Sesongen 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Da har vi foreløpig ingen trener eller assistent, men sannsynligvis er det på plass snart. Vi har utvidet administrasjonen og flere skal på plass.


Spillerstallen ser foreløpig slik ut:

Keepere:
Nicholas Hagen (25) Guatamala. Ubestridt førstekeeper
Lars Jendal (22). Lokal unggutt som faktisk nå har 98 kamper i 2. og 1.div. Det er ganske mye erfaring for en såpass ung keeper.

Midtstoppere:
Sam Rogers (22) USA. Ny 3-årskontrakt igår. Han tar eliteserienivået
Vetle Skjærvik (21). Tar også nivået. Kapteinsemne?
Hasan Kurucay (24) Tyrkia. Litt mer spent her, men tror han skal klare seg. Blir interessant.
Halvor Rødølen Opsahl (19). Jeg tenker at han trenger litt tid til å tilpasse seg eliteserienivået, men det samme tenkte jeg om 1.div og det tok han lett.
Ny: Julian Dunn (21). Beskrives som en spiller med en helt rå fysikk, men noe uvøren i stilen. Tar sikkert den sentrale plassen om det blir en treer bak.

Høyreback:
Aleksander Melgalvis (32). En av våre beste menn i fjor. En god del erfaring fra eliteserien. Bra mann å ha nå.

Venstreback:
Kobe Hernandez-Foster (19 år). Foreløpig vårt førstevalg på venstre vingback. Beskrives som en spiller med en god fot og bra teknikk. Ikke et ekstremt tempo i bena.


Midtbane:
Kristian Lønstad Onsrud (27 år). Endelig skal Onsrud spille i eliten. Så fortjent. Fysikk og arbeidsinnsats nok til å takle nivået.
Morten Bjørlo (26 år). For en sesong han hadde ifjor. Utrolig viktig med hans kreativitet i kamper der vi stanget. Gleder meg til å se han i eliten.
Kristian Eriksen (26 år). Jeg tror ikke det har noe å si at vi bytter trener for Kristian. Han kommer til å levere uansett. Håper han får spille mest indreløper.
Eduards Daskevics (19 år). Litt betryggende å høre Olsen prate om Eddi på treningssendingen til H-A. Der sa han at han hadde åpnet veldig sterkt, men hadde blitt skadet tidlig og kom aldri helt tilbake på høsten. Det tyder på at det ikke er et bomkjøp allikvel. Er vel en grunn til at han var i Anderlecht såpass lenge. Blir uansett reserve i år, men kanskje han får endel innhopp på indreløper eller ving.
Niklas Rekdal (26 år). Kan spille back også, men jeg synes ikke han imponerte spesielt ifjor da jeg så han. Sies å ha veldig gode holdninger på trening og gir mye der. Kan sånnsett være bra å ha i stallen og på rekruttlaget (som burde rykke opp i år).
Krohnstad og Vanvan har faktisk også kontrakt ut 22, men regner med de er ferdige i klubben. Så ikke ut som de var på treningen på torsdag. Faraas lånes kanskje ut? Eller kanskje han blir reserve sammen med Eddi? Blir spennende å se.

Angrep:
Jonas Enkerud (31 år). I fjor sa jeg før sesongen at vi måtte ha inn en spiss som leverte 10-15 mål fordi jeg var sikker på at Enkerud ikke kom til å levere det som trengtes for å være med i toppen. Fasit: 14 mål i ligaen. Jeg skal derfor være forsiktig med å avskrive Enkerud i eliten, men han trenger ihvertfall støtte rundt seg.
Emil Sildnes (28 år). Silda i eliteserien. Det er så vakkert. I fjor ble det endelig en ganske jevn produksjon av målpoeng også. Til tross for mye flytting rundt på banen og få hele 90-minuttere leverte han 8+4. Dette er veldig bra tall. Tror faktisk han kan levere endel i eliten også.
Jibril Abubakar (22 år). Nå er det på tide å levere for Jibbo. I år må det skje. Gjerne allerede i treningskampene. Han har enorm høyde, bra fysikk og er faktisk ganske rask også. Men han må bli råere i boks og være langt mer direkte. Jeg håper han tar steg gjennom vinteren ellers er det bye-bye.

Det er forløpig stallen. Jeg tror mange klarer seg i eliteserien, noen få utmerker seg, mens endel ikke er der pga for ung alder eller fordi de rett og slett ikke har kvalitetene.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
LaFlame
Posts: 30
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Sesongen 2022

Post by LaFlame »

Lillestrøm hjemme i sesongåpninga, og Intility Arena den 16. mai. Jaggu. Synes og vi har fått en del greie lag på slutten av sesongen som det er mulig å ta gode poeng mot, hvis vi sku være der nede og kjempe.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Kjenner jeg er jævla spent på hvordan klubben løser dette med bortesupporterne mot LSK 2. april. Blir garantert et problem mot VIF og RBK og. Faen heller altså, kan ikke hamarsinga få ut fingeren for en jævla gangs skyld og kjøpe billett før uke før.

Hvordan skal det løses framtidig? Lukka/kun fysisk salg?


GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

Legge ut bortebillettene én uke etter hjemmebillettene. Er vi for trege åpnes det for at man kan ende opp med flere bortebilletter enn nødvendig. Litt "ris bak speilet"-variant.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
LaFlame
Posts: 30
Joined: Mon Dec 20, 2021 2:24 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: Sesongen 2022

Post by LaFlame »

Hva tenker folk om «åpenhets debatten» som pågår nå rundt klubben i HA?

Jeg personlig elsker norsk fotball nettopp fordi det bygger på åpenhet og nærhet til klubb og spillere. Det tette båndet mellom spiller, klubb og supporter er Alpha Omega om norsk fotball ska ha ett produkt som selger til den generelle norske innbygger og fan. Og norsk fotball har ligget brakk nå lenge mtp på oppslutning på stadioer.

Skjønner argumentet rundt det med personvern, men synes ikke at det har virket som noe problem heller egt. Konkurranse fordel for andre klubber å lese avisa om skader? Tjaa, men landslaget får jo også alltid lekket laget sitt flere timer før kampstart, og de klarer å vinne litt kamper læll.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2022

Post by Gjendineggen »

Synes det er merkelig. Forstår ikke at klubben påtvinger seg selv intern og ekstern usikkerhet på denne måten. Ingenting å vinne på dette. Rent tapsprosjekt. Atpåtil gjør de det selv til en stor sak. Kan ikke forstå logikken.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Sesongen 2022

Post by artigas »

Merkelig sak egentlig, fordi det de sier, gir fullstendig mening og er det lovpålagte i det vanlige arbeidslivet. Jeg ville ikke satt pris på at min sjef offentliggjorde mitt eventuelle fraværsgrunnlag. Sånn sett er det forståelig, og det virker som NISO har tatt initiativ til dette, selv om det da virker merkelig at andre lag ikke gjør det samme. Men vi er jo vant til å lese om alle mulige fraværsårsaker i fotballen, da, til og med sensitive ting.


Bushy
Posts: 35
Joined: Mon Nov 23, 2020 11:27 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2022

Post by Bushy »

Tenkte det samme. HamKam er jo en arbeidsplass det og. På byggeplassen vi driver på nå så kunne vi ikke nevne navn på coronasmitta ell noe pga personvern. Og sykemeldinger/egenmeldinger har ikke arbeidsgiver rett til å vite hva det er for noe galt engang.

Men å ha en åpen klubb er veldig ålreit da🥳


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Tittet gjennom stallen nå og fant et lite poeng. Stopperne våre er fra 19-24, hvorav Skjærvik, Dunn og Faerron alle er 21. Midtbanen er hovedsakelig i midten av 20-årene. Bjørlo og Eriksen er 26, Onsrud og Sjølstad er 27. Spissene er dog alle rundt 30. Yako er 28, Silda 29 og Kirka og Enkistuta 31. mange pleier å ha unge spisser og eldre rutinerte stoppere, men vi har altså omvendt.

Forøvrig er gjennomsnittsalderen på transfermarkt 23,4 år, noe som er sjette yngst i eliteserien. Det spiller liten rolle med gjennomsnittsalder om de yngre i stallen bare sitter på benk, men hos oss er jeg ganske sikker på at Skjærvik, Dunn, Faerron, Bahiya, Kobe og Opsahl kommer til å få mye spilletid. Mange salgsobjekter. Jeg tror også Hagen fort kan bli et salgsobjekt etter sesongen om utviklingen fortsetter. 25 år er ungt i keeperalder. Også blir det jo utvilsomt spennende å se hva som skjer med stortalenter som Kristiansen, Faraas og Gonstad.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 746
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by GSP »

Tipper Thorbjørn Kristiansen kan være ganske nærme laget i løpet av sesongen. Gonstad ser også ut til å ha tatt store skritt i vinter. Morsomt med Rasen, som kom overraskende på meg til tross for at han periodevis var god for andrelaget i høst. Som jeg har skrevet tidligere (tror jeg) er Arne Hopland Ødegård en jeg har trua på. Antagelig handler det også litt om at det er en spillertype jeg har sansen for, særlig de kampene han spilte sentralt på midten i fjor. På benken mot Molde i dag, men trenerteamet valgte å sette Bjørlo inn igjen når Sjølstad gikk av, og det er vel et signal om at i hvert fall nivået i denne kampen ble ansett for å være minst ett hakk for høyt.

Ellers mener jeg at vi mangler en venstre vingback (med mindre Clément Bayiha funker i denne rollen). Selvfølgelig altfor tidlig å si noe om Kobe, men inntrykket mitt er mer at både han og Eddi er spillere som KAN bli gode spillere, men som foreløpig ikke er der de må være for å spille fast i Eliteserien. Så får vi se hva den neste måneden bringer. :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply