Hva man gjør med keeper-plassen er også noe jeg er veldig spent på, til tross for at det vil være snakk om rollen som andrekeeper. Det er mulig man går for Lars Jendal, og håper at det vil være mulig for han å utvikle seg selv med lite spilletid. Alternativet er å hente inn en ny keeper utenfra, som da bør være norsk og klar over at det vil være vanskelig å utkonkurrere Hagen; det blir jo et smalt marked! Jeg har hatt sansen for Idar Lysgård, men nå ser det vel ut til at han har tatt startplassen i Mjøndalen. Er på utgående kontrakt tror jeg, og kan jo bli ledig hvis Mjøndalen rykker ned. Totning, så kan vel regnes som lokal

Ellers ser jeg det som relativt sannsynlig at både Jibril og Daskevics enten går på utlån eller at man forsøker å finne nye klubber til de. I så tilfelle har vi tre eller fire ledige plasser for utenlandske spillere, gitt at Lindkvist skriver under på ny kontrakt. Tror vel allikevel de starter med å se etter norske spillere.
Oliver Berg har vært meget god for Kalmar i en mer offensiv rolle enn han har spilt i Norge, også spilt flere kamper med kapteinsbindet. Også dette en relativt lokal spiller, fra Gjøvik, men med kontrakt ut neste sesong skal det vel mye til for at det skal bli aktuelt.
Simen Juklerød mer eller mindre uten spilletid i Belgia det siste året. Spilte 20 kamper under Rekdal i Vålerengens 2016. Tatt ut på landslaget senest for ett år siden, men fikk null spilletid i Royal Antwerpen etter at han skrev på for Genk.
Leo Cornic med lite spilletid i Allsvenskan i år, var veldig god for Grorud i fjor, men 231 minutter fordelt på 1 kamp fra start og 7 innhopp, kan muligens være aktuell for lån. Mener å huske at jeg har sett han både på høyre- og venstreback, så ville sånn sett vært ideelt som utfordrer til både Melga og Lindkvist. Vil anta at han blir for dyr for en permanent overgang, i hvert fall umiddelbart.
Og antagelig trekker Olsen/Rekdal/Frigård noen helt andre opp av hatten!