Sesongen 2022

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Med Kongsro inn begynner stallen virkelig å sette seg. Jeg tror det de leter etter nå er en spiller med fart som kan spille på venstrekanten. Sist mot VIF var følgende spillere involvert i en 3-4-3-formasjon

Nicholas Hagen - Halvor Rødølen Opsahl, Julian Dunn, Hasan Kurucay (Vetle Skjærvik, 46 min.) - Aleksander Melgalvis (Fernan Faerron, 13 min.), Morten Bjørlo (Kristian Lønstad Onsrud, 77 min.), Fredrik Sjølstad (Julian Gonstad, 87 min.), Clément Bayiha (80 Benjamin Thoresen Faraas, 80 min.)- Kristian Eriksen, Pål Alexander Kirkevold (Emil Sildnes, 64 min.), Jonas Enkerud

Hagen er 100% bankers. På stopperplass er det bare Dunn som er helt sikker tror jeg. Jeg har tenkt at Skjærvik og Kurucay tar hver sin plass ved siden av han, men synes Opsahl var meget god mot vif. Faerron gjorde seg heller ikke bort på høyreback, men det er litt mer sjansespill. Tipper JM ikke har bestemt seg helt ennå.

På backene er Melga selvfølgelig bankers, men det er veldig bra vi både har Bahiya og Faerron som kan stille opp om det blir skader eller suspensjoner. På venstre tror jeg Kongsro går rett inn på laget. Det har vært ganske store forventninger til Kobe Hernandez-Foster, men han har jo knapt spilt i oppkjøringen. Det har vært mye smårusk visstnok. Er nok ikke der helt fysisk. Bahiya er nok nærmere laget. Kronet en ålreit innsats sist med en assist. Men er som kjent høyrebent.

På midtbanen kommer det jo an på formasjon, men tror uansett Sjølstad er sikker på laget. Om vi spiller 3-5-2 er nok Eriksen den ene indreløperen, men han kan jo også spille høyere i banen isåfall. Da går nok Bjørlo og Onsrud inn på hver sin indreløperplass. Ved 3-4-3 (som jeg føler er den foretrukne formasjonen nå) er det en ren kamp mellom Bjørlo og Onsrud. Den kampen tror jeg er veldig åpen og det kan tilogmed bli en rullering på de avhengig av motstander. De er forskjellige spillertyper som gir ulike kvaliteter til laget. Bjørlo med trygghet og teknikk, Sjølstad med løpskraft og fysikk. Jeg tror begge er spillere som kommer til å ta nivået nå. Undervurderte typer.

Ved 3-4-3 er Eriksen fast høyreving. Der er han god. Kirkevold ser ut til å foretrekkes sentralt, men mangler litt fortsatt synes jeg. Fremstår ikke ekstremt målfarlig ennå. Det har allikevel absolutt gått fremover og han er f.eks langt bedre i både presspillet og kombinasjonsspillet med lagkamerater. Enkerud var også god mot vif og fikk en skåring som gjør godt for selvtilliten. Er ingen klassisk ving, men bidrar med mye løpsstyrke og fysikk. Jeg elsker spillertypen og tror han kommer til å spille mye i år også, selvom han kanskje ikke er like essensiell i førsteellveren. Yakovenko ser ut til å mangle endel fysisk han også. På tribunen nå sist. Ikke umulig han er preget av situasjonen i hjemlandet heller, forståelig nok. Silda fikk endel minutter sist, men tror han er et stykke unna nå, spesielt om vi henter en ny ving/spiss.

Artig å se Faraas og Gonstad komme inn med selvtillit og energi sist. Begge veldig nære å få målpoeng. Usikker på hvor nære de er å starte, men tipper begge kan få flere innhopp i år. Med tanke på at de er 15 og 16 år er det ganske så kult! Usikker på Daskevics egentlig. Han har hatt en utvikling som har gått oppover i treningskampene, men han er trolig fjerdevalg på venstre vingback og om vi henter en ny ving/spiss, fjerdevalg på venstre ving også. Blir nok mest spilletid på rekrutt i utgangspunktet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2022

Post by Quadrophenia »

Canada er kvalifisert for VM. Dunn har jo vært i noen tropper. Det er vel lov å håpe han blir med i den troppen. Da snakker vi ganske mye (blod)penger fra FIFA og han blir mer attraktiv for større klubber.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
antevitaic
Posts: 87
Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
Has thanked: 22 times
Been thanked: 19 times

Re: Sesongen 2022

Post by antevitaic »

Er det nokon som køyrer bil Hamar -> Oslo etter kampen laurdag, og som har plass til to hyggelege karar? Send gjerne sms på 994 41 891.

Håpar det er greitt med eit slikt logistikk-spm her, elles får admin slette/flytte.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Da er første serierunde unnagjort. Helt ærlig er jeg litt delt til resultatene under ett. 50/50 fornøyd og bitter over 1 p mot et LSK med høye ambisjoner. Men 3p til både AaFK og jerv svidde. Sandefjord så ut som om de skal holde seg ett år til og Ruud Tveter dunka inn tre ålreite mål. Pluss må være at Haugesund så helt tafatte ut og nok tar en av to nedrykksplasser. Strømsgodset virka også villige til å melde seg på i nedrykksstriden. Håper at kamma fortsetter det solide spillet, og at fronttrioen vår opprettholder målpoengfangsten. Jerv hadde forøvrig vilt med flyt og godset skulle hatt straffe på 0-0...

Og så klart må det nevnes at RBK oste av rekdal-fotball og antageligvis blir å regne med i toppstriden i år. Dessverre.


brun
Posts: 36
Joined: Sat Jun 19, 2021 12:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2022

Post by brun »

Ja, surt å miste poeng etter en deilig og nærmest prikkfri første omgang. Marginer fra 3-0 til pause. Når det gjelder de andre lagene i tipset bunnstrid er jeg ikke bekymret. Hvis Kamma fortsetter på det sporet, og får bygget videre her - ja så går vi en fin sesong i møte. HamKam må sørge for at det blir Tippeligaspill i 2023, ikke de andre lagene.


ZuperEngR
Posts: 30
Joined: Mon Feb 01, 2016 2:02 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2022

Post by ZuperEngR »

Ufattelig kult at det var på Briskeby det var flest tilskuere i den første runden! Har det skjedd før? :D


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2022

Post by Gjendineggen »

ZuperEngR wrote: Tue Apr 05, 2022 8:21 pm Ufattelig kult at det var på Briskeby det var flest tilskuere i den første runden! Har det skjedd før? :D
Hvor mange var det egentlig? Finner ikke tilskuertallet noe sted, og fikk ikke med meg at speaker sa noe om det.


kammaguttioslo
Posts: 113
Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2022

Post by kammaguttioslo »

6500 står det.


Top Dog
Posts: 56
Joined: Thu Nov 05, 2020 12:33 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 8 times

Re: Sesongen 2022

Post by Top Dog »

Jeg veit ikke hvor man finner best info på tilskuertall, men jeg bruker i alle fall NIFS. https://www.nifs.no/tilskuertall.php?la ... 5&u=688480


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2022

Post by BVegard »

Må si jeg savner VG fra gamle dager med info og spillerbørs på alle kamper.


Post Reply