Sogndal er vel sammen med Ranheim og Start det laget som har underprestert mest opp mot forventningene før sesongstart. Nå ligger de riktignok an til en kvalikkplass, men ambisjonene var nok større i saftbygda. Lufta virker å ha gått ut av ballongen på alle fronter og resultatene har vært mildt sagt varierende. Hjemme på Fosshaugane er de imidlertid skumle og har kun gått på 2 tap i sesongen. Så det er all grunn til å være spent foran denne kampen.
For vår del er Skjærvik og Melga definitivt ute av troppen i morgen. Vi har vel ikke noen fullgod erstatter for Melga på høyresiden, så det blir spennende å se hva Rekdal velger der. De fleste andre plasser gir seg selv, men jeg er litt spent på om Bair får fornyet tillit på topp. Synes han har fått utrettet lite i det siste og er et svakere oppspillspunkt enn størrelse og fysikk skulle tilsi.
Jeg må innrømme jeg har en ålreit følelse for morgendagen. Sogndal sliter med å score mål for tida, mens vi har en bunnsolid defensiv og i tillegg scorer vi alltid mål (Strømmen away et unntak). Tenker at en U heller ikke er noen krise i morgen, men da krymper avstanden til de andre opprykksjagende lagene. Tipper alle de 3 tar med seg en trepoenger.
Spennende tider sa'ru? Defintivt!