by Quadrophenia » Wed Sep 01, 2021 9:30 am
Overgangsvinduet er da stengt og vi går igjennom.
Inn: Nicholas Hagen, Sam Rogers, Theo Bair og Eduard Daskevics
Ut: Faye-Lund, Alegre, Matland, Krohnstad (lån), Van Van (lån)
Matland forsvant jo for en ganske god stund siden, men regner med han i det selskapet her. Han hadde slitt litt med det høye presspillet vi har om dagen tror jeg så det er nok ikke et kjempestort tap. Lindkvist er bedre, Arzani er mer spennende.
Faye-Lund ser ut til å være bra erstattet med Hagen, som dessuten er en mer langsiktig løsning. Synes Guatamaleren virker trygg.
Alegre er erstattet med Rogers. Her tror jeg vi kommer ut på plussiden. Rogers virker veldig trygg og har både god duellstyrke og en bra innleggsfot når han kommer høyt i banen. Han er tydelig vant til trebackslinje og ser ut til å ha glidd inn i spillestilen vår umiddelbart.
Bair erstatter ingen, men har vist seg å være kompleteringen til angrepet jeg håpte Antala skulle være (men som han ikke var). Bair gir og tar masse juling og har også levert ett mål. Jeg håper han blir enda målfarlig etterhvert, men man skal ikke undervurdere det rommet han skaper for resten av angrepet, noe som har sørget for at Eriksen og Enkerud kan fortsette å briljere.
Daskevics er ingen erstatter for noen, men en spiller som tilbyr noe som det ikke er flust av i troppen. Kreativitet og evnen til å passere flere motspillere. De har sagt han er mer en langsiktig investering. Blir spennende å se han i grønnhvit.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004