Oppsummering for årets sesong kan tas i 2016-tråden. Her får vi være fremoverskuende.
Som foran denne sesongen, så er det opprykk som gjelder neste år. Det SKAL og MÅ være ambisjonen for Kamma og vi har forutsetningene for å få det til i mine øyne.
Spillerlogistikken er i gang, og så langt er det vel kun Jagne som er bekreftet at forsvinner. At vi har så mange på kontrakt og er godt i gang med kontraktforslag for neste sesong synes jeg er veldig lovende. Ingen tvil om at kontinuitet er viktig, og historien viser at man ikke har råd til å havne bakpå fra start av sesongen, noe Kamma har hatt en tendens til å gjøre....
I 2017 får vi hilse på et nytt serieformat med kun to avdelinger der kun vinneren rykker direkte opp og nr 2 i hver avdeling spiller om muligheten til å møte lag 14. i 1.divisjon til kvalikk. Med det får vi en sterkt spisset 2.divisjon og få kokkoslag som er tilnærmet walkover. Avdelingsoppsettet for neste år er selvsagt ikke klart enda, men utfra de lagene som er kvalifisert så kan man selvsagt gjøre seg opp noen tanker. Det er å forvente at det fremdeles tas geografiske hensyn ved oppsettet og jeg tar det for gitt at man putter to nedrykkslag fra årets OBOS-liga i hver avdeling. Basert på geografi ville det da være naturlig å sette Bryne og Hødd i en avdeling og KFUM og Raufoss i den andre. Så vil jeg tro man samler vestlandslagene i samme avdeling. De nord-norske lagene har ofte pleid å havne med østlandslagene pga flyruter.
Råtips basert på dette:
Avdeling 1: KFUM, Raufoss, Kamma, Sundet, Brumunddal, Skeid, Bærum, Asker, Grorud, Follo, Kjelsås, Vålerenga 2, Finnsnes, Alta
Avdeling 2: Bryne, Hødd, Egersund, Vidar, Vard, Fana, Vindbjart, Nest-Sotra, Byåsen, Nardo, Fram, Odd 2, Notodden, Hønefoss
Det eneste som er sikkert er at det ikke blir slik.

Har vi trua??