OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by anonymous1918 » Wed Nov 08, 2017 1:45 pm

Jarosinski har forlenget kontrakten. Viktig å sikre oss hans tjenester!

http://www.hamkam.no/nyheter/show/jarosinski-forlenger

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Wed Nov 08, 2017 6:48 pm

Yabre m.fler (Frankmo&Dalseth) får derimot ikke ny kontrakt. Ganske nådeløs dom ovenfor Yabre som trossalt var en del av et forsvar som imponerte stort i vårsesongen. Er vel andre klubben han rykker opp med fra 2.divisjon som han ikke får fornyet kontrakt med. Må vel være så ærlig å si at jeg støtter klubbens vurdering. Jeg tror Yabre mangler det lille ekstra for å kunne være god nok for OBOS, men vil samtidig takke han for to gode år. Han har absolutt vært en viktig bidragsyter på vegen tilbake.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Thu Nov 09, 2017 9:02 am

Man kan si det er brutalt å sende Yabre ut på klubbjakt, men Obosligaen er jo også brutal. Yabre mangler endel på spillerforståelse og innehar ingen spisskompetanse som er nødvendig på ett høyere nivå. Piamenta så det samme når KIL rykket opp. Men takk for innsatsen Yabre! En flott fyr og god bidragsyter på veien tilbake.

Dalseth synes jeg det er mer synd med. Likte det jeg så av han, men forstår at han kanskje ikke har obosnivået inne ennå.

Frankmo er langt bak resten av angrepsspillerne og absolutt ingen garantist for å inneha et spesielt høyt nivå allerede neste år. OBOS har litt andre krav mtp. kontrakter og han er ikke junior lengre nå.

Semou kunne man skrevet mye om, men den saken er bare trist. Håper han får orden på livet sitt.

Nå er det på tide å tenke litt langsiktig og forlenge med flere spillere. Forlengelsen med Jaro var en glimrende start. «Norges beste keeper» blir en nøkkelspiller også neste år. Jeg vil ha tilsvarende kontrakt for Alegre slik at vi ikke mister han allerede etter neste sesong.

Ellers står disse uten kontrakt nå:
John Anders Rise, Marius Bratberg Lund, Truls Jevne Hagen, Ole Erik Midtskogen, Kevin Beugre, Markus Naglestad, Markus Solbakken, Lars Jendal
og Jacob Egeris.

Jeg vil at alle disse får ny kontrakt og de kan gjerne begynne med Rise, Jevne Hagen og Egeris. Naglestad tror jeg dessverre forsvinner, men håper han blir, uten at han skal få noen gigantlønn. Det samme med Beugre.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Gjøkenes konge
Been thanked: 7 times

Post by Gjøkenes konge » Thu Nov 09, 2017 5:23 pm

Rise takker for seg som spiller og blir daglig leder på fulltid.

Gledelig med fulltidsstilling i administrasjonen, men innmari vemodig å miste ham som spiller. Særlig nå som vi endelig er på vei opp igjen.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Tue Nov 14, 2017 3:15 pm

Foreløpig er strømmen av spillere ut av klubben og ikke inn. Marius Bratberg Lund takker for seg for å prioritere studier. Synes det er en helt fair beslutning. En spiller jeg for så vidt har hatt sansen for, men som jeg ikke ser er i nærheten av å holde OBOS-nivå pr i dag.

Helt greit at man får avklart videre fremtid for gutta fra årets stall. Personlig skulle jeg gjerne sett at Rise hadde forlenget spillekarrieren, samt at Yabre hadde fått fornyet kontrakten. Jeg tror Yabre i tospann med Alegre hadde holdt nivået og er slett ikke sikker på at jeg foretrekker Egeris foran Yabre.

Regner med at fremtiden til resten av årets stall klareres fortløpende og så kommer det vel noen nye spillere inn etter hvert skulle man tro :D Ville tro at det er mer attraktivt enn på lenge å være en del av denne klubben så det burde være mulig å få inn noe kvalitet. Samtidig håper jeg man står for utsagnet om å satse på egne talenter. Mickelson, Nordli og Solbakken(forutsatt at han signerer) skal ha mye spilletid neste år!

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Thu Nov 16, 2017 1:16 pm

rusk wrote:
Tue Nov 14, 2017 3:15 pm
Foreløpig er strømmen av spillere ut av klubben og ikke inn. Marius Bratberg Lund takker for seg for å prioritere studier. Synes det er en helt fair beslutning. En spiller jeg for så vidt har hatt sansen for, men som jeg ikke ser er i nærheten av å holde OBOS-nivå pr i dag.

Helt greit at man får avklart videre fremtid for gutta fra årets stall. Personlig skulle jeg gjerne sett at Rise hadde forlenget spillekarrieren, samt at Yabre hadde fått fornyet kontrakten. Jeg tror Yabre i tospann med Alegre hadde holdt nivået og er slett ikke sikker på at jeg foretrekker Egeris foran Yabre.

Regner med at fremtiden til resten av årets stall klareres fortløpende og så kommer det vel noen nye spillere inn etter hvert skulle man tro :D Ville tro at det er mer attraktivt enn på lenge å være en del av denne klubben så det burde være mulig å få inn noe kvalitet. Samtidig håper jeg man står for utsagnet om å satse på egne talenter. Mickelson, Nordli og Solbakken(forutsatt at han signerer) skal ha mye spilletid neste år!
Hvis du mener at Yabre klarte seg bedre enn Egeris, kan vi ikke ha sett de samme kampene. Yabre lager utrolig mye frispark i farlige posisjoner og agerer ofte som en defensiv midtbanespiller, altså som om det er noen bak han i sikring hele tiden. Egeris synes jeg utlyste mye mer ro og defensiv styrke. Han har nok ikke en like god pasningsfot som Yabre, men har en helt annen radius i spillet mtp. posisjoneringsevne og fart. I tillegg er han helt overlegen i hodespillet, noe som blir enda viktigere i OBOS enn det har vært i år.

Apropos egne talenter har u15-landslagskeeper Marius Ulla gått til Stabæk. http://www.stabak.no/nyheter/henter-landslagskeeper

Fryktelig synd, men endel spillere er vanskelige å overbevise om at veien til spilletid er kortere i Kamma. Stabæk hentet jo en 37-årig svenske i sommer fremfor å bruke juniorkeeperen sin som andrekeeper.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Thu Nov 16, 2017 3:16 pm

Quadrophenia wrote:
Thu Nov 16, 2017 1:16 pm

Hvis du mener at Yabre klarte seg bedre enn Egeris, kan vi ikke ha sett de samme kampene. Yabre lager utrolig mye frispark i farlige posisjoner og agerer ofte som en defensiv midtbanespiller, altså som om det er noen bak han i sikring hele tiden. Egeris synes jeg utlyste mye mer ro og defensiv styrke. Han har nok ikke en like god pasningsfot som Yabre, men har en helt annen radius i spillet mtp. posisjoneringsevne og fart. I tillegg er han helt overlegen i hodespillet, noe som blir enda viktigere i OBOS enn det har vært i år.
Vi kan umulig ha sett samme kamper vi heller. La meg for det første understreke at jeg er enig med deg i at Egeris virker som en bedre spiller enn Yabre. Det jeg stusser på her er hvordan du beskriver pasningsfoten til Egeris. Hvis den ikke er bedre enn Yabre sin så vet ikke jeg altså. Jeg synes Egeris har en helt magisk fot (nesten på nivå med Alegre) og at en av hans store styrker i sammenligning med Yabre er nettopp at han er så god med ballen. La merke til foten hans bl.a borte mot Raufoss hvor det var flere 35-40 meters crossere på fot til medspiller hver gang.

Om jeg likevel skal utsette noe på Egeris så synes jeg ikke han virker å være spesielt tempossterk jeg da. Dette kompenserer han riktignok klart for med å være såpass posisjoneringssterk. Med all respekt for Yabre, Egeris er minst 1-2 klasser over han. Sammen med Alegre og Jarosinski så er han den av spillerne vi har som jeg er mest sikker på vil være bra på nivået over.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Nov 17, 2017 7:42 am

Corrales wrote:
Thu Nov 16, 2017 3:16 pm
Quadrophenia wrote:
Thu Nov 16, 2017 1:16 pm

Vi kan umulig ha sett samme kamper vi heller. La meg for det første understreke at jeg er enig med deg i at Egeris virker som en bedre spiller enn Yabre. Det jeg stusser på her er hvordan du beskriver pasningsfoten til Egeris. Hvis den ikke er bedre enn Yabre sin så vet ikke jeg altså. Jeg synes Egeris har en helt magisk fot (nesten på nivå med Alegre) og at en av hans store styrker i sammenligning med Yabre er nettopp at han er så god med ballen. La merke til foten hans bl.a borte mot Raufoss hvor det var flere 35-40 meters crossere på fot til medspiller hver gang.

Om jeg likevel skal utsette noe på Egeris så synes jeg ikke han virker å være spesielt tempossterk jeg da. Dette kompenserer han riktignok klart for med å være såpass posisjoneringssterk. Med all respekt for Yabre, Egeris er minst 1-2 klasser over han. Sammen med Alegre og Jarosinski så er han den av spillerne vi har som jeg er mest sikker på vil være bra på nivået over.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt spesielt nøye over Egeris’ pasningsfot, men den er sikkert på et høyt nivå, som resten av kvalitetene til spilleren. Jeg synes derimot han virker ganske kjapp, og utvilsomt svært god på hodet. Vi snakker om en spiller med 32 kamper i Superligaen her, så liten tvil om at han har kvaliteter utover Yabres potensiale.https://www.transfermarkt.co.uk/jacob-e ... saison=ges

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Mon Nov 20, 2017 1:59 pm

Egeris fortsetter og Beugre er ferdig.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/jacob-e ... rskontrakt

Fint å ha Egeris på plass. Når det gjelder Beugre, så sitter jeg vel med en følelse av at han hadde kommet bedre til sin rett i OBOS, men greit nok. De jakter en annen type spiss ser jeg. Håper det er en som kan offsideregelen da :D

Foreløpig status(korriger meg gjerne om jeg har feil på noen her):

Spillere på kontrakt: Jarosinski, Cordero, Alegre, Mickelson, Egeris, PVM, Solli Rønning, Nordli, Eng Strand
Spillere ut: Rise, Beugre, Yabre, Bratberg Lund, Frankmo, Semou, Dalseth
Uavklart: Jendal, Hagen, Midtskogen, Solbakken, Naglestad

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Tue Nov 21, 2017 1:49 pm

rusk wrote:
Mon Nov 20, 2017 1:59 pm
Egeris fortsetter og Beugre er ferdig.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/jacob-e ... rskontrakt

Fint å ha Egeris på plass. Når det gjelder Beugre, så sitter jeg vel med en følelse av at han hadde kommet bedre til sin rett i OBOS, men greit nok. De jakter en annen type spiss ser jeg. Håper det er en som kan offsideregelen da :D

Foreløpig status(korriger meg gjerne om jeg har feil på noen her):

Spillere på kontrakt: Jarosinski, Cordero, Alegre, Mickelson, Egeris, PVM, Solli Rønning, Nordli, Eng Strand
Spillere ut: Rise, Beugre, Yabre, Bratberg Lund, Frankmo, Semou, Dalseth
Uavklart: Jendal, Hagen, Midtskogen, Solbakken, Naglestad
Litt merkelig med Beugre ja. Når han ikke var blant navnene som ble droppet i første omgang tenkte jeg at han ville få tilbud om ny kontrakt. Det er ikke umulig at han ønsket lønnsøkning og at klubben ikke anså at han var verdt den lønna. Det kan også bety at vi nærmer oss ny kontrakt for Nagle eller en ny spiss.

Jeg håper alle de uavklarte snarest får ny kontrakt. Føler meg sikker på at Jevne Hagen, Midtskogen og Solbakken signerer ny ihvertfall. Sannsynligvis Jendal også.

Hvis alle, inkl. Naglestad, signerer ny kontrakt, har vi fortsatt bare 14 spillere på kontrakt. Keeperplassen er da dekket, men vi trenger venstreback, stopper, sentral midtbane, ving og spiss slik jeg ser det. Endel av disse skal være reserver først og fremst, men bør likevel ikke bare hentes rett fra juniorlaget.

Post Reply