Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Heis
Site Admin
Has thanked: 35 times
Been thanked: 19 times

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Heis » Mon Jan 23, 2017 2:34 pm

Forsåvidt enig, kimpi. Regner med at regnskap skal rapporteres rundt disse dager, og det har ikke vært noen skriverier i media om dårlige årsresultater og økonomiske problemer. Om dette har med å gjøre at problemer vi ha mindre konsekvenser for et 2.-divisjonslag (og dermed mindre sensasjonspreg) eller om det er fordi økonomien faktisk er god, klarer jeg ikke helt å gjøre meg opp en mening om, men det er mulig at dette er et positivt tegn. Tidligere år har det vært krigstyper i avisen to ganger i uka fra november til februar.

kimpi
Been thanked: 1 time

Post by kimpi » Mon Jan 23, 2017 6:04 pm

Det har ikke vært skriverier om millionunderskudd, det kan være positivt. Men ja, rapporteringskravene er jo annerledes for 2 div. Lurer veldig på hvor pengene kommer fra, er det spyttet inn eller lever de over evne? Hvis spyttet inn mye er det rart det ikke står mer om det. Noe må det være når vi har anledning til å hente såpass krutt, antar lønningene til keeper og beugre ligger på bra 1div-nivå mens PVM er høyt over dette igjen. Det samt tidligere storhet og ambisjoner er eneste grunn til å velge kamma, så da skal vi nok ikke se oss helt blinde på navnet og heller tenke at pengene rår.

Er dog forsåvidt enig i strategien, for at hamkam skal løfte seg opp av myra må det satses før det er for sent. Men svært overrasket om vi med denne pengebruken har råd til noe annet enn å rykke opp.
Føles som et sjansespill vi har tapt på før, selvom jeg er litt "gotta gamble to win" er jeg også bekymret. Tåler ikke å tryne igjen, det er sikkert

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Mon Jan 23, 2017 6:08 pm

Knut og Jon Niclas Hage, Brødrene Haakonsen og Ståle Solbakken står for pengene. Tipper de også balanserer et evt underskudd, som gjør at det ikke er så mye å skrive om. Virket ihvertfall litt sånn på fjorårets årsmøte.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Mon Jan 23, 2017 7:25 pm

Ståle og co. spytter nok inn en del ja. I tillegg fikk vi jo en liten overgangssum og en utdanningskompensasjon for Mbamba og Sjølstad i fjor. I tillegg tror jeg vi har et ganske betydelig budsjett, til en 2.divisjonsklubb å være. Vi har mange unggutter i stallen, som ikke har spesielt høy lønn også har vi kvittet oss med M.Hagen, Jagne, Leliuga, Ødegård, Ndungu og Dahle som alle levde av fotballen. Det frigjør massevis av lønn.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Wed Feb 01, 2017 2:57 pm

Da bekrefter Ham-Kam på facebook det vi her inne har vist i lang tid; Rise er ansatt som ny daglig leder. Med seg får han Thomas Mølstad som markedsansvarlig. Han var nylig i media for å ha lagt ut jobbsøknaden sin på facebook. Var kommunikasjonsansvarlig i klubben for noen år tilbake og er visst en dyktig fyr med et stort kontaktnettverk.

https://www.facebook.com/hamarkameratene/

Lykke til. Håper det blir bra.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Wed Feb 01, 2017 5:58 pm

Quadrophenia wrote:Da bekrefter Ham-Kam på facebook det vi her inne har vist i lang tid; Rise er ansatt som ny daglig leder. Med seg får han Thomas Mølstad som markedsansvarlig. Han var nylig i media for å ha lagt ut jobbsøknaden sin på facebook. Var kommunikasjonsansvarlig i klubben for noen år tilbake og er visst en dyktig fyr med et stort kontaktnettverk.

https://www.facebook.com/hamarkameratene/

Lykke til. Håper det blir bra.
Administrativ leder, for å være helt eksakt. Jeg forstår det slik at det er en litt avkortet daglig leder-stilling hvor blant annet økonomiansvaret er løftet bort og ivaretas av økonomiutvalget med rapportering til styret.

Jeg synes det er synd man ikke har klart å få på plass en 100% daglig leder. Det hadde vært et bra greie på veien mot en profesjonalisering av klubben. Dessverre er nok ikke jobben i Kamma attraktiv for de rette personene. Jeg er på generell basis skeptisk til at spillere skal løse administrative oppgaver samtidig som de skal fokusere på spillerkarrieren.

GSP

Post by GSP » Wed Feb 01, 2017 7:22 pm

Jeg er i utgangspunktet også negativ til spillere i flere roller. Samtidig letter det byrden for Rise; skulle han hatt 50% jobb annet sted er det vanskeligere å tilpasse enn om jobben er på samme sted han er 50% spiller :mrgreen:

Forøvrig var begrunnelsen før jul, når det tok litt lang tid før man fikk en ny daglig leder på plass, at den man skulle ansette skulle man være SIKKER på at ville være med i mange år. Og når noe lignende blir sagt nå syns jeg det er en fornuftig tankegang. Man har bestemt seg for at man vil opp på et bestemt nivå, og finner man ikke den finner man andre løsninger man syns er bedre enn å gå ned på kvalitet. Jeg har vært mye kritisk til styret opp igjennom, men her syns jeg de har gjort en ryddig jobb, og vært målretta på det man ønsker.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Sat Feb 04, 2017 5:33 pm

Nok en positiv treningskamp ser det ut til. Godt at de fleste nyervervelsene er i gang. Viktigere det enn akkurat resultatet. Er det skade som stoppet Beugres debut?

GSP

Post by GSP » Sat Feb 04, 2017 6:00 pm

Har vel bare ei uke med balltrening, og da venter Knappen til han er helt klar tror jeg.

Ellers var det grei skuring i dag, ikke all verdens nivå på motstanden, men det skal spilles allikevel. Mye godt samspill, Petter Vaagan Moen er så klasse som vi alle håper, og høyresida med Truls og Petter lekte med Gjøvik-Lyn i første omgang. Niko gjør det bra på venstreback i førsteomgang, og Simen Nordli viser at han kommer til å være med også i år. Til tross for hva bim tror :mrgreen:

BVegard
Been thanked: 4 times

Post by BVegard » Sat Feb 04, 2017 9:04 pm

GSP wrote:Har vel bare ei uke med balltrening, og da venter Knappen til han er helt klar tror jeg.

Ellers var det grei skuring i dag, ikke all verdens nivå på motstanden, men det skal spilles allikevel. Mye godt samspill, Petter Vaagan Moen er så klasse som vi alle håper, og høyresida med Truls og Petter lekte med Gjøvik-Lyn i første omgang. Niko gjør det bra på venstreback i førsteomgang, og Simen Nordli viser at han kommer til å være med også i år. Til tross for hva bim tror :mrgreen:
Petter viste litt av hva vi har i vente, og innimellom kom han med tips og råd til juniorene i midten. Regner med han ikke blir brukt på høyresiden når kampene teller, det halter litt med en flankespiller som må vende innover for å slå et innlegg.

Post Reply