Overganger 2024

Spillere, kamper, overganger etc.
bjorninge
Posts: 12
Joined: Thu Jan 19, 2023 1:32 pm
Has thanked: 1 time

Re: Overganger 2024

Post by bjorninge »

Spennende med Melgalvis i Ridabu. Tror han kommer til å lykkes godt i en så stor klubb.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

bjorninge wrote: Sat Nov 04, 2023 9:52 pm Spennende med Melgalvis i Ridabu. Tror han kommer til å lykkes godt i en så stor klubb.
Hahaha! :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

I følge studio på TV2 er visstnok Simen Hestnes og Robin Rasch linka til Ham-Kam. Rasch vet jeg at det var vært interesse for tidligere, Hestnes tror jeg ikke jeg har registrert tidligere. Vet at Kristoffer Hagen mener at Rasch burde vært i eliteserien for leeeenge sida, men nå ligger de an til opprykk og han blir 30 i løpet av vinteren, så burde ikke være så aktuelt egentlig.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sun Nov 05, 2023 4:30 pm I følge studio på TV2 er visstnok Simen Hestnes og Robin Rasch linka til Ham-Kam. Rasch vet jeg at det var vært interesse for tidligere, Hestnes tror jeg ikke jeg har registrert tidligere. Vet at Kristoffer Hagen mener at Rasch burde vært i eliteserien for leeeenge sida, men nå ligger de an til opprykk og han blir 30 i løpet av vinteren, så burde ikke være så aktuelt egentlig.
Det var i sommer den linken var. Tror ikke det er like aktuelt nå som de har rykka opp, men kanskje.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
brummOGdal
Posts: 1
Joined: Thu Nov 09, 2023 10:34 am

Re: Overganger 2024

Post by brummOGdal »

GSP wrote: Sun Nov 05, 2023 4:27 pm
bjorninge wrote: Sat Nov 04, 2023 9:52 pm Spennende med Melgalvis i Ridabu. Tror han kommer til å lykkes godt i en så stor klubb.
Hahaha! :mrgreen:
Så bra da.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Gammelby og Melga er ferdige. Hva tror dere skjer med Dunn, Kobe, Nouri og Enkerud? Synes dere de skal få ny kontrakt?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
SpellSpar
Posts: 96
Joined: Fri Nov 18, 2022 11:18 am
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger 2024

Post by SpellSpar »

Dunn - den fysiske tilstanden får det medisinske støtteapparatet svare på, men jeg er ganske sikker på at han har spilt sin siste kamp i Kamma. Så nei.

Kobe - merkelig situasjon synes jeg. Han har åpenbart ferdigheter som vi kan trenge, men hele sesongen må jo bli en parentes i hans fotballkarriere. Hvor mange kamper endte han på, start og innbytte? Har det skjedd noe utenfor bana? Jeg vil ha han med videre gitt at han kan komme tilbake i varmen og bygge videre på det han er god på, men jeg frykter han finner seg en annen klubb.

Nouri - nei. Det er noe med å få opp kvaliteten på troppen, ogsåde som er mer backup. Og gi muligheter til yngre krefter. Tipper han vil spille mer selv også. Og han var åpenbart på jakt etter noe annet enn benketilværelse i Kamma etter sist sesong.

Enkerud - nei. Takk for laget, men han kan ikke ta opp plassen til unggutta som er på vei opp.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Dunn bør kun være aktuell hvis det blir på en klink prestasjonsbasert kontrakt, om det er lov og mulig å få til, rett og slett fordi det er for mye usikkerhet rundt hvorvidt han vil klare å komme opp på et godt nok nivå igjen.

Nouri og Enkerud faller litt samme kategori for meg; her handler det nesten utelukkende om den totale sammensetningen av stallen. Velger man å låne ut Gonstad til en 1. divisjonsklubb? Hva tenker Udahl, og forsåvidt også trenerteamet, om hans posisjon neste år? Skulle én, eller begge, av disse forsvinne mener jeg Enkerud forsvarer en plass i stallen. Ikke fordi han kommer til å score 15 mål neste år heller, men fordi han når han kommer innpå alltid gjør jobben med tanke på press-spillet og bidrar til at vi opprettholder måten å spille på når Kirkevold er tom for energi. Utad fremstår det som at han innfinner seg med den rollen uten syting, gode holdninger. Samme med Nouri. I tillegg må vi uansett hente minst 2 vingbacker slik jeg ser det, og Nouri kan fint spille på begge sider og vil gjøre at man står litt mer fleksibelt når man skal finne de som skal inn. Når det gjelder hva jeg tror trenerteamet tenker så tror jeg nok de er ferdige etter denne sesongen.

Kobe skjønner jeg egentlig ingenting av. Det eneste jeg kan se for meg er at Michelsen/Dent ønsker at han skal spille på en annen måte enn han gjør (for eksempel i det defensive spillet), at de har forsøkt å jobbe med dette men uten reaksjon/utvikling, og at de nærmest har gitt litt opp. Ev. mener de at han rett og slett ikke er god nok.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Lystigkurre
Posts: 2
Joined: Wed Jun 08, 2022 1:44 pm
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2024

Post by Lystigkurre »

Synes Nouri har vært helproff i tiden hos oss, men jeg har et ørlite innblikk i den private siden via bekjente, og han er nok relativt lei av å slite benk og pendle til Hamar, med barn i barnehage i Oslo osv, noe som er meget forståelig. Hørtes ikke ut for meg som at ny kontrakt var særlig aktuelt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Lystigkurre wrote: Sat Nov 11, 2023 11:54 am Synes Nouri har vært helproff i tiden hos oss, men jeg har et ørlite innblikk i den private siden via bekjente, og han er nok relativt lei av å slite benk og pendle til Hamar, med barn i barnehage i Oslo osv, noe som er meget forståelig. Hørtes ikke ut for meg som at ny kontrakt var særlig aktuelt.
Ja. Lukter en klubb i Oslo ja.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply