Bodø/Glimt - Ham-Kam
Bodø/Glimt - Ham-Kam
Lørdag 5.4 16:00, Aspmyra stadion
Ikke søndag som opprinnelig bestemt. Kamma (og NFF) gikk med på å flytting etter ønske fra Glimt, slik at de får en ekstra dag før de møter Lazio på torsdag, som for øvrig også er hjemmekamp. Kan vel diskutere sportsmanship osv, men Glimt hadde muligens tenkt enda mer på Lazio-kampen om vi hadde insistert på at kampen skulle gå på søndag. Men nå er den da uansett flytta og håper ikke det ble krøll for de som eventuelt hadde booka fly søndag.
Vi har Luc Mares tilbake, han spilte en omgang i Drammen på mandag og er sikkert fit for fight. Så spørs det om Jakob vil benke noen av de som spilte bak på søndag. Føler at Granath og Bjarnason ikke fortjener det, så må eventuelt bli Sjølstad da hvis kroppen må hviles. Kan vel ikke se for meg at vi gjør så mange endringer på midten eller foran. Vi står med 4 tap, 2 uavgjort og 1 seier mot Glimt de siste årene.
Glimt vant 1-0 borte mot Bryne uten å imponere veldig og stilte da med følgende lag; Haikin, Bjørkan, Gundersen, Bjørtuft, Sjøvold, Saltnes, Berg, Evjen, Hauge, Høgh, Blomberg.
RBK-FFK spilles lørdag kveld 18:00 og søndag er det Brann-Tromsø (14:30), Sandefjord-Molde, Haugesund-Godset, KBK-Bryne, Sarpsborg-VIF og Viking-KFUM (19:15). Mandag er det Ham-Kam 2 - Elverum kl. 19:00.
Tipper et nøkternt 2-0 tap, dessverre.
Ikke søndag som opprinnelig bestemt. Kamma (og NFF) gikk med på å flytting etter ønske fra Glimt, slik at de får en ekstra dag før de møter Lazio på torsdag, som for øvrig også er hjemmekamp. Kan vel diskutere sportsmanship osv, men Glimt hadde muligens tenkt enda mer på Lazio-kampen om vi hadde insistert på at kampen skulle gå på søndag. Men nå er den da uansett flytta og håper ikke det ble krøll for de som eventuelt hadde booka fly søndag.
Vi har Luc Mares tilbake, han spilte en omgang i Drammen på mandag og er sikkert fit for fight. Så spørs det om Jakob vil benke noen av de som spilte bak på søndag. Føler at Granath og Bjarnason ikke fortjener det, så må eventuelt bli Sjølstad da hvis kroppen må hviles. Kan vel ikke se for meg at vi gjør så mange endringer på midten eller foran. Vi står med 4 tap, 2 uavgjort og 1 seier mot Glimt de siste årene.
Glimt vant 1-0 borte mot Bryne uten å imponere veldig og stilte da med følgende lag; Haikin, Bjørkan, Gundersen, Bjørtuft, Sjøvold, Saltnes, Berg, Evjen, Hauge, Høgh, Blomberg.
RBK-FFK spilles lørdag kveld 18:00 og søndag er det Brann-Tromsø (14:30), Sandefjord-Molde, Haugesund-Godset, KBK-Bryne, Sarpsborg-VIF og Viking-KFUM (19:15). Mandag er det Ham-Kam 2 - Elverum kl. 19:00.
Tipper et nøkternt 2-0 tap, dessverre.
Last edited by SpellSpar on Sat Apr 05, 2025 3:48 pm, edited 1 time in total.
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Re: Bodø/Glimt - Ham-Kam
Så vidt jeg vet har NFF overdrevet ganske kraftig når de sa at flytting av denne kampen ble gjort i samarbeid/enighet med Kamma. Jeg vet ikke nok om hva regelverket sier i sånne sammenhenger, men NFF er jo veldig tydelige på at det skal legges til rette for klubber som spiller i europacuper. Fullt mulig at regelverket tillater en såpass sen flytting, men jeg tror Ham-Kam ble kastet litt under bussen av NFF overfor egne supportere.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Ut i fra treninga i går; Ekeroth og Osnes-Ringen inn. Så vil jeg ikke bli veldig overraska om det allikevel er Roaldsøy som starter når alt kommer til alt. Sjølstad eller Granath er 50/50, mulig de tenker at det er like greit å ikke bruke Sjølstad i akkurat denne kampen, i hvert fall ikke fra start.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Hvordan ligger Mawa ann? Julian gjorde det jo kjempe bra sist, og fortjener en ny start, men kunne trengt farta til Mawa i dag. Bakrommet er vel B/G sitt svakeste punkt...?
Michelsen sine ord om VAR harmonerer godt med hvorfor jeg ikke gir TV2 en eneste krone i år. Bodø var best og vant fortjent, men fotball var bedre før.