Ham-Kam - Brattvåg
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Ham-Kam - Brattvåg
Et aldri så lite toppoppgjør til helgen. Brattvåg er nykommer i 2.div, men startet sesongen glimrende med 0 tap de første 7 kampene. Etter det har det gått heller trått med 4 tap på rad før de spilte uavgjort hjemme mot bunnlaget Molde2 nå sist. Av spillere er Prince Mambouana et navn, de som ikke har fortrengt det, kanskje husker. Han var hos oss siste halvdel av 2014 og skårte selvmål omtrent annenhver kamp. Ellers har de hentet masse lokal spillere med penger de absolutt ikke har tjent på egenhånd. Fortsatt spandable rikfolk på nordvestlandet.
Med tanke på deres formkurve og vår overbevisende kamp mot Rbk2 sist bør dette bli seier, men de kommer garantert til å legge seg lavt å satse på kontringer og da må vi takle dette på en bedre måte enn vi gjorde mot Hønefoss.
Siden H-A har sluttet å skrive om Ham-Kam bortsett fra dagen før kampdag, vet jeg ikke hvem som er skadefrie eller suspendert, men hvis Nordli er tilbake tipper jeg det omtrent blir samme lag som mot Rbk2. Tipper 2-0 til Kamma, 2 av Jagne.
Med tanke på deres formkurve og vår overbevisende kamp mot Rbk2 sist bør dette bli seier, men de kommer garantert til å legge seg lavt å satse på kontringer og da må vi takle dette på en bedre måte enn vi gjorde mot Hønefoss.
Siden H-A har sluttet å skrive om Ham-Kam bortsett fra dagen før kampdag, vet jeg ikke hvem som er skadefrie eller suspendert, men hvis Nordli er tilbake tipper jeg det omtrent blir samme lag som mot Rbk2. Tipper 2-0 til Kamma, 2 av Jagne.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Ham-Kam - Brattvåg
En god mulighet til å skaffe seg en liten luke ned til nettopp Brattvåg på 5.plass. Selv om sesongen allerede har vært skuffende, vil det være mye mer skuffende om vi ikke til slutt tar 2.plass i avdelingen. Det gir også signaler om at vi er i nærheten, selv om avstanden opp til 'udødelige' Elverum er lang.
Av spillere som er uaktuelle er Marius Hagen ute med karantene. Thobias Ndungu ute med strekk. Tobias Ødegård usikker, deltok ikke under hele treningen i dag. Syver Karlsen og Woo Enger er fortsatt et stykke unna.
Av spillere som er uaktuelle er Marius Hagen ute med karantene. Thobias Ndungu ute med strekk. Tobias Ødegård usikker, deltok ikke under hele treningen i dag. Syver Karlsen og Woo Enger er fortsatt et stykke unna.
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Emil sto G19-kampen fredag kveld. Betyr vel at Lars skal stå i morgen.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Han var i hvertfall ikke savnet. Er langt fra imponert over Dahle i år. Nå var han vel skadet, men kan godt holde seg på benken en stund.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Han var kanskje ikke savnet i dag og har ikke helt vært på de samme nivået som forrige gang han var her, men synes Dahle har vært veldig skapende og kreativ i årets sesong. Ofte har han vært litt for "smart" og slått litt pasninger litt langt foran spissene, men generelt har han skapt en drøss med sjanser i år. At spissene ikke har putta mer er ihvertfall ikke hans skyld. Tror han blir bare bedre og bedre utover han også nå som store deler av angrepet er i praktalag.Kammagutt wrote:Han var i hvertfall ikke savnet. Er langt fra imponert over Dahle i år. Nå var han vel skadet, men kan godt holde seg på benken en stund.
Skjønte at hans arvtager, Blaka, hadde gjort en god jobb i dag og det er synd han ikke har fått spille i år, men regner med at han fortsetter å jobbe hardt, som den seriøse spilleren han er. Utover høsten blir det garantert flere sjanser mtp skader og karantener hos de 4 foran.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Når ble det trampeklapp på Briskeby sist? Fantastisk godt å se at de snaut 600 på tribunen endelig fikk fortjent underholding!
-
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 86 times
Q, Blaka har vært tidvis utrolig svak på andrelaget, så han har ikke gjort det lett for seg selv. Derimot gjorde han nok sin beste kamp av de jeg har sett av han i år i går, så det er lov å håpe at det har løsna litt.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Mulig jeg så en annen match enn resten, men syntes ikke Blaka var så voldsomt god. Vår svakeste spiller offensivt synes jeg. Imponerte i alle fall ikke nok til å holde Dahle på benken når man vet hvilke kvaliteter Dahle har på sitt beste. Angående Dahle, så virker det som det ikke sitter helt timingmessig for han. Han spiller en touch når han kanskje skulle brukt to touch og velger å drible når han skulle spilt fra seg ballen. Men dette kommer seg, det er jeg helt sikker på.
Ellers så er det hyggelig å se at både Bratberg Lund og Nordli fortsetter å sette sitt preg på laget. Bør ikke være noen tvil om at disse skal starte mot Gjøvik/Lyn etter ferien. Sett gjerne Marius Hagen på benken. Noen som vet om skaden til Jagne var alvorlig? Så jo ut som en real strekk.
Ellers så er det hyggelig å se at både Bratberg Lund og Nordli fortsetter å sette sitt preg på laget. Bør ikke være noen tvil om at disse skal starte mot Gjøvik/Lyn etter ferien. Sett gjerne Marius Hagen på benken. Noen som vet om skaden til Jagne var alvorlig? Så jo ut som en real strekk.