Overganger 2024
-
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Re: Overganger 2024
Utlånsavtalen med den tyrkiske klubben Manisa gikk ut nå i sommer, og det er lite som tyder på at den forlenges eller at han er aktuell for videre spill i Vålerenga. Kontrakten går ut i 2026, fyller 28 år og Vålerenga kjøpte han for 5 mill +-. Markedsverdi bør ha falt litt, men vil tro vi må ut med 2 mill iallefall ved kjøp da han er en bevist god eliteseriespiller. Utlån ut året diskuteres sikkert og.
Driblesterk og sjanseskapende spiller. Er rendyrket som ving, og kan ikke som feks Vidar spille offensiv ving og vingback i et Ham-Kam system. Hvor han skulle passet inn hos oss måtte blitt i en 3-4-3 formasjon som en av de inntrukne vingene framme. Kan med sine 1 mot 1 ferdigheter skaffe innlegg som vil passe spissene våre. Ved behov helt sikkert offensiv indreløper fra 80 min og ut i en kamp hvor man trenger sjanser.
Personlig er jeg positiv, men ikke for enhver pris. 2 mill er fair, evt et utlån ut året med opsjon/prioritering på evt kjøp.
Driblesterk og sjanseskapende spiller. Er rendyrket som ving, og kan ikke som feks Vidar spille offensiv ving og vingback i et Ham-Kam system. Hvor han skulle passet inn hos oss måtte blitt i en 3-4-3 formasjon som en av de inntrukne vingene framme. Kan med sine 1 mot 1 ferdigheter skaffe innlegg som vil passe spissene våre. Ved behov helt sikkert offensiv indreløper fra 80 min og ut i en kamp hvor man trenger sjanser.
Personlig er jeg positiv, men ikke for enhver pris. 2 mill er fair, evt et utlån ut året med opsjon/prioritering på evt kjøp.
Vamos camaradas
Twitter/x: bergpreken
Tror du ikke han kunne passet som en av to framme i 5-3-2? Har ikke sett han veldig mye, men han gir i alle fall en del ferdigheter som vi ikke har per i dag. Har også tenkt en pris på 2-3 mill. Faren med utlån er selvfølgelig at han spiller seg opp i verdi.LaFlame wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 12:52 pmUtlånsavtalen med den tyrkiske klubben Manisa gikk ut nå i sommer, og det er lite som tyder på at den forlenges eller at han er aktuell for videre spill i Vålerenga. Kontrakten går ut i 2026, fyller 28 år og Vålerenga kjøpte han for 5 mill +-. Markedsverdi bør ha falt litt, men vil tro vi må ut med 2 mill iallefall ved kjøp da han er en bevist god eliteseriespiller. Utlån ut året diskuteres sikkert og.
-
Sånn jeg ser det krever 5-3-2/3-5-2 i Ham-Kam først og fremst av spissene våre at de har arbeidskapasitet som pri en. Hvis de ikke har det, går det utover deres andre ferdigheter. Ta Moses Mawa feks. Han blir sett på som noe spesielt i ligaen med sin raske fart i bakrom, men den kommer sjeldent til syne da første arbeidsoppgave for spissene i en to’er er å sette press, jobbe på og holde ballen for at laget kan flytte etter. Han får sjeldent brukt farten til hans styrke i bakrom når det gjelder, fordi han må bruke kapasiteten på å sette press, jage og jobbe gjennom kampen. Eneste gangen jeg kommer på er målet mot KFUM, og det var tidlig i kampen.DævenD wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 8:33 pmTror du ikke han kunne passet som en av to framme i 5-3-2? Har ikke sett han veldig mye, men han gir i alle fall en del ferdigheter som vi ikke har per i dag. Har også tenkt en pris på 2-3 mill. Faren med utlån er selvfølgelig at han spiller seg opp i verdi.LaFlame wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 12:52 pmUtlånsavtalen med den tyrkiske klubben Manisa gikk ut nå i sommer, og det er lite som tyder på at den forlenges eller at han er aktuell for videre spill i Vålerenga. Kontrakten går ut i 2026, fyller 28 år og Vålerenga kjøpte han for 5 mill +-. Markedsverdi bør ha falt litt, men vil tro vi må ut med 2 mill iallefall ved kjøp da han er en bevist god eliteseriespiller. Utlån ut året diskuteres sikkert og.
Ofkir sine ferdigheter er åpenbart at han er en trussel 1 mot 1, noe Ham-Kam har savnet. Alle spissene i Ham-Kam har spesielt en ting de er god på etter min mening:
- Kirka: Holde mann i rygg med ball alene og få laget med opp
- Moses: Fart som få matcher
- Udahl: Fox in the box, skårer på de fleste innenfor 16 meter
Sjansjeskaping er noe av det vi mangler der fremme. Til nå har det vært litt bingo hvem som skaper sjansene våre. Hvis man får en der oppe som motspillerene og ikke minst medspillere veit kan gå av en mann, må motstandere ta hensyn og medspillere får mer plass. Jeg tror rett og slett at man får mer ut av han på kanten, enn hva man gjør som ren spiss med de kvalitetene han har. Vingback er iaf totalt sjanseløst for han når arbeidskapasitet er et argument for min del haha.
Vamos camaradas
Det er et godt poeng med arbeidskapasitet. Der har jeg ikke sett Ofkir nok til å vite hva han tilbyr. Kunne nok vært en fin tilvekst til de tre andre du nevner der, særlig med tanke på sjanseskaping! Samt at man lettere vil kunne legge om til 5-4-1 hvor det passer til kampbildet. Men har vondt for å se at man går bort fra 5-3-2 når det har fungert såpass godt i det siste. Og vingback er nok sjanseløst får vi håpe!!LaFlame wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 10:14 pmSånn jeg ser det krever 5-3-2/3-5-2 i Ham-Kam først og fremst av spissene våre at de har arbeidskapasitet som pri en. Hvis de ikke har det, går det utover deres andre ferdigheter. Ta Moses Mawa feks. Han blir sett på som noe spesielt i ligaen med sin raske fart i bakrom, men den kommer sjeldent til syne da første arbeidsoppgave for spissene i en to’er er å sette press, jobbe på og holde ballen for at laget kan flytte etter. Han får sjeldent brukt farten til hans styrke i bakrom når det gjelder, fordi han må bruke kapasiteten på å sette press, jage og jobbe gjennom kampen. Eneste gangen jeg kommer på er målet mot KFUM, og det var tidlig i kampen.DævenD wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 8:33 pmTror du ikke han kunne passet som en av to framme i 5-3-2? Har ikke sett han veldig mye, men han gir i alle fall en del ferdigheter som vi ikke har per i dag. Har også tenkt en pris på 2-3 mill. Faren med utlån er selvfølgelig at han spiller seg opp i verdi.LaFlame wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 12:52 pmUtlånsavtalen med den tyrkiske klubben Manisa gikk ut nå i sommer, og det er lite som tyder på at den forlenges eller at han er aktuell for videre spill i Vålerenga. Kontrakten går ut i 2026, fyller 28 år og Vålerenga kjøpte han for 5 mill +-. Markedsverdi bør ha falt litt, men vil tro vi må ut med 2 mill iallefall ved kjøp da han er en bevist god eliteseriespiller. Utlån ut året diskuteres sikkert og.
Ofkir sine ferdigheter er åpenbart at han er en trussel 1 mot 1, noe Ham-Kam har savnet. Alle spissene i Ham-Kam har spesielt en ting de er god på etter min mening:
Sjansjeskaping er noe av det vi mangler der fremme. Til nå har det vært litt bingo hvem som skaper sjansene våre. Hvis man får en der oppe som motspillerene og ikke minst medspillere veit kan gå av en mann, må motstandere ta hensyn og medspillere får mer plass. Jeg tror rett og slett at man får mer ut av han på kanten, enn hva man gjør som ren spiss med de kvalitetene han har. Vingback er iaf totalt sjanseløst for han når arbeidskapasitet er et argument for min del haha.

-
Helt enig. I 3-5-2 har vært våre beste kamper, så blir spennende å se hva de gjør. Michelsen liker jo å switche underveis på formasjoner etter matchbilde så blir en fin fyr å evt få inn med de ferdighetene han har.DævenD wrote: ↑Fri Jul 19, 2024 2:13 pmDet er et godt poeng med arbeidskapasitet. Der har jeg ikke sett Ofkir nok til å vite hva han tilbyr. Kunne nok vært en fin tilvekst til de tre andre du nevner der, særlig med tanke på sjanseskaping! Samt at man lettere vil kunne legge om til 5-4-1 hvor det passer til kampbildet. Men har vondt for å se at man går bort fra 5-3-2 når det har fungert såpass godt i det siste. Og vingback er nok sjanseløst får vi håpe!!LaFlame wrote: ↑Thu Jul 18, 2024 10:14 pmSånn jeg ser det krever 5-3-2/3-5-2 i Ham-Kam først og fremst av spissene våre at de har arbeidskapasitet som pri en. Hvis de ikke har det, går det utover deres andre ferdigheter. Ta Moses Mawa feks. Han blir sett på som noe spesielt i ligaen med sin raske fart i bakrom, men den kommer sjeldent til syne da første arbeidsoppgave for spissene i en to’er er å sette press, jobbe på og holde ballen for at laget kan flytte etter. Han får sjeldent brukt farten til hans styrke i bakrom når det gjelder, fordi han må bruke kapasiteten på å sette press, jage og jobbe gjennom kampen. Eneste gangen jeg kommer på er målet mot KFUM, og det var tidlig i kampen.
Sjansjeskaping er noe av det vi mangler der fremme. Til nå har det vært litt bingo hvem som skaper sjansene våre. Hvis man får en der oppe som motspillerene og ikke minst medspillere veit kan gå av en mann, må motstandere ta hensyn og medspillere får mer plass. Jeg tror rett og slett at man får mer ut av han på kanten, enn hva man gjør som ren spiss med de kvalitetene han har. Vingback er iaf totalt sjanseløst for han når arbeidskapasitet er et argument for min del haha.Uansett et godt navn å bli linka til og en god del mer spennende enn han Start-spissen som gikk til Sarpsborg synes jeg.
Vamos camaradas
Mohamed Ofkir klar i følge HA.
https://www.h-a.no/han-blir-hamkams-for ... 39-1534607
https://www.h-a.no/han-blir-hamkams-for ... 39-1534607
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Lån, med mulighet for permanent overgang etter sesongen; må vel bortimot være en perfekt løsning?
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
-
I Kjelsås har de en spiss som hamrer inn mål i 2. div i år. Min humor tilsier at Kamma burde prøve å hente han...
https://x.com/SjelaLive/status/1815022918742483228
https://x.com/SjelaLive/status/1815022918742483228
Deilig at han valgte Kamma foran Odd! Tror det kan bli en bra forsterkning! Nå håper jeg bare de klarer å lande Kurd Rønning også fra Vålerenga, så begynner det å se bra ut!
-
DA må vi vel regne med at noen går ut etter hvert også, selv om en 18-åring selvfølgelig også (eventuelt) hentes for fremtiden.