Det skal spilles om 15 poeng. Vi bør ta minst 7. Da står vi med 12 poeng etter 9 kamper. Det gir et bra poengsnitt for et nyopprykket lag. Jeg tror 30 poeng er den magiske grensa denne sesongen, og det ville vært deilig når vi skriver juni med 21 kamper igjen å ta de siste 18 poengene på. Da skal vi klare å unngå kvalik. De siste to årene har lagene som har fått kvalikk 26 og 27 poeng. I 2019 var det 30 poeng, men laget som kom på 13.plass hadde også 30 poeng.
Etter Aalesund hjemme så møter vi VIF(b), RBK(h) og Viking(b) før vi avslutter med Odd hjemme. Vi bør ta 6 poeng mot Aafk og Odd hjemme, og så snappe ett poeng eller tre fra "topplagene". Det mest realistiske slik jeg ser det er poeng mot VIF og RBK. Viking i Stavanger er vel nesten umulig om dagen. De slo B/G senest i går og blir nok topp 3 i år.
Cupkampen mot Furnes kommer 3 dager etter VIF og 3 dager før RBK. Spillere som Jendal, Yakovenko, Sildnes, Bahiya, Gonstad, Faraas, Dasken, Nouri, Hernandez-Foster bør kunne hamle opp med Furnes. Jibril Antala er kanskje også aktuell vil jeg tro, uten at jeg kjenner til formen hans. Han er i hvertfall langt unna en kamptropp i eliteserien.
Hva tror folket?
PS! Dette er ikke en kamptråd for alle kampene, bare generell diskusjon med meninger og forventinger