Her er den. Kanskje du som ordnet?levken wrote: ↑Sat Mar 04, 2017 6:18 pmDeilig seier. Nydelig mål og assist. Med solid jobbing fram mot seriestart med å få ei sammensveisa spillergruppe som kommuniserer bra kan det bli mange slike godbiter. Av det jeg så var det fortsatt en del slurv og rotete spill, men bra de klarer å holde igjen bakover likevel.
https://twitter.com/magloken/status/838127703312089088
Helt enig i at den pasningen viste Alegres utrolige overblikk (selvom midtstoppern til Elverum feilberegner fullstendig da). Han viste det samme mot Dala. En utrolig evne til å slå superpresise langpasninger, selv under press.
I går synes jeg vi virkelig viser at det har blitt tatt store steg defensivt. Vi har nærmest full kontroll på Elverum og selvom vi slipper til endel innlegg inn i feltet rydder vi unna alt som er. Vi trenger dog å ta enda større steg offensivt. Vi er nødt til å være mer presise og ha enda litt større tempo i overgangsspillet. I tillegg håper jeg Beugre kommer seg i form til seriestart. Han er et stykke unna fortsatt, selvom han hadde to ålreite avslutninger i går. Hvis jeg skal forsøke meg på en slags børs:
Jaronsinski: 5. Lite utfordret, men veldig trygg på det som er. Har autoritet i feltet og kommuniserer masse til forsvaret.
Nico: 7. I går var Nico veldig god synes jeg. Han fremstår langt tryggere defensivt enn tidligere og er såpass kjapp at han løper opp Enkerud de få gangene han posisjonerer seg litt feil. Offensivt er han aktiv også. Treffer ikke alltid med finter og driblinger, men når han gjør det blir det farlig med engang. Har tatt steg i vinter.
Yabre: 5. Stabil og fremstår mer og mer samspilt med Alegre. God kontroll på inlegg. Får et lite trekk for å ikke alltid treffe med pasninger fremover.
Alegre: 7. Igjen en kjempekamp. God i duellspillet og konstruktiv fremover.
Cordero: 5. Sliter litt til tider med Lund og Solli på høyresiden til Elverum, men er farlig og rask på overganger.
Jevne Hagen: 7. Jevne Hagen er kanskje banens beste. Vinner massevis av dueller på midten, bryter angrep på angrep og slår veldig sjelden dårlige pasninger. Fremstår som en ledertype. Får trekk for veldig svake dødballer. Her må det terpes.
Semou: 4. Semou er rusten, men har ikke et like godt treningsgrunnlang bak seg som resten. Han vinner dog endel dueller på midten og Svindland sliter mot han. Kommer i klinsj med noen Elverumspillere etter en felling i førsteomgang og viser han har tenningen inne.
Nordli: 4. Bolkan Nordli har ikke sin beste dag på vingen. Han er litt unøyaktig og rotete. Samtidig har han et veldig godt fremspill frem til Beugre som burde endt med mål og jobber godt defensivt.
Sollie Rønning: 6. Sollie Rønning er på gang! Vinner massevis av hodedueller og skårer mål. God kamp.
Midtskogen: 4. Ikke en super kamp i dag. Jobber godt, løper mye og får noen frispark. Men han treffer ikke alltid med pasninger og får ikke så mye ut av farten og styrken sin i dag.
Beugre: 3. 2 skudd, der det ene reddes av Terva og det andre går like over. Ellers timer han løpene feil. Bommer på enkle pasninger og evner ikke å dra av motstandere som han har gjort i Hønefoss. Fremstår ute av form og litt tung, men viser til tider hva som bor i han.
Innbyttere: Blaka (svak), Frankmo (giftig og pigg) og Aasand Pedersen (knapt involvert).