Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk » Sat Oct 08, 2016 1:45 pm

For en gangs skyld har vi de fleste av nøkkelspillerne klare for neste sesong. Det gir trygghet for at det blir et slagkraftig lag også neste år. At vi har mange av de andre på utgående kontrakt blir da mindre kritisk. Faktisk gir det Knappen en god mulighet til å forme sitt eget Kamma til neste år. Vi har vært for dårlige til opprykk i år, og uten å forsterke oss vil vi fort vekk være for dårlig også neste år. Så noen tøffe valg må gjøres. Også når det gjelder våre egne unggutter.

For min del er lista slik

Ønskes med videre: Truls, Rise, Bratberg Lund, Mickelson.
"Opprykk" fra juniorstall: Solbakken, Eng Strand
Usikker: Blaka, K. Hagen, Dahle, Holst, Karlsen, Frankmo, Ødegåerd. Michaelsen, Aasand, Lehne Olsen
Takk for innsatsen og lykke til videre: Woo Enger, Ndungu.

Når det gjelder de som er i usikker-kategorien, så er det ulike grunner til at jeg har puttet de der. For Karlsens del er det skadesituasjonen som bekymrer. Uten det hadde han vært en åpenbar spiller å ha med videre. Med Dahle er det snakk om å finne ut av om motivasjonen er tilstede. Han skal være et av forbildene på laget, ikke den som først henger med huet. Han holder topp 1.div-nivå på sitt beste, så det hadde vært gull om han fant igjen det nivået.

K. Hagen, Ødegård og Holst holder 2.div-nivået greit, men spørsmålet er om vi kan få bedre erstattere i de samme posisjonene. I så fall må det vurderes, selv om det vil være vondt å gi 2 ekte Kamma-gutter beskjed om å pakke sammen. Blaka er grei å ha som super-sub, men jeg sliter med å se at han vil spille seg til en fast plass på dette laget. I alle fall ikke i 1.div. Og Frankmo og Aasand er det mulig blir for lette i konkurranse med de andre juniorene, men de er vel juniorer også neste år og kan være med som jr/2.lagsspillere uansett. Lehne Olsen er også et stort spørsmålstegn. Jeg synes han har stagnert veldig. Michaelsen har jeg sett for lite av, men registrerer at dere som har sett litt mer av han stort sett er positive.

Hvor ble det forresten av denne Ove Solvang?

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Sat Oct 08, 2016 2:02 pm

rusk wrote:For en gangs skyld har vi de fleste av nøkkelspillerne klare for neste sesong. Det gir trygghet for at det blir et slagkraftig lag også neste år. At vi har mange av de andre på utgående kontrakt blir da mindre kritisk. Faktisk gir det Knappen en god mulighet til å forme sitt eget Kamma til neste år. Vi har vært for dårlige til opprykk i år, og uten å forsterke oss vil vi fort vekk være for dårlig også neste år. Så noen tøffe valg må gjøres. Også når det gjelder våre egne unggutter.

For min del er lista slik

Ønskes med videre: Truls, Rise, Bratberg Lund, Mickelson.
"Opprykk" fra juniorstall: Solbakken, Eng Strand
Usikker: Blaka, K. Hagen, Dahle, Holst, Karlsen, Frankmo, Ødegåerd. Michaelsen, Aasand, Lehne Olsen
Takk for innsatsen og lykke til videre: Woo Enger, Ndungu.

Når det gjelder de som er i usikker-kategorien, så er det ulike grunner til at jeg har puttet de der. For Karlsens del er det skadesituasjonen som bekymrer. Uten det hadde han vært en åpenbar spiller å ha med videre. Med Dahle er det snakk om å finne ut av om motivasjonen er tilstede. Han skal være et av forbildene på laget, ikke den som først henger med huet. Han holder topp 1.div-nivå på sitt beste, så det hadde vært gull om han fant igjen det nivået.

K. Hagen, Ødegård og Holst holder 2.div-nivået greit, men spørsmålet er om vi kan få bedre erstattere i de samme posisjonene. I så fall må det vurderes, selv om det vil være vondt å gi 2 ekte Kamma-gutter beskjed om å pakke sammen. Blaka er grei å ha som super-sub, men jeg sliter med å se at han vil spille seg til en fast plass på dette laget. I alle fall ikke i 1.div. Og Frankmo og Aasand er det mulig blir for lette i konkurranse med de andre juniorene, men de er vel juniorer også neste år og kan være med som jr/2.lagsspillere uansett. Lehne Olsen er også et stort spørsmålstegn. Jeg synes han har stagnert veldig. Michaelsen har jeg sett for lite av, men registrerer at dere som har sett litt mer av han stort sett er positive.

Hvor ble det forresten av denne Ove Solvang?
Da jeg analyserte spillerstallen i hodet mitt tidligere, tenkte jeg helt likt faktisk. Det er også et poeng å ha en viss kontinuitet i spillerstallen, og selv om vi kanskje finner spillere som er noen prosent bedre enn de vi har, synes jeg K.Hagen og Michaelsen har vist såpass av lojalitet (K.Hagen), entusiasme og klubbfølelse at de bør bli med videre.

For noen måneder siden var jeg helt klar på at Ødegård og Lehne Olsen burde forsvinne etter sesongen, men nå synes jeg Ødegård har vært god de siste månedene og når det gjelder Lehne er det veldig avhengig av hvordan han har gjort det i Dala. Registrerer at han har spilt de fleste kampene og puttet 2 mål i hvert fall. Han er vel uansett Dala-eiendom nå så det er kanskje ikke aktuelt å hente han tilbake allerede. Trolig helt greit.

Ove Solvang har flyttet til Sogn og Fjordane og spiller for Studentspretten i 6.div. https://www.fotball.no/fotballdata/lag/ ... sId=180887

Det er i hvert fall helt greit.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

rusk

Post by rusk » Sat Oct 08, 2016 7:12 pm

Er ikke HLO bare på lån i Br.dal?

Jeg har ikke sett noe ved Ødegård enda som får meg til å tro at han vil være noen bærebjelke i 1.div. Og det er jo dit vi må sikte. Men han holder et godt 2.div-nivå. Helt klart.

anonymous1918
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Post by anonymous1918 » Sun Oct 09, 2016 12:35 am

Syver er ute med den samme skaden som han har vært siden i fjor. Det er vel noe legene må ta på sin kappe da skruen ikke har holdt. Syver er 19 år gammel og har vist at han er en spennende spiller. Selvsagt skal han være med videre. Woo Enger er en spiller som er meget god å ha som stallfyll og på 2.laget. Koster ikke ei krone. Vært uheldig med èn skade som har satt han ut.

Resten av unggutta ser jeg også at får fortsette. Både Frankmo og Pedersen Aasand er spennende spillere som dessverre har slitt med skader. Da det gjelder HLO trenger han tillit. Det får han i Dala, så fint om han fortsetter der. (Han er ikke på lån)

Neste år trenger vi mer bredde, ikke kun unggutter som alternativer for å snu kampbildet. Derfor bør vi beholde blant andre K. Hagen, som evt. kan konkurrere om den ene sentrale midtbaneposisjonen med en ny spiller. Kan også spille stopper.

Jeg ser ingen grunn til å slippe spillere i 18-19-årsalderen fordi de ikke har etablert seg i en førsteellever. Da er det bedre å bare låne de ut til Brumunddal for å gi de erfaring. Sliter de der er det derimot grunn til å la de gå. Vi har ikke råd til å slippe spillere for tidlig og la de blomstre andre steder.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Oct 12, 2016 12:32 pm

Silly season Norge (som er en sånn passe troverdig kilde) melder at Ham-Kam ønsker Jon Masalin. Ikke så usannsynlig egentlig, mtp at Rolf Høgmo var mannen som sørget for at han kom til både Ham-Kam og FFK i sin tid og at han tilsynelatende er tredjekeeper i FFK nå. I han får vi en rutinert keeper med stor rekkevidde. Han har dog vært mye skadet i sin karriere og er faktisk ansatt som keepertrener i FFK nå (det kan være et argument for at han ikke vil bort).

anonymous1918
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Post by anonymous1918 » Thu Oct 13, 2016 12:23 pm

Ikke umulig at SillySeasons' kilde er HA: http://www.h-a.no/sport/ham-kam/masalin ... -interesse

rusk

Post by rusk » Thu Oct 13, 2016 2:06 pm

martin wrote:Ikke umulig at SillySeasons' kilde er HA: http://www.h-a.no/sport/ham-kam/masalin ... -interesse
Eller at sillyseason er HA sin kilde :)

Ikke dumt med Masalin inn, men det virker jo litt vanskelig basert på hans egne uttalelser. Jeg synes også det ville være veldig kjipt om Holst forsvinner, men har virkelig stagnert i det siste.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Thu Oct 13, 2016 2:30 pm

Andre rutinerte keepere som kan være aktuelle:

- Lukasz Jarosinski. Polsk andrekeeper i Godset. De har 2 talentfulle unggutter bak han, men usikkert om han vil gå og om de vil slippe han.

- Alexander Hovdevik. 24 år. Tredjekeeper i Kristiansund. Vært reserve i RBK og spilte for Rødde i fjor. Usikker på kvalitetene.

- Sean Mcdermott. Andrekeeper i Ull/Kisa. 23 år. Spilt for Sandnes Ulf og Start bla. Vært mest på benken i sin karriere og er sikkert sulten på startplass.

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Thu Oct 13, 2016 6:15 pm

Personlig ønsker jeg en keeper nærmere 30. Ikke det at alder i seg selv er det viktigste, men den rollen en ny keeper må ta handler om å være en leder og det er lettere for en eldre og mer rutinert keeper. Jarosinski er den eldste av de du nevner Quadrophenia, men har allikevel ikke så mye erfaring som ihvertfall jeg ønsker. Tror kanskje det kan være lurt å se utenlands, Sverige/Danmark/Finland/Island og at ny keeper vil være en ingen av oss egentlig har hørt om før.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Thu Oct 13, 2016 6:19 pm

GSP wrote:Personlig ønsker jeg en keeper nærmere 30. Ikke det at alder i seg selv er det viktigste, men den rollen en ny keeper må ta handler om å være en leder og det er lettere for en eldre og mer rutinert keeper. Jarosinski er den eldste av de du nevner Quadrophenia, men har allikevel ikke så mye erfaring som ihvertfall jeg ønsker. Tror kanskje det kan være lurt å se utenlands, Sverige/Danmark/Finland/Island og at ny keeper vil være en ingen av oss egentlig har hørt om før.
Ja, kikket bare litt på de 2 øverste divisjonene etter hvem som kunne være aktuelle og kom frem til disse. Men tar gjerne en rutinert svenske eller finne også. Hva het han Montegrineren som var på prøvespill i vinter? Kanskje han kan være aktuell igjen..?

Post Reply