Fredrikstad - Ham-Kam
Fredrikstad - Ham-Kam
Lørdag 16.5 kl. 16:00 Fredrikstad stadion
16. mai-kamp og nok en gang må vi ta turen bort på fotballens festdag. Joda, det er sikkert noen som har regnet(?) seg fram til at det er 'bra' for 'produktet' norsk fotball at det er mest mulig folk 16. mai, men man kan jo spørre seg om det ikke er et reelt konkurransefortrinn at 'storlagene' (aka de med størst stadion) alltid får hjemmekamp denne dagen. Nu vel... uansett så setter Banden opp busser og ber inn til folkefest: https://www.hamkam.no/nyheter/billettinformasjon-16.mai - Meld dere på, NÅ! Her er det noe for en hver smak, det er lørdag og meldt fint vær. Ingen unnskyldning for å ikke møte opp på denne! Og kjøp kampbillett tidlig, blir vi mange nok vil FFK åpne feltet ved siden av det ordinære bortefeltet.
KAMMA
Kamma med en litt heldig, men desto deiligere 3-poenger mot VIF. Det er på en merkelig måte flyt om dagen, men det kan fort snu hvis marginene bikker den andre veien. Vi må finne tilbake til det som funka mot Viking og det virker som Myhre er på ballen og har en plan (som vi ikke alltid klarer å følge/utføre i praksis).
Laget mot VIF: Sandberg - Gjone, Sjølstad (Kukleci 82), Day - Hoffmann (Strand-Nilsen 82), Metcalfe, Trondsen (Mettler 46), Potur (Johnsgård 68), Ekeroth (Jónsson 26) - Udahl, Niang.
Ekeroth skal være klar igjen melder Myhre, samme med Potur. Trondsen med første start, får se om han er klar/foretrekkes også mot FFK. Mares fortsatt ute.
FREDRIKSTAD
Et utrolig surt, men ikke helt ufortjent tap langt på overtid i Østfold-derbyet på lørdag. Det gir 7 poeng på 8 kamper, 10-17 i målforskjell, kvalikplass og dårlig stemning. Nydelig! På 4 forsøk siden de rykka opp igjen har det endt med 2 tap i 2024 og 2 uavgjorte i 2025 - på tide med en seier nå over Europris-klubben med talefeil.
Laget mot Sarpsborg: Børsheim, Holmé, Fredriksen, Nordbye, Eid, Holm, L. Owusu, Rafn, Øhlenschlæger, Shein, Sørløkk. Innbyttere: Ghebreyohannes, Laghzaoui, Skogvold. Faraas satt på benken hele kampen.
Kvile og S. Owusu definitivt ute, Nunez står oppført med medio mai, så vet ikke om han er aktuell for troppen.
Andre kamper lørdag 16.5:
14:00 Raufoss-HamKam Kvinner, Brann-KFUM
14:30 Lillestrøm-G17
16:00 Lillestrøm-Sandefjord, Molde-Kristiansund, Rosenborg-Aalesund, Viking-Start
18:00 Bodø/Glimt-Tromsø
20:00 VIF-Sarpsborg
Noen artige lokaloppgjør(ish) her. Tabellen kan potensielt sette seg litt mer etter denne runden, gitt at vi, Brann, Molde og Viking vinner. Så er det også noen interessante kamper i topp og bunn. Påfølgende onsdag spilles det noen hengekamper; Start-Bodø/Glimt, Lillestrøm-Kristiansund, Aalesund-Brann.
Neste kamp er Lillestrøm hjemme 2. pinsedag mandag 25.5 kl 17:00, kjøp billett nå og møt opp.
Håper alle tar turen og hjelper til med å farge Norges største kloakkutløp grønt og hvit. Og at alle passer på hverandre, bannere og går samlet, se opp for finlandshetter og knokejern...
Alle fra Østfold har talefeil!
16. mai-kamp og nok en gang må vi ta turen bort på fotballens festdag. Joda, det er sikkert noen som har regnet(?) seg fram til at det er 'bra' for 'produktet' norsk fotball at det er mest mulig folk 16. mai, men man kan jo spørre seg om det ikke er et reelt konkurransefortrinn at 'storlagene' (aka de med størst stadion) alltid får hjemmekamp denne dagen. Nu vel... uansett så setter Banden opp busser og ber inn til folkefest: https://www.hamkam.no/nyheter/billettinformasjon-16.mai - Meld dere på, NÅ! Her er det noe for en hver smak, det er lørdag og meldt fint vær. Ingen unnskyldning for å ikke møte opp på denne! Og kjøp kampbillett tidlig, blir vi mange nok vil FFK åpne feltet ved siden av det ordinære bortefeltet.
KAMMA
Kamma med en litt heldig, men desto deiligere 3-poenger mot VIF. Det er på en merkelig måte flyt om dagen, men det kan fort snu hvis marginene bikker den andre veien. Vi må finne tilbake til det som funka mot Viking og det virker som Myhre er på ballen og har en plan (som vi ikke alltid klarer å følge/utføre i praksis).
Laget mot VIF: Sandberg - Gjone, Sjølstad (Kukleci 82), Day - Hoffmann (Strand-Nilsen 82), Metcalfe, Trondsen (Mettler 46), Potur (Johnsgård 68), Ekeroth (Jónsson 26) - Udahl, Niang.
Ekeroth skal være klar igjen melder Myhre, samme med Potur. Trondsen med første start, får se om han er klar/foretrekkes også mot FFK. Mares fortsatt ute.
FREDRIKSTAD
Et utrolig surt, men ikke helt ufortjent tap langt på overtid i Østfold-derbyet på lørdag. Det gir 7 poeng på 8 kamper, 10-17 i målforskjell, kvalikplass og dårlig stemning. Nydelig! På 4 forsøk siden de rykka opp igjen har det endt med 2 tap i 2024 og 2 uavgjorte i 2025 - på tide med en seier nå over Europris-klubben med talefeil.
Laget mot Sarpsborg: Børsheim, Holmé, Fredriksen, Nordbye, Eid, Holm, L. Owusu, Rafn, Øhlenschlæger, Shein, Sørløkk. Innbyttere: Ghebreyohannes, Laghzaoui, Skogvold. Faraas satt på benken hele kampen.
Kvile og S. Owusu definitivt ute, Nunez står oppført med medio mai, så vet ikke om han er aktuell for troppen.
Andre kamper lørdag 16.5:
14:00 Raufoss-HamKam Kvinner, Brann-KFUM
14:30 Lillestrøm-G17
16:00 Lillestrøm-Sandefjord, Molde-Kristiansund, Rosenborg-Aalesund, Viking-Start
18:00 Bodø/Glimt-Tromsø
20:00 VIF-Sarpsborg
Noen artige lokaloppgjør(ish) her. Tabellen kan potensielt sette seg litt mer etter denne runden, gitt at vi, Brann, Molde og Viking vinner. Så er det også noen interessante kamper i topp og bunn. Påfølgende onsdag spilles det noen hengekamper; Start-Bodø/Glimt, Lillestrøm-Kristiansund, Aalesund-Brann.
Neste kamp er Lillestrøm hjemme 2. pinsedag mandag 25.5 kl 17:00, kjøp billett nå og møt opp.
Håper alle tar turen og hjelper til med å farge Norges største kloakkutløp grønt og hvit. Og at alle passer på hverandre, bannere og går samlet, se opp for finlandshetter og knokejern...
Alle fra Østfold har talefeil!
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
SpellSpar wrote: ↑Tue May 05, 2026 10:25 pmBriskebybanden inviterer i år hele Kamerater familien til årets store 16. mai fest i Fredrikstad!
Dette er et arrangement for hele familien, hvor vi samler alle mann i "Værste Hangarn" i Fredrikstad før kamp, med god mat og drikke. Det vil og bli underholdning fra scene med loddsalg og auksjoner!
Vi setter opp busser fra Briskeby, som tar deg trygt fram og tilbake! Bussene stopper og i Oslo klokka 11.00!
Vi håper du vil bli med og gjøre dette til en skikkelig god opplevelse for alle Kamerater!
Avreise 09:30/11:00/12:30 fra Hamar med stopp i Oslo. Detta blir bra!
https://briskebybanden.pameldinger.no/nb
https://www.hamkam.no/nyheter/billettinformasjon-16.mai
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Frekksta sliter i serien, men de har bare tapt en kamp hjemme i år (1-2 mot Viking). Kommer til å bli et revansjelystent hjemmelag så jeg må igjen håpe på tå hev framme i skoa fra start!
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Absolutt! De var bra PÅ fra start på lørdag, men dabbet av etter hvert. Så ja, viktig å være på og viktig å forsvare seg godt hvis de går ut hardt fra start.
Dårlig stemning og snakk om trenersparking i Fredrikstad nå, TV2 'erfarte' i går at Hagen sin posisjon som hovedtrener er under vurdering. Kun positivt for oss det at de må styre med utenomsportslige ting fram mot lørdag.
Over 200 påmeldt på buss nå, men vi kommer jo til å bli mange flere enn det! Meld dere på nå, ikke vent - og kjøp kampbillett tidlig!
Anbefaler å lade opp med nyeste 12-kaffen og Corner-poden
Dårlig stemning og snakk om trenersparking i Fredrikstad nå, TV2 'erfarte' i går at Hagen sin posisjon som hovedtrener er under vurdering. Kun positivt for oss det at de må styre med utenomsportslige ting fram mot lørdag.
Over 200 påmeldt på buss nå, men vi kommer jo til å bli mange flere enn det! Meld dere på nå, ikke vent - og kjøp kampbillett tidlig!
Anbefaler å lade opp med nyeste 12-kaffen og Corner-poden
-
kammaguttioslo
- Posts: 134
- Joined: Mon Nov 27, 2017 6:03 pm
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Kunne gått begge veger dette, slutt på den store stang inn følelsen i første omgang hvert fall. Burde ikke vær så sjokkerende at Fredrikstad går ut i hundre på hjemmebane etter en horribel rekke med kamper.
Baklengsmålene er litt tilfeldige, men fryktelig lite imponert over hva vi har å komme med spillemessig. Litt mye tupp og mæl opp mot Niang og håpe på det beste.
Edit:
Bedre andreomgang som i form av sjanser burde resultert i poeng. Synd Niang ikke spilte ut fra ekstremt skrått hold, med den sjansen i goalen hadde vi fort reist med med en bedre følelse og poeng. Men men, vi klarer å reise oss spillemessig mot slutten av kampen og det er godt å se. Bare å male på videre!
Baklengsmålene er litt tilfeldige, men fryktelig lite imponert over hva vi har å komme med spillemessig. Litt mye tupp og mæl opp mot Niang og håpe på det beste.
Edit:
Bedre andreomgang som i form av sjanser burde resultert i poeng. Synd Niang ikke spilte ut fra ekstremt skrått hold, med den sjansen i goalen hadde vi fort reist med med en bedre følelse og poeng. Men men, vi klarer å reise oss spillemessig mot slutten av kampen og det er godt å se. Bare å male på videre!
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Ah, dritt. En dårlig kamp av begge lag og vi klarer ikke å bikke kampen i vår favør. Hjelper lite å sette inn en sluttspurt, når det ikke virket som at vi skulle klare å putte ballen i nettet etter ordinære 90. minuttene.
Nå blir det ekstra viktig med hjemmekampen mot Lillestrøm og bortekampen mot Aalesund, må ha tilstrekkelig med poeng der!
Nå blir det ekstra viktig med hjemmekampen mot Lillestrøm og bortekampen mot Aalesund, må ha tilstrekkelig med poeng der!
-
antevitaic
- Posts: 129
- Joined: Fri Feb 09, 2018 6:47 pm
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 30 times
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Inneffektive i motsetnad til tidlegare kampar i år. Hjelper sjølvsagt lite å beina ballen i eige mål.
For ein spelar Aksel Baran Potur er og kan bli!
For ein spelar Aksel Baran Potur er og kan bli!
-
Kammapåtopp
- Posts: 28
- Joined: Mon Feb 05, 2024 1:21 pm
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 4 times
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Vet ikke om jeg er enig i at begge baklengsmålene er tilfeldige. Det andre, hvor Gjone beiner ballen i eget mål når han bommer på klarering etter corner, er naturligvis tilfeldig. Skjer en av 400 ganger om han skal klarere igjen.kammaguttioslo wrote: ↑Sat May 16, 2026 4:49 pmKunne gått begge veger dette, slutt på den store stang inn følelsen i første omgang hvert fall. Burde ikke vær så sjokkerende at Fredrikstad går ut i hundre på hjemmebane etter en horribel rekke med kamper.
Baklengsmålene er litt tilfeldige, men fryktelig lite imponert over hva vi har å komme med spillemessig. Litt mye tupp og mæl opp mot Niang og håpe på det beste.
Edit:
Bedre andreomgang som i form av sjanser burde resultert i poeng. Synd Niang ikke spilte ut fra ekstremt skrått hold, med den sjansen i goalen hadde vi fort reist med med en bedre følelse og poeng. Men men, vi klarer å reise oss spillemessig mot slutten av kampen og det er godt å se. Bare å male på videre!
Men det første målet irriterer meg ennå. En ting er at vi har tre spillere som forsøker å markere Øhlenschlager (eller hva han nr 20 heter) foran mål, mens ingen bryr seg om Rafn på bakre, som får en enkel jobb med å heade i mål når han står helt umarkert. Men det som gjorde at jeg klikka ved et målet var opptredenen til Mettler. Han står og ser på Shein som står nærmest i ro med ballen innenfor 16-meteren, uten å gå i press, når han så lunter seg litt nærmere, er det enkelt for Shein og ta et lite oversteg og skaffe seg rom til å slå inn. Bedriten forsvarsjobb av Mettler der, og han hadde en lignende miss mot KFK når hans mann scora. Vi ble også markant bedre, fikk bedre balanse og tak på midtbana og tok over spillet da Trondsen kom inn. Tror ikke det er tilfeldig, og forstår ikke helt hva Mettler bidrar med bortsett fra å dra ned tempo og spille ballen bakover (vet at Myhre er opptatt av å kontrollere kampen, men det får være grenser). Ellers var Aksel Potur banens desidert beste spiller og sto bak det meste vi skapte. Begynner å bli ganske komplett godeste Potur.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Posts: 1800
- Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
- Has thanked: 156 times
- Been thanked: 165 times
Re: Fredrikstad - Ham-Kam
Veldig enig angående Mettler. Han provoserer meg faktisk litt nå. Absolutt midtbanens svakeste ledd. Vil ha Trondsen inn fra start uansett om han holder 50 eller 60 min.
Potur mangler roen i avgjørende situasjoner men om/når han tilegner seg det snakker vi salgsobjekt da. I veldig god form om dagen. Absolutt vår største skapende kraft.
Potur mangler roen i avgjørende situasjoner men om/når han tilegner seg det snakker vi salgsobjekt da. I veldig god form om dagen. Absolutt vår største skapende kraft.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004