Motstandere 2017

Her diskuteres alt som ikke har med HamKam å gjøre.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Motstandere 2017

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Sun Feb 12, 2017 5:35 pm Asker, Rævfoss, KFUM og vi peker seg ut som favoritter p.d.d, men trolig kommer ett av de lagene til å skuffe og et annet til å overraske. Follo og Skeid er outsidere også tror jeg.
Jeg skal ikke skryte på meg detaljekunnskap når det gjelder klubbene i Osloområdet sine spillerstaller, men resultatene i treningskampene så langt gir en indikasjon på at Skeid absolutt blir å frykte. Asker derimot har ikke vært like overbevisende. Jeg understreker selvfølgelig at treningskamper ikke nødvendigvis er den beste indikatoren på styrkeforholdet lagene i mellom, men tatt i betraktning av at Nordlie ofte får sine lag svært godt trent i hans første fulle sesong så må jeg si at Skeid er absolutt av de lagene jeg frykter klart mest.

Raufoss virker å ha gjort ganske mange utskiftninger, men jeg har likevel inntrykk av at de ligger ganske bra an.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Motstandere 2017

Post by rusk »

Tror jeg venter til treningskampene i mars er unnagjort før jeg feller noen dom over noen av lagene. Tror de nevnte lagene vil være på øvre halvdel av tabellen, men klarer overhodet ikke se at noen skiller seg ut med noen klart bedre stall enn de andre. Blir jo litt beroliget av at KFUM ikke henter bedre spillere enn Hagen og Aalmen. Raufoss har jo hatt enormt med spillere inn og ut i fjor og så langt i år. Ser foreløpig ikke fryktinngytende ut. Asker har hentet noen gode navn, men hva med resten av stallen?

Tror det vil ha mye å si å få en god start. Havner man 8-10p bak, så er løpet på det nærmeste kjørt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Sun Feb 12, 2017 7:28 pm Tror jeg venter til treningskampene i mars er unnagjort før jeg feller noen dom over noen av lagene. Tror de nevnte lagene vil være på øvre halvdel av tabellen, men klarer overhodet ikke se at noen skiller seg ut med noen klart bedre stall enn de andre. Blir jo litt beroliget av at KFUM ikke henter bedre spillere enn Hagen og Aalmen. Raufoss har jo hatt enormt med spillere inn og ut i fjor og så langt i år. Ser foreløpig ikke fryktinngytende ut. Asker har hentet noen gode navn, men hva med resten av stallen?

Tror det vil ha mye å si å få en god start. Havner man 8-10p bak, så er løpet på det nærmeste kjørt.
Asker har ihvertfall en god kaptein i Stray Molde i midtforsvaret. I tillegg har de jo rutine i Sokolowski. Tilley Solhaug har forresten gitt seg i klubben. De har mistet sin habilt keeper og sin toppskårer Mauritz Hansen til Stabæk. De satset og "skulle" opp i 2014 også. Da rykket de ned. Vi får tro de får en dårlig start og faller litt sammen.

Fordelen med Skeid og så mange andre Oslolag er at de ofte er veldig innbitte på å slå hverandre og kjenner hverandre godt så man fort kan få en situasjon der alle de plukker poeng av hverandre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by GSP »

Hønefoss har "forsterket" med Kenneth Diallo. Sånn omtrent 4 hakk dårligere enn han de hadde i fjor, på en skala fra 1 til 3.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Wed Feb 15, 2017 5:59 pm Hønefoss har "forsterket" med Kenneth Diallo. Sånn omtrent 4 hakk dårligere enn han de hadde i fjor, på en skala fra 1 til 3.
Nå er ikke de en motstander i år da, uheldigvis.

Follo har signert Wenderyd. WENDERYD! Lurer på om de har sett han røre en ball i det hele tatt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by GSP »

Haha, koste seg så med at Hønefoss signerte det jeg mener er en begrensa spiller at jeg glemte at vi ikke møter dem i år :mrgreen:

Wenderyd ja. Nå spiller'n visst stopper. Når han kom til oss hadde han stort sett spilt offensivt, men ville prøve seg på venstreback. Og nå er han altså stopper...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Thomas92
Posts: 14
Joined: Mon Apr 04, 2016 4:10 pm

Re: Motstandere 2017

Post by Thomas92 »

Kent Bergersen og Kvik Halden med 2-0 over Follo.
Spillerne tydelig fornøyd med treningsregimet.
https://www.ha-halden.no/sport/fotball/ ... -20-319558


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by Quadrophenia »

Thomas92 wrote: Mon Feb 20, 2017 5:16 pm Kent Bergersen og Kvik Halden med 2-0 over Follo.
Spillerne tydelig fornøyd med treningsregimet.
https://www.ha-halden.no/sport/fotball/ ... -20-319558
Unner Kenta suksess der. Kvik har en yngre spillergruppe som kanskje ikke har den samme erfaringen og kritiske blikk på en ny trener. Det ble ganske tydelig at Kenta fort mistet autoriteten i stallen på Hamar og ikke helt klarte å motivere gutta til å gi maks. I tillegg hadde han en ganske lite gjennombruddshissig stil som ikke passet helt til stallen. Synd vi ikke signerte Knappen før 2014 egentlig. Da tror jeg vi hadde vært i obos nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Motstandere 2017

Post by Quadrophenia »

Fikk akkurat med meg nesten hele treningskampen mellom KFUM og Skeid (jeg har ikke noe liv). Skeid vant 3-1. Alle 3 Skeid-målene var egentlig tabber av KFUM. Først driter Aalmen seg ut i markeringen etter ett innlegg, deretter er det en feilslått offsidefelle fra KFUM og deretter en keepertabbe. K.Hagen og Aalmen spilte i midtforsvaret.

Skeid har masse gode, kjappe invidualister (bla Mustafa Hassan som man kanskje husker fra 2014) som til tider ser farlige ut, men de er lite effektive og det renner ofte ut i sanden. De roter endel defensivt også og imponerte egentlig ikke. KFUM var horribelt svake i første, men hevet seg noen hakk i andre. De spiller veldig omstendelig og langs bakken, men slet når Skeid satte et høyt, intensivt press. Nå har jeg bare sett den dårligste treningskampen til Kamma, nå sist mot Dala, men jeg synes Kamma så langt mer solide ut, hadde et høyere tempo i spillet og flere offensive strenger å spille på enn begge de lagene her.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Motstandere 2017

Post by rusk »

Skeid begynner å komme for alvor inn på radaren min. Nå har de en pen rekke med kamper mot kvalifisert motstand. Seiere mot FFK, Ull-Kisa og KFUM og et knepent tap mot Strømmen.


Post Reply