Overganger 2024

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Overgangsvinduet før 2024-sesongen blir, igjen, spennende sett med Kammaøyne. De vi vet forsvinner er:

- Jens Martin Gammelby, Silkeborg
- Aleksander Melgalvis, Ridabu

Spillere på utgående kontrakt er:

- Amin Nouri
- Julian Dunn
- Jonas Enkerud
- Lars Brotangen
- Kobe Hernandez-Foster

I tillegg går låneavtalen med Morten Bjørlo ut.

Jeg tror kun Kobe evt. får ny kontrakt av de på utgående. Det vil altså bety, at det er endel hull i stallen. Vi trenger kanskje så mye som 3 backer. Vi trenger trolig en stopper og vi trenger en spiss. Vi trenger også en sentral midt om vi ikke får løst Bjørlo fra kontrakten med RBK.

Hvem vil dere ha inn? Kan Sander Eng Strand være aktuell som backupback? Snorre Strand Nilsen på høyre? Hvilke flere spillere?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Ikke direkte svar på spørsmålene dine Q, men hvis ser for oss at Jørgen Bjørn inn betyr at vi kommer til å kikke litt nedover i divisjonene er det noen spillere som har utmerket seg. Ikke nødvendigvis slik at jeg tenker at de vil være gode nok for eliteserien umiddelbart, men spennende spillere i en tropp tror jeg.

Julius Myrbakk, Eik Tønsberg (eller hva pokker de kaller seg nå :lol: ) - dundrer inn mål i 3. divisjon, 35 så langt i år. Ung nok til at han fortsatt kan ta steget.

Ulrik Ferrer, Frigg - slitt med skader i år, men står allikevel med pene 36 mål på 20 (!) kamper. Litt rasshøl-type på bana, og jeg vet at Michelsen i hvert fall har "kontroll" på han. 26 år, så i utgangspunktet "for gammel".

Christopher Kjensteberg, Lørenskog - 18 år, styrer midtbana til Lørenskog. Ender sannsynligvis opp i LSK, men her bør vi følge nøye med videre.

Ådne Midtskogen, Egersunds - denne er en no-brainer for meg, og skal jeg være ærlig er jeg litt overrasket over at det ikke har vært andre klubber fra i hvert fall 1. divisjon og egentlig også eliteserien og forsøkt seg her. Har spilt mye back/vingback i Egersund, men kan også vikariere som stopper. Vært innom Ham-Kam tidligere.

Filip Oprea, Gjelleråsen - 17 år, venstreback og over 70 seniorkamper under beltet allerede, hvorav 50 av de i 3. divisjon. Her stoler jeg utelukkende på hva andre som har sett han spille si, men ryktes at det er et stort talent på gang der.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Her er det bare å notere Jørgen Bjørn!

Om vi henter Ådne Midtskogen og Sander Eng Strand i samme vindu tror jeg du begynner å drikke øl GSP! Håper det! Lokale og spennende gutter.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by GSP »

Quadrophenia wrote: Mon Oct 16, 2023 8:26 pm Her er det bare å notere Jørgen Bjørn!

Om vi henter Ådne Midtskogen og Sander Eng Strand i samme vindu tror jeg du begynner å drikke øl GSP! Håper det! Lokale og spennende gutter.
Hahaha, den dagen jeg begynner å drikke øl på frivillig basis er samme dagen jeg slutter å kose meg når det går dårlig for Ørn-Horten!

For øvrig håper jeg da Bjørn har bedre kontroll enn meg :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
SimBak
Posts: 11
Joined: Tue Nov 23, 2021 10:52 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger 2024

Post by SimBak »

Lever i håpet om at Julian Dunn kommer tilbake/får en sjanse, men må nok akseptere at sannsynligheten er på nedadgående kurve.
Håper vi bytter ut de eldre på utgående med unge ifra 2. og 3.div som vi kan utvikle videre.
Flere av de unge vi allerede har (Gonstad, Rasen, ++) hadde kanskje hatt godt av et utlån, men da må det jo også fylles på med flere unge der også.
Avhenger selvfølgelig av hvordan nåværende sesong ender... :?:


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

Vegard Kongsro ønskes av Odd, ifølge telemarksavisa.

https://www.ta.no/denne-spilleren-er-on ... 50-1755077

Han har jo ett år igjen av kontrakten så da får de bla opp endel. 2-3 millioner ihvertfall tror jeg. Han er på ingen måter, uerstattelig, men markedet for venstrebacker er jo ikke enormt så jeg er litt usikker på om vi bør selge eller ikke.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
LaFlame
Posts: 39
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Overganger 2024

Post by LaFlame »

Håper og tror med signeringen av Jørgen Bjørn at vi får litt retning på signeringer mtp bygging av lag. De spillerne Kamma signerte i fjor kunne samtlige Kamma podcaster diska opp for ledelsen. Virka planløst, og at man gjemte seg bak «verdens lengste sesong oppkjøring.». Greit å ha mer enn ett sjuerlag på første trening også.

Det er jo selvfølgelig flere faktorer inni bilde som hvilket nivå vi spiller på neste år, hvor vi er attraktivitets hierarkiet for aktuelle spillere sammenlignet med andre klubber innlands og utlands, og behov i stallen. Men på samme måte som økonomi avdelinga operer med flere budsjett, bør sport absolutt gjøre det samme med tanke på stall. Hvis vi rykker ned bør man definitivt bygge på med etablerte og samtidige lovende fra 2. Div og lavere obos. Holder vi oss bør man klare å utkonkurrere klubbene rundt oss i eliteserien om spillere fra topp obos. I fjor røk flere førstevalg i feks Kiil Olsen (Enga) og Kristensen (Godset), og man måtte langt ned på lista over aktuelle kandidater. Man klarte dog å hente førstevalg den gang i Udahl og Norheim, som har gått sånn passe. Skal Kamma bygge klubb er vi avhengig av å treffe på spillerne denne vinteren, nedrykk eller ei. Treffer vi med langsiktighet og kvalitet kan vi fint enten rykke rett opp igjen fra obos og etablere oss videre, med ett kose-år i obos, eller komme oss videre opp på tabellen i eliteserien. Ekstremt viktig vinter det her.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger 2024

Post by Quadrophenia »

LaFlame wrote: Wed Oct 25, 2023 6:28 pm De spillerne Kamma signerte i fjor kunne samtlige Kamma podcaster diska opp for ledelsen.
WTF??? ;)

Helt enig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2024

Post by ZuperEngR »

LaFlame wrote: Wed Oct 25, 2023 6:28 pm Det er jo selvfølgelig flere faktorer inni bilde som hvilket nivå vi spiller på neste år.
Ja, det er en ond sirkel det der. Vi vet aldri før sent på høsten/starten av vinteren hvilket nivå vi spiller på neste sesong - og i praksis betyr det at vi er hjelpeløse mtp. å konkurrere om de beste spillerne.

Hadde vi f. eks. vært sikra Eliteserieplass neste år allerede i september, kunne vi ha signert Bosman-spillere allerede da og slått i bordet med at "vi spiller Eliteserie neste år, og med en god høstsesong så kan det også bli Europa-spill" (selv om det siste er svært usannsynlig siden det er HamKam vi snakker om, men det vet jo ikke alle disse spillerne som ikke kjenner klubben like godt som oss).

I stedet må vi vente til "siste liten", ikke bare med å signere, men også finsikte aktuelle spillere. Jeg regner med at de har lister både over aktuelle spillere for Eliteseriespill og Obos neste år, men det er klart at det hadde vært enklere og bedre å slippe å tenke på dét.

Og jo tidligere neste sesong hadde vært spikra, jo tidligere hadde stallen vært samspilt. Verdens lengste oppkjøring hadde blitt mye bedre med en ferdigspikra stall fra dag én av oppkjøringa.


ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger 2024

Post by ZuperEngR »

Når vi snakker om forsvarsspillere, så har Nottingham Forest en Fin Back, høyreback på utlån til Carlisle i League One. Og i lavere divisjoner her hjemme er jo Ørn-Hortens Sebastian Pop - og ikke minst 'n Jørgen Sjøl.

Ellers har jeg lenge vært svak for Pikk. Tenker da på Artur, men han begynner jo å dra på åra (mye Pikk i Estland). Andre spillere jeg tenker kunne vært "spennende" er blant andre Pieter Langedijk fra Excelsior og selvsagt Steve Cook.


Post Reply