Ser Q har delt sine tanker tidligere om utgående kontrakt, og nå som Osnes-Ringen har signert kontrakt fram til 2029, tar jeg rygg:
- Alexander Nilsson: Stått de tre første etter at Sandberg ble skada. God 2. keeper, ikke god nok som 1. keeper en hel sesong. Positiv til forlengelse hvis han vil være 2. keeper videre.
- Gustav Granath: Her har vi opsjon. De lysende speider rapportene om den kjappe svensken med en pasningsfot få har, har ikke slått helt til, men han kom sent i oppkjøringa og vil tro han kommer i gang utover sesongen. Må se mer før man tar en avgjørelse.
- Fredrik Sjølstad: Kaptein, beste forsvarsspiller og kontinuitetsbærer. Forleng hvis kroppen tillater det.
- Brynjar Bjarnasson: Forleng for å bevare verdi. En spiller vi kan klare å få solgt hvis han har en grei sesong. Men han har nok en ganske dyr lønn, så kan være vanskelig å forhandle ned eller rettferdiggjøre at han fortsetter på.
- Arne Ødegaard (sommer 2025): Forleng, potensiale er der.
- Tore Søraas: Har ikke hatt den utviklingen man ønsket da han ble henta for 1 million norske kroner. Jeg tipper Ham-Kam vil forlenge, men jeg mener både han og Ham-Kam hadde hatt godt av et skifte. Synd man ikke da får penger igjen, men kan ikke se at det er mange klubber som vil hente han på en overgang. Cut your losses.. men Kamma forlenger nok for å bevare investeringen - noe som er forståelig og nødvendig da økonomien er som den er.
- Leo Utkilen: Bidrar på trening og for 2.laget, men er for langt unna Eliteserien pr. dags dato. Tipper han går til et bra 2./3. div lag.
- Vidar Ari: God spiller, men er bedre som ving enn back i mine øyne. Føler ikke vår ut potensiale hans med spillestilen vår, men blir vel fort en sesong til hvis vi holder oss i Eliteserien.
- Pål Kirkevold: Takk for innsatsen.
- (Kristian Lien): Klubb har opsjon. Vil tro vi aktiverer den.
Vamos camaradas
Twitter/x: bergpreken