OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP » Fri Jan 19, 2018 7:55 pm

Jeg syns det er tidvis meget vanskelig å følge argumentasjonen din bim, og har derfor bestemt meg for å la være å svare på innleggene dine. Dessverre er det siste innlegget ditt så hårreisende at det ikke lar seg gjøre;

Briskebybanden var i 2014 (?) med på Against Homophobia-kampanjen, og det kommer vi til å fortsette og jobbe aktivt med. I vedtektene til Banden står det "§4.1. BriskebyBanden er en antirasistisk supporterklubb". Det betyr at vi tar et klart, og tydelig standpunkt, noe som også gjelder seksualitet. Vi er ikke "nøytrale". Vedtektene er tydelige. Om du skulle ønske forandringer i vedtektene er årsmøtet forumet for dette.

Med vennlig, antirasistisk, hilsen

Gaute Smestad Pedersen, nyvalgt leder i Briskebybanden

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Fri Jan 19, 2018 8:21 pm

Du sitter jo bare og koker sammen problemstillinger som ikke eksisterer, bim. Meningsløst....

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Sat Jan 20, 2018 3:42 pm

GSP wrote:
Thu Jan 18, 2018 6:48 pm
Jendal på lån til Sundet, hvem kommer inn i keeperteamet?
Har ikke fulgt lokalfotballen like tett som andre, men keeperne til Løten og Ottestad i fjor, henholdsvis Truls Blystad (med fortid i Ham-Kam) og Vedbjørn Strandlie, regner jeg med vurderes. Vet ikke om de er gode nok til å evt. hoppe inn.

Marius Ulla kan angre nå, han kunne vært andrekeeper som 16-åring.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Corrales
Been thanked: 2 times

Post by Corrales » Sat Jan 20, 2018 3:52 pm

Quadrophenia wrote:
Sat Jan 20, 2018 3:42 pm
Jendal på lån til Sundet, hvem kommer inn i keeperteamet?

Har ikke fulgt lokalfotballen like tett som andre, men keeperne til Løten og Ottestad i fjor, henholdsvis Truls Blystad (med fortid i Ham-Kam) og Vedbjørn Strandlie, regner jeg med vurderes. Vet ikke om de er gode nok til å evt. hoppe inn.
Etter mitt syn må man ha langt bedre keepere enn disse som reservekeeper. Hvis Jarosinski skulle bli skadet er man nødt til å ha en keeper som kan holde et noenlunde ok nivå. Etter mitt syn er erfaring spesielt viktig for en keeper. Det er sikkert mange nok keepere som har lyst til å være 2.keeper i en OBOS-klubb som har en god del erfaring fra 2.divisjon og 3.divisjon og som ikke krever allverden i lønn.

GSP

Post by GSP » Sat Jan 20, 2018 7:05 pm

Er nok enig med Corrales her, dessverre. Truls Blystad har vel såvidt jeg vet skrevet kontrakt med et Oslo-lag, uten at jeg husker hvilket ;)

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Sat Jan 20, 2018 8:19 pm

GSP wrote:
Sat Jan 20, 2018 7:05 pm
Er nok enig med Corrales her, dessverre. Truls Blystad har vel såvidt jeg vet skrevet kontrakt med et Oslo-lag, uten at jeg husker hvilket ;)
Ok, ville bare slenge ut noen navn. Noen juniorer som fremstår som klare tredjekeepervalg da?

Jeg kan fort se for meg at vi låner en keeper som er tredjevalg i en eliteserieklubb.

GSP

Post by GSP » Sat Jan 20, 2018 9:16 pm

Personlig er jeg helt overbevist om at 2. keeper må hentes utenfra. Usikker på hvem som skal stå for jr-laget nå, brødrene Ulla og Jendal som spilte i fjor.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Mon Jan 22, 2018 9:01 am

Ok. Ny uke, nye muligheter. Nå har vi p.d.d. 14 mann på kontrakt. Knappen har sagt vi skal ha rundt 20 mann på kontrakt så det betyr 5-6 nye spillere inn.

1 ny keeper: lån fra eliteserien er ikke så usannsynlig.

1 ny forsvarsspiller: jeg mener vi trenger en ny venstreback. Jeg synes Cordero viste endel svakheter i fjor og nå er vi på ett nivå høyere.

1-2 nye midtbanespillere. Skulle ideelt sett hatt en ordentlig ballvinner, men det kan hende Nersveen er denne typen..? Vi har p.d.d. Onsrud, Strand, Solbakken, PVM og Neersveen som kan spille sentralt så en ving bør prioriteres.

2 nye angrepsspillere. Sollie Rønning er god han altså, men han klarer seg ikke helt alene på topp. Her trenger vi fart og gjennombruddshissighet. Naglestad er det vel fortsatt en liten mulighet for. Her bør vi ha inn minst 1 spiller snart så samspillet med de andre i angrepet kan begynne å sette seg.

Vi har foreløpig denne startellveren med Nersveen, Brotangen, Eng Strand, Deglum på benken.
image.jpg
image.jpg (104.15 KiB) Viewed 16547 times

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Mon Jan 22, 2018 12:03 pm

Cornelius Bencsik og Ingolfur Kristjansson på prøvespill denne uka meldes det.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Mon Jan 22, 2018 2:03 pm

Som nevnt tidligere er det i første rekke bredden i troppen som er utfordringen nå. Skissert førsteellever tror jeg skal være skarp nok til å holde nivået i ligaen. Synes sentrallinja(unntatt spissplass) ser veldig bra ut, og der har vi også litt dekning.. På back- og kantplass er det imidlertid få svært få alternativer og det samme gjelder absolutt på spissplass.

Ser for meg en billigløsning på keeperplass. Kanskje en med rutine, men som synger på siste verset. En som forhåpentligvis skal spille så lite som mulig og kun være backup for Jarosinski.

Så håper jeg vi kan hente 3 spillere som skal være med og seriøst skjerpe konkurransen om plassene. Det er disse man skal legge noe særlig penger i og jeg håper man får tak i noen med rutine på dette, eller tilsvarende nivå. En ren spiss til er et must. Her krysser jeg fingrene for at det kommer på plass et bra navn snarlig. Vi trenger også en naturlig kantspiller. Posisjon for sistemann kommer litt an på hvor Knappen ser for seg å bruke de han har p.t., spesielt PVM(ving eller hengende spiss) og Nersveen(midtbane eller back).

Utover disse 4 så kan stallen suppleres med egne juniorer, eller yngre lokale spillere. F.eks Mahad(?) på Br.dal.

Om jeg får det som jeg vil så har vi da 16 spillere som skal være i stand til å levere stabilt gode prestasjoner på dette nivået. Det kan det fort være behov for. Vi vil fremdeles ha en ung og lokal profil på laget og det er rom for å ha med 2-3 lovende spillere utover de av unggutta som allerede har en fot inne i førsteelleveren(Solbakken, Niko og Nordli).

Post Reply