Overganger 2025
Re: Overganger 2025
Aukland ser ut til å havne i Ålesund.
Mener Kjeldsen er ett bedre kjøp, med tanke på alder og mulighet for videresalg.
Vif har signert en ny midtstopper nå, så tipper Kjeldsen skal videre så fort som mulig.
Mener Kjeldsen er ett bedre kjøp, med tanke på alder og mulighet for videresalg.
Vif har signert en ny midtstopper nå, så tipper Kjeldsen skal videre så fort som mulig.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Om de går for Kjelsen da. Midtskogen da? Hvordan ser dere på han? Noe litt sultent og deilig ambisiøst over å ikke forlenge med en klubb i obos der man spilte fast.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 27 times
Jeg tror at hadde Midtskogen vært veldig aktuell hadde han allerede fått tilbud om en kontrakt. De vurderer han nok fortsatt, men virker som de prioriterer noen andre på lista si først. Aukland spilte jo mest i OBOS for Fredrikstad, og litt i Eliteserien, så Midtskogen og Aukland har jo forsåvidt kun prestert på samme nivå i OBOS. Men støtter avgjørelsen om ikke gå inn i budkrig om Aukland.
Det jeg tenker det er størst behov for, er en god venstrebeint stopper - for det har vi ingen av pr. dags dato. Blir en helt annen dynamikk å ha en venstrebeint stopper på venstre sida, enn en høyrebeint en.
Det jeg tenker det er størst behov for, er en god venstrebeint stopper - for det har vi ingen av pr. dags dato. Blir en helt annen dynamikk å ha en venstrebeint stopper på venstre sida, enn en høyrebeint en.
Vamos camaradas
Twitter/x: bergpreken
Twitter/x: bergpreken
-
- Site Admin
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 19 times
Første fire midtstoppere per i dag ser for meg ganske bra ut. Opsahl/Sjølstad/Bjarnason/Mares er for meg ganske trygge der Opsahl og Sjølstad kanskje står for tryggheten og kan være de som setter krav til rollene til dem rundt seg. Bare synd at de to som føles tryggest også er de to som er minst sikre med tanke på at kroppen er klar for det kjøret som kommer. Vi må ha inn en. Men jeg tenker at hvis Midtskogen var bra i OBOS i fjor, kan han sikkert gå inn og la seg dirigere av "sjefene" og gjøre jobben. Usikker på hvor trygg man føler seg på at minst en av Sjølstad og Opsahl stort sett kan starte og gjennomføre kamper igjennom sesongen, men det er vel dette som bør bestemme om vi trenger enda mer rutine og trygghet.
Johnsgård inn snur vel ikke verden på hodet, men er jo også greit for å fylle etter noe av det som har gått ut. Men det trengs vel fortsatt minst en til på midten?
EDIT: Ikke misforstå: Johnsgård inn er absolutt en bra sak for oss. Men han må imponere litt mer enn i høst før jeg roper hurra av full hals.
Johnsgård inn snur vel ikke verden på hodet, men er jo også greit for å fylle etter noe av det som har gått ut. Men det trengs vel fortsatt minst en til på midten?
EDIT: Ikke misforstå: Johnsgård inn er absolutt en bra sak for oss. Men han må imponere litt mer enn i høst før jeg roper hurra av full hals.
Veldig godt fornøyd med Johnsgård inn permanent. Og godt fornøyd med vinduet så langt. Litt skuffa over at Auklend glapp. Tror han kunne blitt bra for oss. Tror kanskje ikke at det kommer ny til på midten. Simenstad, Sørås, Potur. Med Johnsgård, Roaldsøy, Ringen og Ødegård i backup. Viktigere å prioritere backer framover nå. Kanskje en ny spiss hvis Udahl blir solgt.Heis wrote: ↑Fri Feb 14, 2025 11:09 amFørste fire midtstoppere per i dag ser for meg ganske bra ut. Opsahl/Sjølstad/Bjarnason/Mares er for meg ganske trygge der Opsahl og Sjølstad kanskje står for tryggheten og kan være de som setter krav til rollene til dem rundt seg. Bare synd at de to som føles tryggest også er de to som er minst sikre med tanke på at kroppen er klar for det kjøret som kommer. Vi må ha inn en. Men jeg tenker at hvis Midtskogen var bra i OBOS i fjor, kan han sikkert gå inn og la seg dirigere av "sjefene" og gjøre jobben. Usikker på hvor trygg man føler seg på at minst en av Sjølstad og Opsahl stort sett kan starte og gjennomføre kamper igjennom sesongen, men det er vel dette som bør bestemme om vi trenger enda mer rutine og trygghet.
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Aukland røk på økonomi, rett og slett. Selvfølgelig vil han ha føle seg tryggere på spilletid i Aafk, men når de fint legger over 20 000,- mer på bordet pr måned sier det mye om hvor stram økonomien tross alt er. Det samme gjelder for øvrig med Benjamin Faraas, som tok kontakt med Ham-Kam først når han ønsket seg hjem, men der vi ikke var i stand til å møte de økonomiske kravene. Jeg vet ikke om dette gjelder overgangssummen eller lønn, antagelig mest det første. Ser at Patrick Sæbø, som i fjor hadde det som må være sin første hele sesong skadefri siden tidlig i Kamma-perioden, er med og spiller mot Bryne i dag. DET er et signal om at vi har det for tynt på stopperplass det. Patrick var god for Ull/Kisa de to (?) kampene jeg så med de i fjor, men vil ikke tro han er med av noen annen grunn enn at vi ikke har noen andre og dermed må ut å "låne" en stopper til denne kampen. Så skal jeg være den første som viser glede hvis han har tatt et steg (eller minst tre kanskje) og plutselig skulle vise seg å være aktuell og god nok altså!
Når det gjelder Opsahl tror jeg vi skal være forsiktige med å forvente for mye, jeg blir (dessverre) ikke veldig overrasket om vi må et godt stykke ut på sommeren før vi ser han være klar for å spille eliteseriefotball igjen.
Når det gjelder Opsahl tror jeg vi skal være forsiktige med å forvente for mye, jeg blir (dessverre) ikke veldig overrasket om vi må et godt stykke ut på sommeren før vi ser han være klar for å spille eliteseriefotball igjen.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Bra med Johnsgård, så absolutt, da det trengs mer bredde på midten. Men nå er det en ganske urutinert gjeng som skal bekle de 3 rollene (tror kanskje de samlet har 50-60 kamper), og så er de på et ganske jevnt nivå. Ingen som peker seg ut som både sjef og en klar ener. Tror heller ikke det kommer inn flere i dette leddet nå, så håper en av gutta plukker opp hansken og viser hvem som er sjefen utpå der.DævenD wrote: ↑Fri Feb 14, 2025 12:13 pmVeldig godt fornøyd med Johnsgård inn permanent. Og godt fornøyd med vinduet så langt. Litt skuffa over at Auklend glapp. Tror han kunne blitt bra for oss. Tror kanskje ikke at det kommer ny til på midten. Simenstad, Sørås, Potur. Med Johnsgård, Roaldsøy, Ringen og Ødegård i backup. Viktigere å prioritere backer framover nå. Kanskje en ny spiss hvis Udahl blir solgt.
Ser at Vidar Ari spilte venstre vingback i dag, og trolig med suksess. Men det er vel litt tynt da det kun er Vidar Ari, Stand Nilsen og Ekeroth som kjemper om tre plasser. Så en venstreback ønskes.
Når man ser på antall overganger, så er det ikke mange som har flere inn Kamma.