Tid: søndag 30. oktober kl.17.00
Sted: Release Arena
TV: Eurosport Pluss 3 / Discovery+
Eliteserienkontrakten for 2023 er svært nære sikker. Alikevel sitter 1-5 mot Stabæk i 2006 såpass vondt i minnet at jeg aldri tør si lenger at det er sikkert før all teori er utelukket. Selv med tap på søndag, skal Sandefjord trylle litt for å havne på sikker plass, men vi er faktisk heller ikke 100% sikret med uavgjort, selv om det krever at Sandefjord slår Molde borte og Haugesund hjemme samtidig som vi taper mot Tromsø hjemme og LSK borte. Jeg har trua, men 15 år gamle minner gir meg en klump i magen.
Jeg synes Kirkevold får litt i overkant pepper for ikke å score. Han er livsviktig i situasjoner hvor vi blir pressa for langt bakover. Han er ekstrem på å holde ball slik at man i alle fall har muligheten til å komme etter for å unnslippe kontinuerlig press. Uventet mye stang ut på både ham og Enkerud denne sesongen, og det er jo på en måte bekymringsverdig, men jeg tror fortsatt på at det kan løsne for begge to. Altså ser jeg på deres øvrige kvaliteter som førsteforsvarere og ballholdere som såpass viktige at jeg i sum mener at de skal spille.
Melgalvis er utestengt, men Nouri er en solid backup.
Min XI:
Jendal
Opsahl Kurucay Skjærvik
Nouri Onsrud Skjølstad Bjørlo Kongsro
Kirkevold Enkerud
EDIT: Det var verre og lenger siden enn jeg mente å huske.