Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by anonymous1918 » Fri Dec 16, 2016 7:03 pm

Syver Karlsen og Nicolai Michaelsen klare for Brumunddal.

bim

Post by bim » Fri Dec 16, 2016 7:37 pm

Quadrophenia wrote:Skal aldri tvile på vgd igjen.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam- ... lillestrom

Håper det bare er for moro skyld og at alle de nevnte i artikkelen signerer snarest. Bra å se at det jobbes på Brisken ihvertfall.
Bryr meg egentlig svært lite om Truls går til LSK. Det som derimot bekymrer er at vi år etter år har en ufullstendig stall ved juletider. Misforstå meg rett, ikke noe galt i Truls. LSK bør være en spennende utfordring og ett steg opp for Truls sin del.

Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Fri Dec 16, 2016 9:10 pm

bim wrote:
Quadrophenia wrote:Skal aldri tvile på vgd igjen.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam- ... lillestrom

Håper det bare er for moro skyld og at alle de nevnte i artikkelen signerer snarest. Bra å se at det jobbes på Brisken ihvertfall.
Bryr meg egentlig svært lite om Truls går til LSK. Det som derimot bekymrer er at vi år etter år har en ufullstendig stall ved juletider. Misforstå meg rett, ikke noe galt i Truls. LSK bør være en spennende utfordring og ett steg opp for Truls sin del.
Truls går nok ikke til LSK. Strømmen kan være mer aktuelt derimot. Linkes dit. Vi bør signere endel spillere nå. Spesielt mtp at Michaelsen og Syver Karlsen går til Dala.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Dec 21, 2016 10:08 am

Holst er helt ferdig i Ham-Kam. Går til Dala permanent.

http://www.h-a.no/sport/dala/holst-vill ... t-til-dala

Stoler ikke helt på at Dala sender han tilbake hit hvis han blir kjempegod og aktuell for større klubber. Litt synd egentlig, men takk for innsatsen Emil. Nå MÅ vi intesivere keeperjakten.

Gjendineggen
Has thanked: 10 times

Post by Gjendineggen » Wed Dec 21, 2016 12:34 pm

Personlig er jeg lettet over at det ble sånn med Holst. Hadde han blitt, hadde vi samtidig forpliktet oss til å matche han og utvikle han. Slik jeg ser det, så er han ikke god nok for et andredivisjonslag, og kommer heller aldrit til å bli det, så da er det bra at han finner seg en annen klubb. Nå er det Dala som må påta seg denne utviklingsplikten.

Blir spennende å se hva som kommer inn dørene. Fint om dette er på plass før nyttår, slik at utespillerne ikke må skyte på åpent bur på trening i januar :D

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Thu Jan 12, 2017 11:06 pm

Ham-Kam tester ut endel spillere mot Florø på søndag. Dette er de som er offentliggjort sålangt:

- Mattis Nerheim (26 år). En velkjent spiller i lokalfotballen på Hedmarken. Mattis var i a-stallen i 2010 og 2011. Spilte noe i 2010, men var endel skadet og fikk lite spilletid i 2011. Gikk deretter til Elverum hvor han var i én sesong uten å få så mye spilletid der heller. Gikk deretter til Ottestad hvor han herjet fullstendig. Ifølge NFFs sider putta han hele 47 mål på 42 kamper og gikk i 2015 til Ull/Kisa, som da spilte i 2.div. Der fortsatte han den gode skåringsformen med 5 mål på 10 kamper. Fikk fattige 2 innhopp i fjorårssesongen. Er en sterk spiss med målteft som jeg tror kan gjøre mye bra i Kammadrakta, MEN har slitt mye med skader og det er en risiko å hente han. Hvis han skal hentes håper jeg isåfall han skaffer jobb ved siden av og dermed blir en spiller vi henter i tillegg til en annen spiss (som Corrales skrev i en annen tråd). Det er et pluss at han har vært del av en Obosstall forrige sesong. Han er da sannsynligvis vant til en mer seriøs og intens treningshverdag.

- Stian Nyhus (22 år). Er diskutert endel før i denne tråden. Han har trent mange uker med klubben nå og jeg regner nesten med at han får et tilbud. En bra breddespiller tror jeg.

- Lars Brotangen. Også et velkjent navn. Modølen har vært på prøvespill i Kamma flere ganger før, men har ikke fått kontrakt da. Har de to siste sesongen spilt i Kjelsås og spilt der ved siden av studier på Idrettshøyskolen. Har etter sigende gjort sakene sine veldig bra der. Kjelsås har sluppet inn lite mål og Brotangen har vært en nøkkelspiller i midtforsvaret. Har også puttet endel fra stopperplass (7 mål på 53 kamper). Kjenner og mestrer 2.divisjonsnivået og har visstnok en svært god pasningsfot. Skal etter sigende flytte hjem for å jobbe og blir nok ikke en dyr mann. Jeg er positiv!

- Mads Nørby Madsen (22 år). Dansk venstre vingback som har var endel av Midtjylland, men som har spilt i hardtsatsende Egersund siden sommeren 2014. Egersund har endt som nummer 3. 2. og 2. de siste 3 sesongen så de er ikke et dårlig lag. Han er med andre ord vant til å kjempe i toppen og vant til 2.divisjonsnivået. Er sannsynligvis en spiller som lever kun av fotballen og det må vurderes nøye om han kan utfordre Rise eller evt. ta venstrevingen. En spennede spiller som har putta 4 mål på 51 kamper for Egersund.

Gjendineggen
Has thanked: 10 times

Post by Gjendineggen » Fri Jan 13, 2017 1:41 am

Noen med kontakter innad i klubben som har hørt om Stian Simenstad har vært et tema?

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Jan 13, 2017 7:05 am

Gjendineggen wrote:Noen med kontakter innad i klubben som har hørt om Stian Simenstad har vært et tema?
Vet ikke noe om det, men vet at han har kontrakt også ut denne sesongen og vil sannsynligvis koste penger i overgangssum. http://www.fotballkanalen.com/2016/12/0 ... os-ligaen/

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Fri Jan 13, 2017 3:48 pm

Simenstad spilte også gårsdagens treningskamp mellom Raufoss og Elverum. Tror nok han ender opp i bombebygda.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Fri Jan 13, 2017 8:27 pm

GSP wrote:Simenstad spilte også gårsdagens treningskamp mellom Raufoss og Elverum. Tror nok han ender opp i bombebygda.
Det er nok like greit. Han er sikkert en veldig god spiller, men jeg føler Ham Kam med dagens spillerstall bør prioritere andre posisjoner. Så lenge man ikke har ubegrensede ressurser må man nesten bare akseptere at enkelte glipper. Noen som vet hvordan det ligger an med Hødd og Sjølstad? Leste noe om at han jobbet aktivt med å terminere kontrakten og ønsket seg tilbake til Østlandet. Synes han hadde vært en perfekt forsterkning på midten. Samtidig så vel både spiss og keeper posisjoner som er viktigere å forsterke.

Står forøvrig fortsatt på det jeg skrev i fjor om at jeg heller ser 2-3 kvalitetspillere inn enn 5-6 spillere som nesten er gode nok. Nyhus, Nerheim m.fler er spennende å få inn så lenge dette ikke går på bekostning av økonomien til å hente noen ordentlige forsterkninger. I tilfellet Nyhus så tenker jeg kanskje at han er marginalt bedre enn Pedersen Aasand per nå, men at denne nivåforskjellen er såpass liten at jeg ikke håper det blir en prioritering signering. Selv om PVM sikkert krever sitt så bør det vel være litt lønnsrom når man vet at Marius Hagen, Rytis, Mbamba, Ødegård, Dahle og Jagne er borte av spillere som sikkert hevet en ok lønn.

Det blir uansett en viktig periode fremover og man er nok nødt til å treffe med signeringene for å henge med i teten. Må likevel si at det meste virker som om laget skal bli bedre i 2017 enn i 2016. Dette begrunner jeg med at man har klart å beholde flesteparten av bærebjelkene fra fjorårets mannskap og at de talentfulle unguttene har fått nok en sesong hvor de har fått utviklet seg. Samtidig så virker laget som helhet å ha tatt fysiske steg og det virker som om treningskulturen er i bedring. Hvis man får inn 3-4 som øker nivået på førstelleveren så kan dette bli det beste laget vi har hatt på noen år. Så får man håpe det holder til å være konkurransedyktige og vel så det i en avdeling hvor nivået er høyere enn tidligere.

Post Reply