Ny trener?

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Ny trener?

Post by artigas »

Espen Olsen hadde kanskje vært spennende dersom det er realistisk. Fikk etter sigende massiv støtte fra spillerne i Strømmen etter mye rot fra ledelsen før sesongen. Gjort det bra også. Kjenner han naturlig nok mest som spiller, men om han står for det samme som Ham-Kam gjorde da han var på sitt beste, tror jeg det kan bli bra: lav risiko bakover, overganger og kjapt i lengderetning. Det tror jeg vi har spillere til, gitt den rette motivasjonen.


tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ny trener?

Post by tagetrommis »

Noen som vet hva slags type fotball Twiddy står for? Så han skulle ta over midlertidig fram til de får tak i en ny trener.


Surve
Posts: 13
Joined: Tue Jan 26, 2016 1:31 pm

Re: Ny trener?

Post by Surve »

Skeids Ørjan Valla fikk mandag beskjed om at han ikke var ønsket mer som hovedtrener. Han var en midlertidig løsning som skulle være i Skeid til høsten. Av en eller annen grunn som svært få skjønner har Skeid mer eller mindre gitt ham fyken. På kort tid han har fått Skeid å levere (etter forutsetningene) meget bra i sesongstarten. Han så ut til å skape en bra kultur og krigermentalitet. Virker for meg som en bra type.

Han kunne være en aktuell kandidat.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Fikk sparken fordi Skeid visstnok skal ha Tom Nordlie på vei inn.

Edit: Ørjan Valla altså, ikke Kenta.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Surve
Posts: 13
Joined: Tue Jan 26, 2016 1:31 pm

Re: Ny trener?

Post by Surve »

Det med Nordlie må være kødd. Kvitte seg med en trener som har makta i garderoben, har "satt" laget og fått fram en bra mentalitet? Og så ansette en pengegrisk kødd? Da er Skeid minst like dumme som oss.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ny trener?

Post by rusk »

Helt riktig å avslutte Bergersens trenergjerning på Hamar. Sjelden, eller aldri har en trener fått til så lite som Bergersen. Til hans forsvar, så fikk han et helvetes dårlig utgangspunkt før sesongen i fjor, men han hadde heller ikke noe press på seg og kunne bygge et lag i ro og mak med et romslig budsjett i 2.div-sammenheng. Men når laget da til tross for mer enn nok forsterkninger fremstår like dårlig som i starten av forrige sesong, da er det bare å pakke sakene. Nøyaktig null fremskritt på nær 1,5 år.

Hva slags trener trenger vi nå? Jeg vet da neimen ikke. Laget fremstår totalt uten selvtillit og uten særlig glød. De spiller ikke som et lag, og spillere som jeg forventer står frem og tar litt grep flopper på det. Jeg er usikker på om en ung og urutinert trener er tingen nå, og jeg tror det er på tide å få inn noen annet enn gla'gutter som trenere. Den gjengen her tror jeg trenger et stramt grep. En trener med skikkelig pondus hadde vært bra, men ser ikke helt hvem det skulle være.


Thomas92
Posts: 14
Joined: Mon Apr 04, 2016 4:10 pm

Re: Ny trener?

Post by Thomas92 »

Hadde vært spennende med Jan Michaelsen, uten at jeg kjenner til hvordan han er som trener.


Norum
Posts: 7
Joined: Mon Mar 21, 2016 3:52 pm

Re: Ny trener?

Post by Norum »

Jan Michaelsen er for tiden U17 landslagssjef i Danmark. Han har har gitt beskjed om at han gir seg som landslagssjef etter sommerens U17 EM. Det vil si at han ikke er aktuell før etter sommerens U17 EM eventuelt.

Peter Sørensen er fortiden trener i Silkeborg som for øyeblikket kjemper om opprykk til Superligaen. Han er derfor helt uaktuell for en retur til Hamkam nå!
Det vil si at begge de to danske kjenningene er uaktuelle som ny trener i Hamkam på nåværende tidspunkt.

Ellers er jeg veldig usikker på hvilke alternativer som er ute på markedet, bortsett fra Arne Erlandsen, men han vil jeg helst ikke ha tilbake til Hamkam. Regner ikke med at han heller vil tilbake til Hamar.

Andre alternativer som kanskje kan være litt aktuelle er:
Håkon Wibe-Lund. Ass. Trener Godset, tidligere hovedtrener i FFK.
Morten Tandberg. Ass. Trener Vålerenga, tidligere hovedtrener i Bærum.
Men tviler egentlig på at de ønsker å forlate sine nåværende stillinger.


kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Ny trener?

Post by kimpi »

Vi trenger en Ranieri :)


Dropkick
Posts: 21
Joined: Sun Jan 24, 2016 11:00 am

Re: Ny trener?

Post by Dropkick »

I følge Aftenposten er Tom Nordlie så godt som klar for Skeid.

Frode Birkeland liker plutselig BriskebyBanden sine facebooksider?
Han mente vel sjøl han var akrtuell forrige gang, men det gjorde ingen andre..


Post Reply