Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
Orrhanan
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan » Tue Jan 22, 2019 1:04 pm

Da har vi p.d.d. denne elleveren som etter min mening er den beste:

Jaro
S.Pedersen, Egeris, Alegre, Norbye
Solbakken, Johnsen, Onsrud
Abu, Enkerud, Bolkan Nordli

Reserver: PVM, Olsen og Midtskogen

Om vi kommer til å spille 4-3-3 da.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Tue Jan 22, 2019 3:34 pm

Odmar Færø kan være vår nye midtstopper.

Fartøysk midtstopper med fortid fra lavere divisjoner i Skotsk fotball og sist nå, toppklubben på Færøyene, B36.
Jeg er usikker på nivået på den færøyske ligaen, men han høres spennende nok ut. Mange landskamper og kaptein på klubblag.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Tue Jan 22, 2019 5:36 pm

Balsa Rogosic også med på trening denne uka i følge HA. Spiss og det er omtrent det jeg vet. Fra Montenegro.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

artigas
Has thanked: 2 times
Been thanked: 18 times

Post by artigas » Wed Jan 23, 2019 2:20 pm

Odmar Færø har signert iallfall. Spennende. Håper det blir en stopper til uansett.

rusk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Post by rusk » Wed Jan 23, 2019 2:38 pm

artigas wrote:
Wed Jan 23, 2019 2:20 pm
Odmar Færø har signert iallfall. Spennende. Håper det blir en stopper til uansett.
Vi må ha minst en stopper til. Nå har klubben uttalt at Alegre skal rendyrkes som stopper og at Fære skal være et førstevalg på en av stopperplassene. Da regner jeg med at både klubben og Egeris er innstilt på å avslutte arbeidsforholdet.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Jan 23, 2019 3:19 pm

rusk wrote:
Wed Jan 23, 2019 2:38 pm
artigas wrote:
Wed Jan 23, 2019 2:20 pm
Vi må ha minst en stopper til. Nå har klubben uttalt at Alegre skal rendyrkes som stopper og at Fære skal være et førstevalg på en av stopperplassene. Da regner jeg med at både klubben og Egeris er innstilt på å avslutte arbeidsforholdet.
Velkommen til Odmar! Kult navn, kul look og meget reflektert og bra intervju her:

http://www.hamkam.no/nyheter/landslagss ... for-hamkam

Tror dette er en stoppertype vi har sett etter i mange år. En ordentlig kriger. Mulig han mister noen kamper pga landskamper, men er vel som oftest pauser da, i obosligaen også? Man får jo kompensasjon for landslagsspillere så endel av lönna hans dekkes nok der.

Egeris får nok en liten stund til. Har forstått det sånn at han og familien trives veldig godt i Hamar så han vil vel helst ikke flytte på seg. Men han har en ålreit lönn det kunne värt fint å få frigjort om han ikke skal ha en sentral plass i laget.

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Wed Jan 23, 2019 5:20 pm

Hører Olsen sier at Fitim Kastrati har vært med denne uka også. Skal forhåpentligvis spille litt mot Stabæk på fredag.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Tue Jan 29, 2019 11:06 am

H-A skriver at en amerikansk spiller med MLS-erfaring trener med Ham-Kam.

https://www.h-a.no/sport/ham-kam/spille ... ed-hamkam2

Harrison Heath heter spilleren og utifra hva jeg kan se har han 4 kamp fra start og 7 innhopp på 4 sesonger i MLS. MLS holder vel et nivå langt over obos, men når man ser han har värt endel skadet også vet jeg ikke om det her er noe å satse på. Han er gift med en kanadisk landslagsspiller som han fikk et barn med i sommer (hallo hjemlengsel!). Gjöres mye narr av på twitter. I tillegg er han sentral midtbane. Ikke den posisjonen vi egentlig trenger spillere med Solbakken, Johnsen, Onsrud og PVM tilgjengelig. På den andre siden er han kun 22 år.

Ellers trener Rölsåsen og Kastrati med oss. Ingen av de vil jeg at klubben skriver kontrakt med.

levken
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Post by levken » Wed Jan 30, 2019 8:51 pm

Quadrophenia wrote:
Tue Jan 29, 2019 11:06 am
H-A skriver at en amerikansk spiller med MLS-erfaring trener med Ham-Kam.

https://www.h-a.no/sport/ham-kam/spille ... ed-hamkam2

Harrison Heath heter spilleren og utifra hva jeg kan se har han 4 kamp fra start og 7 innhopp på 4 sesonger i MLS. MLS holder vel et nivå langt over obos, men når man ser han har värt endel skadet også vet jeg ikke om det her er noe å satse på. Han er gift med en kanadisk landslagsspiller som han fikk et barn med i sommer (hallo hjemlengsel!). Gjöres mye narr av på twitter. I tillegg er han sentral midtbane. Ikke den posisjonen vi egentlig trenger spillere med Solbakken, Johnsen, Onsrud og PVM tilgjengelig. På den andre siden er han kun 22 år.

Ellers trener Rölsåsen og Kastrati med oss. Ingen av de vil jeg at klubben skriver kontrakt med.
Særlig det at han stort sett har spilt for klubber hvor faren har vært manager samtidig gjør meg litt skeptisk til Heath.

Quadrophenia
Site Admin

Post by Quadrophenia » Wed Feb 06, 2019 10:57 am

Bala Akintunde (19 år fra Nigeria) trener med Ham-Kam. Spiller venstreback og har Atta Aneke. Aneke pleier å väre kvalitetsbevisst på hvem han representerer og har en bra historie med mange spillere som har preget eliteserien (Ighalo, Adgenbenro bla). Vi har allerede Abu i klubben som virker etablert og velfungerende så der har man muligens en fadder klar allerede. Tar ihvertfall gjerne en back inn jeg og helst en venstreback. Vil helst ikke måtte dytte ut Alegre i år også. Da faller kvaliteten i hele forsvarsleddet. Selvom nivået ser ut som bunnen av bondeligaen er det en skrytevideo her: https://www.youtube.com/watch?v=OkLBIsGmnIY

Rölsåsen trener forövrig med Kamma denne uka også.

Spennende å se om det kommer noen offensive forsterkninger snart. Hvem hadde värt deres drömmesignering i såfall?

Post Reply