Ny trener?

Klubbdrift, ledelsen, supportere og klubben generelt
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ny trener?

Post by Corrales »

Siden jeg likevel sitter her alene hjemme på en lørdagskveld og deltar i en kamp mot influensaen så kan jeg skrive ned noen refleksjoner tilknyttet forholdet mellom Brumunddal og Ham Kam pdd.

For det første, så er det selvfølgelig fint med temperatur og engasjement før en slik kamp. Tror likevel at ansettelsen av Knappen dessverre vil medføre at sammarbeidsviljen mellom klubbbene vil ta mange år å bygge opp igjen. Dette synes jeg er synd for Ham Kam sin del som potensielt vil kunne dra stor nytte av Brumunddals yngre avdeling i fremtiden.

Jeg synes likevel det blir utrolig historieløst at alle Brumunddalsympatisører har tatt på seg rollen som "ofre" for en grådig storebror som gjør som den vil. I 2014 inngikk nemlig Brumunddal og Ham Kam en sammarbeidsavtale. Samme sesong endte som vi alle husker med nedrykk for grønnbuksene. Det var likevel Brumunddal som etter Ham Kams nedrykk distanserte seg fra sammarbeidsavtalen og hevdet at den "ikke kunne gjelde når lagene konkurrerte på samme nivå". Jeg husker også godt at Brumunddals sportslige leder på dette tidspunktet utarbeidet en ønskeliste i lokalavisen over spillere han ønsket seg fra Ham Kam (Sjølstad bl.a). Brumunddal ga forøvrig et tilbud til Håkon Aalmen som han aksepterte. De ønsket med all klarhet å ta opp konkurransen med Ham Kam. 2 år senere så har det vist seg at den offensive holdningen var feilslått. I stedet for at Brumunddal klarte å tiltrekke seg de beste fra naborivalen har heller tyngekraften slått ut som forventet og Ham Kam har heller ranet Brumunddal for deres viktigste ressurser.

Hvis klubbene hadde hatt en sammarbeidsavtale seg i mellom som Brumunddal til punkt og prikke hadde hedret skulle jeg vært den første til å rekke opp hånda og si at det er unødvendig å hente treneren dems midt i sesongen. Når det likevel er en slik forhistorie så mener jeg at den eneste forskjellen på klubbene er at den ene har lyktes med å hente den andre klubbens viktigste ressurser. Da er det ganske påfallende at det likevel er Ham Kam som utpekes som den "grådige" storebroren som opptrer uredelig hos enkelte.
Last edited by Corrales on Sun May 22, 2016 1:21 am, edited 1 time in total.


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by GSP »

Hør hør! Det der burde nesten vært i HA Corrales, som et svar til dette innlegget her: http://m.h-a.no/debatt/noen-som-vil-ha- ... 0DhyfmLRD9


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ny trener?

Post by rusk »

Blir litt lei av at man kaster ut "samarbeids"-kortet hver gang man er uenige. Jeg har lite innblikk i detaljene, men for meg så fremstår det ikke som disse samarbeidsavtalene man har hatt har ført til noe som helst. Tvert i mot, så fremstår det som om disse to klubbene gjør alt for å ikke samarbeide godt. Og da snakker jeg ikke om akkurat de årene lagene er i samme divisjon, men alle andre år.

Det leserinnlegget i HA fra denne Fjellheim var veldig merkelig egentlig. Hvis man erkjenner at HamKam er storebror, så bør man vel også skjønne at de ønsker å hente den mest spennende lokale treneren som finnes. Og som er gammel Kamma-spiller. Sammenligningen med Storhamar Hockey var også helt søkt.

Men det er forståelig at man er skuffa i Br.dal. Det har de all mulig grunn til, og det må de få lov til.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Synes det innlegget ditt var så bra Corrales at jeg limte det inn på Facebook-siden til H-A under NOK et innlegg mot Ham-Kam. Bare å si ifra hvis du vil jeg skal slette det. (Burde sendt det her på pm, men fikk det ikke til å funke).


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ny trener?

Post by Corrales »

Det går selvfølgelig helt fint :) Er forøvrig spent på hvor lenge denne sutringen skal vedvare.

Plutselig virker alle med hjerte i Brumunddal å ha glemt de økonomiske problemene klubben har. De samme personene i Dala som var i harnisk over Knappen sin høye lønn (sett ut i fra et Dala-perspektiv) og at den sportslig satsningen på A-laget gikk ut over yngres er nå svært så indignert over at han forsvinner.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ny trener?

Post by Quadrophenia »

Flott! Du burde sende det til H-A som et leserinnlegg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply