Hamarkameratene
Re: Hamarkameratene
Leste akkurat en gammel artikkel der Edgar Malman ble intervjuet [https://www.nrk.no/ho/_-mitt-hamkam-hje ... 1.11800603][/url]
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Re: Hva/hvem er Hamarkameratene?
Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.ail wrote: ↑Mon Jan 28, 2019 10:09 pmNoe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Jeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.Quadrophenia wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 10:13 amNei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.ail wrote: ↑Mon Jan 28, 2019 10:09 pm
Noe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
IKEA er forøvrig ikke i Hamar.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Fikset det nå. Hva IKEA har med saken å gjöre skjönner jeg ikke.ail wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 1:01 pmJeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.Quadrophenia wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 10:13 amNei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.ail wrote: ↑Mon Jan 28, 2019 10:09 pm
Noe litt mere ala VIF? Nå er jeg født og oppvokst på Briskeby og har trasket rundt i Hamar i årevis siden 90-tallet. Og det er ganske stor forskjell på datidens CC som var full av spilleautomater og små butikker. Selve boområdet var mere bebodd. Generelt sett flere kiosker, video utleie på scan, gatekjøkken på scan og gatekjøkken/video utleie ved Hamar stadion. Nå er området mer eller mindre forlatt, folk har mistet hjemmene sine og boligene blir omgjort til utleieboliger. Det er i mine øyne ganske stor forskjell på et bolig området som kan sammenlignes med Tåsen til drabantbyene med OBOS boliger på Oslo Øst.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Jeg tror du forstår hvor liten inntekt du må ha for å kunne betale opptil 10.000kr i fellesutgifter og et boliglån på 3 millioner på toppen. Tar jo livet av alt som heter småselskaper, i hvertfall de ærlige. Men dere ønsker vell fortsatt boliger ved det gamle klubbhuset?Quadrophenia wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 1:08 pmFikset det nå. Hva IKEA har med saken å gjöre skjönner jeg ikke.ail wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 1:01 pmJeg tror du har rotet litt med quotes her, hvor er denne "Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei." setningen skrevet og hvem er vi? Viss du skal sammenligne VIF med en idrettsklubb i Hamar, tror jeg SIL ville være en bedre sammenligning. For å få litt klarhet i ting, Hamar IL er heller ingen rival for de som har spilt for Ham-Kam i sine yngre år.Quadrophenia wrote: ↑Tue Jan 29, 2019 10:13 am
Nei, vi påberoper oss i arbeiderklassestatus og hytter med den ene neven og skriker solidaritet og tar imot milliarder fra skatteflyktninger med den andre. Så ikke ala vif nei.
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
bim, is that you?
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
-
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 16 times
Jeg har en løsning på dette, ail: kjøp sesongkort på Sveum neste sesong.
Da får du både blå drakter og Brumunddal som hovedlag. HamKam er ikke noe for deg, det har du helt rett i.
Da får du både blå drakter og Brumunddal som hovedlag. HamKam er ikke noe for deg, det har du helt rett i.
Jeg tror du har misforstått, jeg er fra Hamar. Og er oppvokst i Briskebyen, ikke så langt fra Knut Hagen.