Jeg tror Sjølstad vil være klar til seriestart altså, jeg syns det virker som det nærmest er lagt en plan med utgangspunkt i at man forsøker å bygge en fysikk som skal tåle å spille igjennom hele sesongen, og for å nå det målet må man "ofre" litt i treningskampene.Kammapåtopp wrote: ↑Fri Feb 21, 2025 1:22 pmMed tanke på formasjonen vår er det vel litt bekymringsfullt med dekning på stopperplass. Når alle er friske er det jo helt greit, men litt mer sårbart at vi ikke har Kongsro i år. Han har vær veldig god de siste sesongene både på back og som vikar på stopperplass og et veldig greit kort å ha til å sette inn der. Er det nå sagt noe mer om når både Sjølstad og Opsahl er tilbake? Det er ikke betryggende om begge er ute samtidig. Mares er jo også suspendert i serieåpning. Han som spiller i drakta til Opsahl nå (Mads Larsen?) virker jo greit solid det lille jeg har sett i treningskamper. Noen som vet noe mer om han og hva planene er på stopperplass fram til seriestart? Med tanke på økonomien kunne det vært fint å henta en type som Kongsro, som kunne spille både back og stopper, men de vokser vel ikke på trær. Tynt begge plasser. Stoler ikke helt på Strand Nilsen i den rollen (og han har jo skuffa generelt også)
Så er jeg derimot veldig usikker på Opsahl. Jeg tro kanskje jeg har skrevet det her tidligere, men jeg frykter mer og mer at det kan bli langt ut i sesongen før han vil være klar for eliteseriespill. Jeg tror man er veldig bekymret for hva kroppen, og kneet spesielt, tåler.
Mads Orrhaug Larsen har tatt noen gigantiske steg det siste halve året, men jeg tror ikke jeg har sett han på a-lagstrening enda, så selv om han har spilt mye så langt i vinter tror jeg ikke planen er at han skal være en fast del av senior-stallen i år. Samtidig, ut i fra hva han har vist i treningskampene nærmer han seg å fortjene en proffkontrakt faktisk.