Sesongen 2025

Spillere, kamper, overganger etc.
Stolthet og ære
Has thanked: 3 times

Re: Sesongen 2025

Post by Stolthet og ære » Fri Apr 11, 2025 8:19 pm

Quadrophenia wrote:
Fri Apr 11, 2025 6:53 pm
Utafor wrote:
Fri Apr 11, 2025 1:47 pm
Enig i mye her. Jeg tenker at det haster mest å få på plass ny kontrakt med Sørås og Bjarnason siden de har videresalgspotensial. Det gjelder forsåvidt Lien også, men der har vi vel en opsjon?
Vet ikke om vi har det. Tror ikke det.
Ifølge TV 2s opplysninger er spissen nemlig nær ved å bli HamKam-spiller.

Det dreier seg først og fremst om et lån ut sesongen, men HamKam har også sikret seg opsjon på kjøp av 23-åringen.

camaradas
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Post by camaradas » Sun Apr 20, 2025 11:49 am

I TV2s artikkel i dag om eliteseriens heteste tenåringer er Ham-Kam eneste klubb med mer en én spiller. Det er jo litt morro og et tegn på at vi er på vei mot en yngre og mer spennende tropp!

SpellSpar
Has thanked: 56 times
Been thanked: 38 times

Post by SpellSpar » Tue Apr 22, 2025 1:32 pm

Fram til den tidlige sommerferien har vi følgende program:
Sandefjord borte
KFUM hjemme
Sarpsborg borte
VIF borte
Molde hjemme
Godset borte

Om vi kommer oss opp igjen på hesten er det muligheter for en del poeng her. Alle lag bortsett fra Sarpsborg har underprestert/prestert så dårlig som forventet. Det som ødelegger litt er 3 cupkamper som skal inn i samme tidsrom, særlig hvis man etter hvert møter sterk motstand og må reise langt. Men det er veldig viktig å få plukket litt poeng nå, for i juli/august venter Brann, RBK, FFK, Glimt og Molde og det blir ikke mange poeng. Kun Haugesund midt inni der.

LaFlame
Has thanked: 5 times
Been thanked: 27 times

Post by LaFlame » Wed Apr 23, 2025 3:39 pm

Ser Q har delt sine tanker tidligere om utgående kontrakt, og nå som Osnes-Ringen har signert kontrakt fram til 2029, tar jeg rygg:

- Alexander Nilsson: Stått de tre første etter at Sandberg ble skada. God 2. keeper, ikke god nok som 1. keeper en hel sesong. Positiv til forlengelse hvis han vil være 2. keeper videre.

- Gustav Granath: Her har vi opsjon. De lysende speider rapportene om den kjappe svensken med en pasningsfot få har, har ikke slått helt til, men han kom sent i oppkjøringa og vil tro han kommer i gang utover sesongen. Må se mer før man tar en avgjørelse.

- Fredrik Sjølstad: Kaptein, beste forsvarsspiller og kontinuitetsbærer. Forleng hvis kroppen tillater det.

- Brynjar Bjarnasson: Forleng for å bevare verdi. En spiller vi kan klare å få solgt hvis han har en grei sesong. Men han har nok en ganske dyr lønn, så kan være vanskelig å forhandle ned eller rettferdiggjøre at han fortsetter på.

- Arne Ødegaard (sommer 2025): Forleng, potensiale er der.

- Tore Søraas: Har ikke hatt den utviklingen man ønsket da han ble henta for 1 million norske kroner. Jeg tipper Ham-Kam vil forlenge, men jeg mener både han og Ham-Kam hadde hatt godt av et skifte. Synd man ikke da får penger igjen, men kan ikke se at det er mange klubber som vil hente han på en overgang. Cut your losses.. men Kamma forlenger nok for å bevare investeringen - noe som er forståelig og nødvendig da økonomien er som den er.

- Leo Utkilen: Bidrar på trening og for 2.laget, men er for langt unna Eliteserien pr. dags dato. Tipper han går til et bra 2./3. div lag.

- Vidar Ari: God spiller, men er bedre som ving enn back i mine øyne. Føler ikke vår ut potensiale hans med spillestilen vår, men blir vel fort en sesong til hvis vi holder oss i Eliteserien.

- Pål Kirkevold: Takk for innsatsen.

- (Kristian Lien): Klubb har opsjon. Vil tro vi aktiverer den.

Vamos camaradas

Twitter/x: bergpreken

SpellSpar
Has thanked: 56 times
Been thanked: 38 times

Post by SpellSpar » Thu May 08, 2025 10:00 am

Runde 10-15 skulle komme rundt 5. mai, men det lar visst vente på seg. Hadde jo vært greit å få spikra sommeren snart.

SimBak
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Post by SimBak » Thu May 08, 2025 12:45 pm

Mener at jeg så på Twitter at det kommer på fredag.

Post Reply