Tidligere spillere og sånn.

Her diskuteres alt som ikke har med HamKam å gjøre.
GSP
Has thanked: 79 times
Been thanked: 95 times

Re: Tidligere spillere og sånn.

Post by GSP » Mon May 19, 2025 8:19 pm

Marco Priis Jørgensen måtte stå over to kamper etter å ha fått rødt kort tidligere i sesongen. Erstatteren fikk fortsette i mål etter at Priis var klar igjen. Det likte han så dårlig at han sa opp og fikk terminert kontrakten med Eik-Tønsberg. Og nå er det full kalabalikk i klubben. Igjen.

https://www.tb.no/ny-sjokk-exit-i-eik-v ... 76-2588134
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

ZuperEngR
Has thanked: 28 times
Been thanked: 7 times

Post by ZuperEngR » Sun May 25, 2025 11:14 pm

GSP wrote:
Sun May 18, 2025 11:41 pm
Henrik Udahl har vært på banen i 10 kamper, 9 av de som innbytter. Kampen han startet ble han byttet av til pause. 0 mål.
Udahl ble sittende på benken i siste kampen. Hører med til historien at spissen som Udahl stort sett kom innpå for, fikk en oppsving etter Udahls ankomst. Svensk-palestinske Assad Al Hamlawi, som scoret 14 mål på 28 kamper for Oddevold i Superettan i 2024, hadde ikke scoret et eneste "Slaskemål" før Udahl kom til klubben. Var riktignok bare involvert i fire kamper før Udahl kom, men han avsluttet med 7 mål på 12 kamper.

Så sånn sett kan vi jo si at Udahl hjalp klubben noe. :D Han var forøvrig heller ikke helt elendig i de 20 minuttene han spilte da Slask overraskende vant 3-1 hjemme mot Lech Poznan, som til slutt ble seriemestere. ;)

GSP

Post by GSP » Sat May 31, 2025 11:10 pm

Jonas Enkerud endelig i gang med målproduksjon på Færøyene denne uka; to scoringer mot Vikingur på torsdag, Enkeruds første i sin 12. kamp for HB Tórshavn.

SpellSpar
Has thanked: 81 times
Been thanked: 79 times

Post by SpellSpar » Fri Jul 04, 2025 10:52 am

Sander Eng Strand klar for Esbjerg. Da ble det totalt 71 kamper for Åsane.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 151 times
Been thanked: 157 times

Post by Quadrophenia » Fri Jul 04, 2025 4:23 pm

Og Æljen fra Tynset, Ole Erik Midtskogen fristilt fra Odd.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Kammafan

Post by Kammafan » Wed Jul 23, 2025 1:28 am

Noen som vet hvordan det går med concacaf gutta fra 2022?(Kobe, Dunn, Bayiha og Ferron.) Vet at Kobe er tilbake i Statene, hørt at Guatemala og Honduras vil at han skal bytte nasjon jeg mener det kunne vært et smart valg for han med tanke på at det er nasjon som har mulighet til å kvalifisere seg til VM neste år. Kobe er en spiller jeg ikke forstår hvorfor kamma ikke ga kontrakt, han kunne ha noen litt svake kamper f.eks. hjemme mot Brann i 2023 og Sarpsborg i 2022 (ikke en dårlig kamp, men den bommen på slutten er fortsatt vond å se på), men hvis man ser bort i fra den så hadde han mange gode kamper. Dunn har vel dratt tilbake til Canada har ikke hørt så mye om han siden, synd han ble skadet mener han kunne blitt skikkelig god sammen med Kurucay og Opsahl han var også skikkelig snill. Bayiha har jeg hørt har dratt til Island utenom det vet jeg ikke så mye om han lenger. Ferron er nok den som jeg vet minst om, hørt rykter om at han er i Ukraina virker som at han er med til VM neste år om Costa Rica kvalifiserer seg. :)
Last edited by Kammafan on Wed Jul 23, 2025 1:32 am, edited 1 time in total.

GSP

Post by GSP » Wed Jul 23, 2025 1:43 pm

Du er ganske oppdatert, Kammafan ;)

Kobe spiller for Birmingham Legion på andre nivå i USA. Spilte mer eller mindre alt i fjor, og frem til i sommer var han også rimelig fast på laget. Startet på benken de fire siste kampene, fikk 6 minutter i den siste kampen. Er på utgående kontrakt, men hele systemet i USA rundt kontrakter og lignende er litt komplisert, så vet ikke om det har noe med hvorfor han er vraket i det siste.

Julian Dunn gikk til HFX Wanderers FC, den kanadiske toppdivisjonen. Spilte de 10 første kampene i fjor vår, ble skadet og har ikke vært tilbake på banen etter det :? Frykter vel at det kan bli vanskelig for han å komme tilbake på toppnivå egentlig.

Clément Bayiha spiller for Thór på Island, andre nivå. Vært involvert i 9 av 13 kamper, scoret to mål. Stort sett brukt i offensive posisjoner, og har faktisk startet en kamp som spiss.

Fernán Faerron spiller for Herediano på Costa Rica, men har, som du sier, også vært en kort tur innom ukrainsk fotball, to kamper i april for Vorskla Poltava på lån.

I tillegg har vi Nicholas Hagen, som er andrekeeper for Columbus Crew i MLS, og Sam Rogers, som spiller relativt fast for Chicago Fire i samme liga. Hagen spilte fire kamper i fjor, i år har han tre, men har også vært ute på grunn av landslagsspill og skade (brukket finger).

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 151 times
Been thanked: 157 times

Post by Quadrophenia » Wed Jul 23, 2025 10:26 pm

Kammafan wrote:
Wed Jul 23, 2025 1:28 am
Kobe er en spiller jeg ikke forstår hvorfor kamma ikke ga kontrakt, han kunne ha noen litt svake kamper f.eks. hjemme mot Brann i 2023 og Sarpsborg i 2022 (ikke en dårlig kamp, men den bommen på slutten er fortsatt vond å se på), men hvis man ser bort i fra den så hadde han mange gode kamper.
Vi klarte jo ikke å lære han/han klarte ikke lære seg å forsvare seg. Var jo öppna landskap hver gang de angrep i hans rom. Da hjelper det ikke at du hadde noen geniale pasninger her og der.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

GSP

Post by GSP » Fri Aug 01, 2025 12:29 am

Jonas Enkerud fra start for HB Tórshavn mot Brøndby i København i kveld. HB taper kampen 1-0, og er ute med 2-1 sammenlangt. Litt over 20000 tilskuere på Brøndby stadion. Enkerud ut etter 71 minutter.

Jonas Rasen, som startet sesongen med en lei skade, har kommet skikkelig i gang for Grorud, og står nå med tre mål på de siste tre (!) kampene. Startet de fire siste kampene, innbytter i de tre før det. Rett og slett i god form om dagen, unge Rasen! Fortsetter han å score i 3/4 av kampene blir han vel ikke lenge i Grorud tenker jeg :mrgreen:

Utafor
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Post by Utafor » Sun Aug 03, 2025 8:12 am

Ham-Kam har blitt springbrett til 2.Bundesliga :D . Kammalegenden Lidberg med hattrick for Darmstadt mot Bochum som rykket ned i fjor. Nico Mickelson på benken i Elversberg, men kom ikke på banen. Kurucay i Schalke og Bjarnason i Fürth. Anbefaler å forøvrig å følge med på ligaen av flere grunner. Mye folk, mål og artig fotball. Anbefales!

Post Reply