Treningskamper 2016

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

Unggutta får mye god erfaring ihvertfall. Ståle kjørte samme taktikk i sin periode i klubben, skader eller ei. Mange unggutter som fikk masse spilletid i treningskampene slik at man både fikk testet om de holder mål og slik at de fikk nyttig erfaring før sesongen. Rutinerte spillere trenger ikke spille masse treningskamper. Formen og samspillet skal først og fremst bygges på treninger.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Gullerud »

HLO syntes jeg virkelig kom til sin rett når han ble flyttet ned sentralt i 4-4-2. Patrick Sæbø syntes jeg også gjorde en god kamp, ser veldig trygg ut med ballen i beina.

Når det gjelder skader så gikk Ødegård av i pausen med en liten nibble i hamstringen, virket heldigvis ikke veldig alvorig


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by GSP »

Henrik, sammen med Truls, tok virkelig tak på midtbana i andre omgang i går. Tobias gikk av fordi fysio Magnus Nilsen bestemte det, han mente selv at han nok kunne spilt hvis det hadde vært seriekamp og litt varmere i været. Samtidig er det greit å høre på fysio, sånn for sikkerhets skyld. Magnus Sjølstad, lillebror til Fredrik, kom innpå i andre omgang, litt nervøs første 5-10 minuttene, men når nervene slapp taket hadde han et par ålreite involveringer. Det som er trøblete er jo at det er spillere som først og fremst skal spille interkrets som nå får god matching, og det er ikke de som skal sikre oss opprykket. På den annen side, hadde Jagne vært i matchform og kunne spilt 90 minutter tror jeg ikke vi hadde tapt i går. Forskjellen på lagene var faktisk ikke større enn det, hele matchen sett under ett.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Rewk
Posts: 20
Joined: Tue Jan 19, 2016 8:25 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Rewk »

I kveldens treningskamp borte mot Løten på Løten Kunstgress klokken 20.00 ligger det ann til å bli Marius Hagen`s debut for HamKam, og CH ligger ann til å få sin debut fra start. Trolig 11`er:

(4-4-2)

Zoran Akovic, - Truls Jevne Hagen, Marius Bratberg Lund, Francois Yabre, John Anders Rise, - Valentin Blaka, Henrik Lehne Olsen, Marius Hagen, Prøvespiller, - Willy Zamble, Saihou "CH" Jagne.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Enkel og oppskriftsmessig 3-0-seier mot Løten. Henrik Lehne Olsen snytt for vakker scoring og 4-0 da han smalt til fra 16 meter i tverrliggeren, ned og opp igjen i nettet før den trillet ut. Dommeren, som tok over etter den opprinnelige dommeren som måtte ut med strekk etter 7 minutter klarte å ikke få med seg dette. Utrolig nok. Var to skudd fra Blaka i stengene i tillegg, så kunne fort blitt mye mer.

Ellers så vil jeg trekke frem Marius Bratberg Lund, som som jeg synes gjorde en god figur. Marius Hagen var også god i debuten og comebacket etter skaden han pådro seg i september 2015. fikk seg en fin assist også. Zoran Akovic fikk ikke vist mye ettersom løten aldri kom til farligheter.


Lukaku
Posts: 9
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:30 pm

Re: Treningskamper 2016

Post by Lukaku »

Tusen takk for veldig bra rapport Martin!
Fikk ikke sett kampen selv. Tar turen til jessheim neste helg:)


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Seier over Elverum i dag. Elverum best første 25, før HamKam var best frem til pause. Solid defensivt. Jagne frisk selv om det ikke ble mål i dag, men målpoeng ble det da han vant duellen med Tervaniemi og ballen havnet hos Blaka. Generelt sjansefattig, men mye bra å ta med seg videre.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Treningskamper 2016

Post by rusk »

Viktig å få satt defensiven og dette var vel den sannsynlige startoppstillingen ved sesongstart. HLO spilte fra start nå og så jeg. Virker han å være mer inne i varmen igjen i år, eller er det skadene som gjør at han spiller mer nå?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Treningskamper 2016

Post by anonymous1918 »

Ivar Sollie Rønning er også en spiller som bør være aktuell i førstellevern. Han er et kupp etter min mening.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Treningskamper 2016

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Viktig å få satt defensiven og dette var vel den sannsynlige startoppstillingen ved sesongstart. HLO spilte fra start nå og så jeg. Virker han å være mer inne i varmen igjen i år, eller er det skadene som gjør at han spiller mer nå?
Har jo vært god i endel treningskamper, men da mer sentralt i banen. Blir nesten alltid anonym på vingen. Sliter litt med å se hvem som skal traktere vingplassene da ingen har imponert noe særlig der. Tipper Nico tar høyre og Leliuga venstre i seriestarten (uten å påstå at Rytis imponerte i går heller).

Når det kommer til kampen i går synes jeg Kamma gjorde en veldig ålreit kamp. Ødegård og Yabre virker som et meget solid stopperpar nå. I tillegg er duoen på midten med Semou og Marius Hagen meget arbeidsom og ekstremt vanskelige å spille mot. Håper dog de legger av seg etterslengingen. Hadde det vært seriekamp i går kunne begge fort blitt utvist.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply