OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
bim

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim » Tue Jan 02, 2018 11:41 pm

Quadrophenia wrote:
Tue Jan 02, 2018 6:33 pm
rusk wrote:
Tue Jan 02, 2018 1:00 pm
Den "vi har prioritert kvalitet fremfor kvantitet"-oppskriften tok oss ikke langt når den ble prøvd i 2014.

Jeg synes en naturlig målsetning for klubben for 2018 er en plassering topp 10. Tror det kan bli tøft nok.
Problemet i 2014 var at vi ikke hentet kvalitet da. Gammal møkk som Sylling Olsen og Lagerblom og Fofanah og Heidar Geir Juliussen. Herregud så svakt det var. Jeg får krupp bare å tenke på det.

Sålangt i år har vi ihvertfall ikke hentet den type spillere. 2 spillere som har vært kapteiner i sine klubber og som fortsatt har mange gode år foran seg. Dog savner jeg fortsatt endel signeringer. Det blir spennende å se hva som dukker opp fremover, både på trening og på ryktebørsen.

VGs tips er selvfølgelig tynt begrunnet og tabloid fremstilt, men de har ett poeng i at vi nok er godt bemannet og har endel ressurser sammenlignet med endel andre klubber i divisjonen. Jeg blir ihvertfall noe skuffet om vi havner langt unna kvalik.
Etter min mening bør vi være med å kjempe om direkte opprykk i 2018, men alt handler om hva klubben ønsker. Gjort gode kjøp i Lønstad Onsrud og Brotangen, nå mangler det bare å signere ny kontrakt med TJH, få på plass en erstatter for Beugré og kanskje ytterligere en forsterkning til. Solbakken, Michelson og Nordli har utvilsomt Eliteserie nivå inne med rett utvikling de neste to årene. Egeris var vell også først tiltenkt en rolle på midten, så ingen fare sentralt i mine øyne. Ikke livsnødvendig med en Busquets på midten heller, PVM-LO, LO-Hagen er også gode konstellasjoner sentralt.

Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Thu Jan 04, 2018 3:25 pm

Anton Henningsson er ferdig i Raufoss da. Kanskje litt for lik Ivar?

http://www.raufossfotball.no/nyheter/ta ... e-ar-anton

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Jan 05, 2018 11:44 am

Jevne Hagen ferdig!

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/--det-v ... k9WbVVG2DY

Nå kjenner jeg ikke til hva han hadde for lønnskrav og hvor klubben har lagt seg, men kan det ha vært så stor avstand da? Forjævlig synd, på alle måter det her.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Fri Jan 05, 2018 12:16 pm

Rett og slett en fryktelig start på 2018. Håper forøvrig ikke at siste ord er sagt i denne saken. Her bør klubben strekke seg til betydelige lengder for å få plass på plass signeringen, både av sportslige og kommersielle årsaker.

Edit: Hører forøvrig noe om at Kai Kristiansen som har ledet forhandlingene har vært svært så lite løsningsorientert og lite interessert i å imøtegå Jevne Hagen sitt lønnskrav. Jeg håper virkelig ikke denne saken vil forbigå i stillhet - og at man som supportere kan lage et felles opprop eller lignende for å overtale klubbledelsen til å revudere sitt standpunkt og få med Jevne Hagen videre nok en sesong!
Last edited by Corrales on Fri Jan 05, 2018 12:23 pm, edited 1 time in total.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Jan 05, 2018 12:22 pm

Corrales wrote:
Fri Jan 05, 2018 12:16 pm
Rett og slett en fryktelig start på 2018. Håper forøvrig ikke at siste ord er sagt i denne saken. Her bør klubben strekke seg til betydelige lengder for å få plass på plass signeringen, både av sportslige og kommersielle årsaker.
Jeg synes det virker merkelig at Jevne Hagen skulle hatt noen urimelige krav og blir forbanna av det her. Det virker nesten som om de ikke forstår hvor god og viktig han er.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Fri Jan 05, 2018 12:23 pm

Noen som kjenner Truls Jevne Hagen langt bedre enn meg gir hvertfall uttrykk for at klubbens behandling av han skal være relativt dårlig ja.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Jan 05, 2018 1:36 pm

H-A:
"Partene har vært i jevnlig dialog om kontrakten i lang tid nå. Det siste tilbudet Jevne Hagen fikk, skal etter det HA-sporten forstår være betydelig bedre enn den kontrakten han hadde forrige sesong. Fra å ligge et stykke under 20.000 kroner i måneden i fjor, skal modølen ha blitt tilbudt en kontrakt på godt over 20.000 i måneden nå."

Det er ikke snakk om store mengder da. Synes klubben kunne strekt seg litt lengre her mtp. lojaliteten han har vist i mange år og de kvalitetetene han medbringer på felt og bane.

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Fri Jan 05, 2018 4:41 pm

Corrales wrote:
Fri Jan 05, 2018 12:16 pm

Edit: Hører forøvrig noe om at Kai Kristiansen som har ledet forhandlingene har vært svært så lite løsningsorientert og lite interessert i å imøtegå Jevne Hagen sitt lønnskrav. Jeg håper virkelig ikke denne saken vil forbigå i stillhet - og at man som supportere kan lage et felles opprop eller lignende for å overtale klubbledelsen til å revudere sitt standpunkt og få med Jevne Hagen videre nok en sesong!
Hvis dette stemmer...

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

BVegard
Been thanked: 4 times

Post by BVegard » Fri Jan 05, 2018 10:43 pm

Er helt utrolig hvis det skal ende på denne måten med tanke på hvem som sitter som daglig leder og den reisen de har hatt sammen de siste 13-14 årene. Man i alle fall ikke beskylde JAR for å la spillerbakgrunnen farge stillingen han har nå. Nesten så en kan spekulere i om det er noe annet som ligger bak...

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Fri Jan 05, 2018 10:51 pm

JAR har nok ikke hatt noe med dette å gjøre. Kai K. som stort sett har styra med kontrakter det siste året

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Post Reply