Overganger 2024

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2024

Post by ZuperEngR »

Ja, Udahl var ikke frisk nok til å reise. Er visst flere som "hanglet litt", spørs om han var en av de som ble smitta først. (Nok en grunn til å være glad vi slapp kvalik)


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2024

Post by anonymous1918 »

Apropos Udahl. Er det egentlig helt utenkelig at Udahl lånes ut til VIF med opsjon?

Så lenge Udahl ikke passer inn i vår formasjon/spillestil så tenker jeg at man må være åpen for å selge/låne ut med en god klausul.

Hvis JM tenker at vi skal bli mer spillende neste år så bør Udahl beholdes.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

anonymous1918 wrote: Wed Dec 13, 2023 9:06 am Apropos Udahl. Er det egentlig helt utenkelig at Udahl lånes ut til VIF med opsjon?

Så lenge Udahl ikke passer inn i vår formasjon/spillestil så tenker jeg at man må være åpen for å selge/låne ut med en god klausul.

Hvis JM tenker at vi skal bli mer spillende neste år så bør Udahl beholdes.
Tror jeg heller vil at han selges. Gjerne for litt mer enn vi gav.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2024

Post by anonymous1918 »

Udahl har 11 målpoeng (7 mål og 4 målgivende) på 27 kamper i Eliteserien. 18 av dem fra start med en total snittspilletid på 58 minutter. Det er faktisk ganske sterke tall.

Udahl i et mer spillende lag høyere opp på tabellen hadde fort bikka 20 målpoeng. Bør være attraktiv i markedet.


LaFlame
Posts: 39
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2024

Post by LaFlame »

Enig med Q. Et salg er det eneste riktige hvis han skal ut av klubben. Men en overgang til VIF vil avhenge av Ilic salg eller ikke. Men den investeringen vi gjorde i han, bør absolutt være mulig å få iallefall kjøpssummen igjen på.

Av eventuelle erstattere, og forsterkninger, på spiss plass håper jeg klubben sjekker ut spissene Jakob Rømo Skille (22 år fra Strømmen) og Magnus Lankhof Dahlby (24 år fra Egersund). Begge var aktuelle for eliteserien i sommer, men begge ble værende i 2.div hvor de endte opp med å skåre bøttevis av mål. Bør være gode rotasjonsspillere som kan fint utfordre Kirka og ta over stafettpinnen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Jeg vil ha en overgang før jul jeg. Ifjor kom både Udahl og Norheim. Da så det riktignok langt tynnere ut i stallen, men det er jo minst 4 mann ut nå også. Kobe og Dunn skal visstnok trene med stallen fra januar, men tviler litt på at noen av de får kontrakt jeg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Overganger 2024

Post by antevitaic »

Ser gjerne at Udahl blir i klubben. Kanskje ikkje så god i oppbyggande spel eller press, men han er ein målskårar. Etablert, vinnerinstinkt. Set straffane trygt òg, 3-4 i år vel. Om han ikkje er ein for dyr mann å ha, eller det kjem inn eit veldig godt bud, meiner eg det er lurt å halda på han. Er i ein fin alder òg (blir 27 i januar). Bra med konkurranse på spissplass.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

H-A lister opp følgende spillere som aktuelle:

Håkon Sjåtil (20), Åsane: 20-åringen fra Lyn har utviklet seg til å bli en nøkkelspiller for Bergen-laget. Han er ung og formbar, med en hurtighet og nese for målpoeng som trolig er interessant for flere eliteserieklubber enn HamKam. To scoringer og fire målgivende pasninger i årets Obos-liga. Står med kontrakt ut 2024-sesongen.

Snorre Strand Nilsen (26), Kristiansund: Gjøvik-gutten står uten kontrakt ved årsskiftet etter tre sesonger i Kristiansund, men døra skal ikke være helt lukket for at han kan fortsette på Nordmøre. Om han er sugen på å komme hjem til Innlandet, så bør HamKam utforske muligheten for å hente ham tilbake hit. Har eliteserieerfaring fra KBK, der han i 2021 sto for seks mål og to assists. Spilte 26 kamper og sto for seks målpoeng fra backposisjon på nivå to denne sesongen.

Sander Eng Strand (22), Åsane: Er Hamar-mannen klar for å komme tilbake til moderklubben? I Bergen har han fått tillit på nivå to og gjort sine saker godt. En hodeskade satte ham ut av noen kamper på sensommeren. Han trives best på venstresiden, i motsetning til de to første alternativene på denne lista. Noterte tre målgivende pasninger og én scoring denne sesongen. Han kunne spilt en rolle i HamKam-troppen, og hadde trolig akseptert en utfordrerposisjon. Det hadde vært en fin historie om han kom tilbake for å bite fra seg i grønt og hvitt.

Tom Stannergård (21), Start: Svensken har vist tekniske ferdigheter på et høyt nivå. Med sju målgivende pasninger og fem scoringer er han maestroen i Starts offensive spill. Han har lang kontrakt og tjener trolig godt på Sørlandet. Kan derfor være et langskudd på denne listen, men mon tro om han vil spille for et lag som faktisk tar seg råd til å sette på undervarmen neste sesong?

Loris Mettler (24), Raufoss: Har vært den offensive talismanen for Toten-laget med sju mål og like mange målgivende pasninger. Ett år igjen på kontrakt og i en fin alder. Har allerede vist nok til at eliteserieklubber bør ha ham på radaren – og i HamKam er trolig mulighetene for startplass større enn i andre lag.


Jeg er veldig positiv til Sjåtil. Han tror jeg kan ta den høyrebackplassen og beholde den. Strand Nilsen er mer erfaren, men har jo vært svakere de to siste sesongene enn tidligere. Sander Eng Strand hadde vært en knall backup for Kongsro.

Strannegård har vel ikke fått ut max i Start, men har utvilsomt noe. Mettler har en ekstremt fin fot. Begge disse er jeg dog litt usikre på om har det som kreves når det kommer til løpskraft og ballvinneregenskaper om vi skal ha en duo på sentral midtbane.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2024

Post by Orrhanan »

Fra vif da?

Ofkir, Hedenstad, Håkans?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger 2024

Post by anonymous1918 »

Håkans er for dyr. VIF betalte vel rundt 4-5 millioner. Han har vært god i eliteserien og er finsk landslagsspiller. Er nok større klubber som har han på radaren. Går nok for 8-10 mill nå, og der er ikke vi.

Hedenstad har nok høy lønn. Men han er lokal. Hvis han vil hjemover og godtar et solid lønnskutt så er jeg positiv.

Ofkir takket nei til HamKam i fjor sommer. Han valgte VIF. Tvilsomt at han er aktuell.


Post Reply