Joined: Sun Apr 29, 2018 10:42 pm
Been thanked: 6 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by Utafor »

Jónsson da? Er det mangel på kamptrening som gjør at han ikke får innhopp?


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by Heis »

Var det ikke antydet at han hovedsaklig er her mtp neste sesong?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Heis wrote: Fri Oct 13, 2023 4:39 pm Var det ikke antydet at han hovedsaklig er her mtp neste sesong?
Ja, cornerpoden snakket om det. Jeg så han i rekruttkampen mot Elverum sist og da var han ganske så middelmådig. Bommet på straffe også. Tror han er et stykke unna fortsatt. Får håpe på noe innhopp på slutten av sesongen slik at han får prøvd seg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sandefjord - Ham-Kam

Post by GSP »

Skal vi gjette på at han er i en innkjøringsperiode med mål om å lage en god, offensiv vingback av han? Vi må jo virkelig ut på spillerjakt til vinteren, Melga, Gammelby ut, vil anta at Nouri syns det holder med én sesong uten spilletid. Selv om jeg gjerne beholder Amin som en trygg og god backup på vingbackene vil jeg bli overrasket om han er her neste sesong.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply