OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia » Wed Jan 17, 2018 8:02 am

rusk wrote:
Tue Jan 16, 2018 7:40 pm
Vi skriver 16.januar, det er 1 uke til første treningskamp og stallen består fortsatt av kun 14 mann. Er det nå man skal begynne å bli litt bekymret? Hadde gjerne sett vi hadde minst 2-3 mann til under kontrakt på dette tidspunktet. TJH tok jeg for gitt at skulle bli med videre (og det gjorde kanskje klubben og), så det var et hardt slag.

Noen som har de sett de to prøvespillerne? Dette er jo spillere som har vært ansett som store talenter, men som aldri har etablert seg skikkelig på høyt nivå. Kjenner jeg blir sånn helt middels begeistret. Spesielt til en spiller som bytter klubb like ofte som andre bytter fotballstrømper.
Føler meg ikke så bekymret ennå. Stammen i stallen er såpass sterk. Men liker ikke at PVM har uteblitt fra endel treninger. Han er nødt til å være på et høyere nivå i år enn i fjor. Han er klubbens klart best betalte og er en av få rutinerte i stallen nå, spesielt med TJH og Rise ute. Ved siden av Jarosinski, Egeris, Onsrud og til dels Sollie Rønning er han den enste som har erfaring fra høyere nivå enn det tredje.

Men jeg ser gjerne at vi henter et par spillere innen januar er omme altså. Hvis vi går inn i februar med samme antall spillere, blir det tynt i treningskamper og i kampsituasjoner på trening. Regner dog med at første treningskamp, mot Sundet neste uke, blir en kamp med endel prøvespillere.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Jan 17, 2018 9:00 am

En Twitterbruker refererer til denne artikkelen og sier at vi snuser på Dennis Antwi. Har ikke abb, så jeg får ikke lest.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/Sta ... 8470b.html

Kjapp Ghaneser med mye erfaring i OBOS for Jerv og Start.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Jan 17, 2018 7:59 pm

Quadrophenia wrote:
Wed Jan 17, 2018 9:00 am
En Twitterbruker refererer til denne artikkelen og sier at vi snuser på Dennis Antwi. Har ikke abb, så jeg får ikke lest.

https://www.fvn.no/100Sport/fotball/Sta ... 8470b.html

Kjapp Ghaneser med mye erfaring i OBOS for Jerv og Start.
Får kjøre noen kontringer på meg sjøl da. Antwi er, ifølge Steen Hansen i H-A, for lenge siden sjekket ut av klubben og er nå uaktuell.

PVM var på trening i dag så han er fit for fight. Får håpe han får en sterk oppkjøring og en skadefri sesong.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Thu Jan 18, 2018 5:20 pm

Peder Nersveen klar for Kamma. En spiller som har en forbausende lik profil som Jevne Hagen når det gjelder hvilke posisjoner han kan spille. Ønsker for all del Nersveen alt godt i Ham Kam (er ikke hans feil at klubben har tabba seg ut), men kjenner jeg ikke evner å glede meg over at det hentes inn forsterkninger all den tid man har behandlet en klubblegende på en slik måte som i TJH-saken. Er nesten så jeg vil dra det så langt at det ikke frister å dra på Briskeby til våren (er nok tomme trusler muligens men) slik ståa er. Jeg trodde klubben hadde vett nok til å forstå hvilken unik posisjon Jevne Hagen hadde i lokalområdet og ville snu etter reaksjonene på sosiale medier, men det virker ikke slik.
Last edited by Corrales on Thu Jan 18, 2018 9:51 pm, edited 1 time in total.

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Thu Jan 18, 2018 6:48 pm

Nersveen vært god for Elverum. Fint plass til begge to i mine øyne.

Jendal på lån til Sundet, hvem kommer inn i keeperteamet?

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Thu Jan 18, 2018 8:57 pm

Corrales wrote:
Thu Jan 18, 2018 5:20 pm
Peder Nersveen klar for Kamma. En spiller som har en forbausende lik profil som Jevne Hagen når det gjelder hvilke posisjoner han kan spille. Ønsker for all del Nersveen alt godt i Ham Kam (er ikke hans feil at klubben har tabba seg ut), men kjenner jeg ikke evner å glede meg over at det hentes inn forsterkninger all den tid man har behandlet en klubblegende på en slik måte som i TJH-saken. Er nesten så jeg vil dra det så langt at det ikke frister å dra på Briskeby til våren (er nok tomme trusler muligens men) slik ståa er. Jeg trodde klubben hadde vett nok til å forstå hvilken unik posisjon Jevne Hagen hadde i lokalområdet og ville snu etter reaksjonene på sosiale medier, men det virker ikke slik.

Vi får bare håpe han som har ledet forhandlingene har hatt sitt siste oppdrag for klubben.
Nå synes jeg faktisk du er ordentlig urimelig. Kai Kristiansen har i de årene han har vært i styret vært primus motor for gatelaget. Ett lag som hjelper flere titalls personer med utfordringer hver eneste uke. Han er trener og stiller opp for dette laget hver eneste uke. Han har også bidratt til å forsterke demensprosjektet og samarbeidet med utafor-innafor som tilbyr lån av sportsutstyr til mange barn og unge i distriktet. Kai har bidratt med såpass mye at han fikk jobb som samfunnsansvarlig i klubben. http://www.hamkam.no/om-klubben/administrasjon

I tillegg har han sittet i styret i klubben i noen år nå og er utvilsomt den av de som gjør mest arbeid og bidrar mest sportslig av de som er der. Han har gjort masse for å bedre omdømmet til klubben og sørge for at vi er mer enn en aktør i underholdnigsbransjen, men den samfunnsaktøren vi bør være.

At han muligens har vært hard i forhandlingene med TJH er ikke usannsynlig. Om muligens også litt for hard. Men Truls ble ikke "pisset på og kastet ut" som nærmest har blitt en sannhet i sosiale medier. Truls fikk gjennom sin agent, Tore Pedersen, et tilbud om en ganske grei lønnsforhøyelse, men de takket nei til dette. Jeg skulle, i likhet med deg, ønsket at klubben strakk seg enda litt lengre, men dette handler også om prinsipper og hvor mye klubben mente han var verdt. Når Truls, i media, kom med uttalelser om at det ikke gjorde så mye om at han måtte trappe ned og at han så for seg et liv uten toppfotball, bidro nok også dette til at han ikke fremstod topp motivert og kanskje ikke var verdt en enda større lønnsforhøyelse. Jeg skulle ønske Truls og klubben gikk ut felles i media og la frem hvordan dette egentlig foregikk slik at man fikk et riktig bilde av det.

Ett annet element i det her er at Truls Jevne Hagen er en god venn av Rise og jeg tenker da det ikke er så usannsynlig at Kai var vikar da Rise ikke ville fremstå inhabil i denne saken. Administrasjonen har vokst og Rise er nå fulltidsansatt så sannsynligheten for at Kai med sin samfunnsansvar-rolle skal stå for kontraktsforhandlinger i fremtiden, anser jeg som usannsynlig. Dermed er hovedargumentet for at du håper han har hatt sin siste rolle i klubben ikke lenger gjeldende.

Truls var nok førstevalget for klubben, men han er nok desverre ferdig nå. Med Peder Nersveen inn får vi en erstatter som også er lokal, har mange av de samme kvalitetene og er langt yngre. Velkommen skal du være.

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Thu Jan 18, 2018 10:07 pm

Quadrophenia wrote:
Thu Jan 18, 2018 8:57 pm
Nå synes jeg faktisk du er ordentlig urimelig.
Jeg er i motsetning til Ham Kam i saken med TJH i stand til å lære av mine egne feil og ta ansvar for dem. Så jeg imøtegår din kritikk og kan være med på at jeg kunne spart meg for det med at han burde ha hatt sitt siste oppdrag i klubben. For all del - han har sikkert gjort veldig mye flott for klubben og omgivelsene rundt, så det var ikke innafor å komme med en slikt utsagn. Beklager det.

Når det gjelder håndteringen av denne konkrete saken så rikker jeg meg dessverre ikke en tomme. Jevne Hagen er en viktig sportslig ressurs, men er ikke minst selve symbolet på Ham Kam i lokalomgivelsene. Den klønete håndteringen av denne saken vil nok dessverre skape uheldige ringvirkninger for Ham Kams omdømme på et tidspunkt hvor mange som tidligere har vært skeptiske til Ham Kam sin drift har omsider vært på glid.

Slik jeg har forstått saken, så skal Jevne Hagen berømmes for ikke å ha laget et enda større nummer ut av måten han ble behandlet på. Hans mildt sagt forsiktige utsagn til media understreker vel bare hvilken fantastisk lojal klubbspiller som nå dessverre takker av. Jeg kan være enig i at det er viktig å være prinsippfaste, men det er noe med hvem det går utover at det eventuelt skal statuteres et eksempel som er uverdig. Jeg skjønner heller ingenting av at klubben ikke responderer på den kritikken de har fått i sosial media og gjør et nytt forsøk når det så tydelig er signalisert at dette vil kunne gå utover klubbens omdømme. Når det er sagt så virker det jo i grunn som om vi er nokså enige om at han burde fått et bedre tilbud. Jeg er vel i grunn bare "tregere" med å legge saken bak meg. Det er vel imidlertid ingen vits å dvele med det som har skjedd heller, men at det har lagt en betydelig demper på min eget engasjement pdd er dessverre ikke til å komme bort i fra.

Når det gjelder Nersveen så får vi tro at han blir en solid tilvekst. Hadde vel i grunn helst sett at vi fikk tak i Jonas Enkerud om vi skulle ha noen derifra, men Nersveen får bli en god nummer to. Håper likevel at man får tak i en spisstype som er på hylla over det som har blitt hentet inn så langt kvalitetsmessig. Regner med at Solbakken finner noe gull til oss via sitt enorme kontaktnett :)

bim

Post by bim » Fri Jan 19, 2018 12:13 am

Med en oblig hengende over hodet med innlevering til kl. 10:00 i morgen, vil jeg bare si at jeg gjerne ville sett TJH i Ham-Kam neste sesong. Synes det er blitt gjort mye rart i Ham-Kam denne vinteren med tanke på at vi har rykket opp med nesten 20 poengs margin og spilt meget god fotball. Synes ting så ganske mye bedre ut på samme tid i fjor. Som vanlig lite kontinuitet og tilsynelatende lite enighet på styrerommet.

Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Fri Jan 19, 2018 8:27 am

bim wrote:
Fri Jan 19, 2018 12:13 am
Med en oblig hengende over hodet med innlevering til kl. 10:00 i morgen, vil jeg bare si at jeg gjerne ville sett TJH i Ham-Kam neste sesong. Synes det er blitt gjort mye rart i Ham-Kam denne vinteren med tanke på at vi har rykket opp med nesten 20 poengs margin og spilt meget god fotball. Synes ting så ganske mye bedre ut på samme tid i fjor. Som vanlig lite kontinuitet og tilsynelatende lite enighet på styrerommet.
Hvilke ting, bortsett fra TJH, mener du er rart denne vinteren?

Vi har hatt bortimot de samme folkene i styret de siste sesongene nå. Og jeg tror ikke de er spesielt uenige.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Fri Jan 19, 2018 11:34 am

bim wrote:
Fri Jan 19, 2018 12:13 am
Nå har jeg også nevnt at jeg gjerne skulle sett at vi var nærmere en komplett stall enn det vi er pr i dag, men at det så så mye bedre ut på samme tidspunkt i fjor klarer jeg ikke helt skjønne. Det var rundt medio januar det løsna i fjor og. Før det så det tynt ut også i fjor med fryktelig lite rutine på plass. Så kom Jarosinski, Beugre, Cordero og Alegre som perler på en snor og alt så fint ut. Et par gode signeringer før januar er omme, så er vi i god rute og kan komplettere stallen i løpet av februar. I fjor var jeg usikker på kvaliteten på denne tida, i år mer usikker på bredden.

Det kan godt hende det er gjort mye rart i vinter, men utenom TJH så virker avgangene vi har hatt ganske uunngåelige. Rise ville legge opp, Bratberg Lund skulle til Oslo, Yabre, Frankmo, Dahlseth, Beugre ble veid og funnet for lette, Naglestad vil til USA. Hva skulle man gjort annerledes?

At Truls ikke ble signert på nytt synes jeg er beklagelig, men det er en sak med flere sider slik jeg ser det. Truls selv har ymtet frempå at han forberedte seg til et "sivilt liv" og hvis man begynner å sammenligne lønn i ordinær stilling med hva man rimelig kan forvente å få som OBOS-spiller i en nyopprykket klubb, så er det ikke sikkert det regnestykket går opp uansett. Derfor ser ikke jeg noen grunn til å kappe huet av noen som helst i den prosessen, selv om jeg veldig gjerne skulle sett at han ble med videre.

Post Reply