På tide med en kamptråd igjen. Grorud venter hjemme. Grorud har åpnet, som de andre nyopprykkede lagene, meget godt og ligger på 7.plass med 13 poeng. De har variert veldig i prestasjonene, fra å tape 0-3 hjemme mot Jerv til å slå Tromsø (som første lag i ligaen) nå sist. Det er ikke så uvanlig når de pleier å benytte seg av en meget ung førsteelvver (den yngste i ligaen i snitt. Ham-Kam har nest yngst forøvrig).
Historisk har vi ikke møtt de spesielt mange ganger. Vi tapte knepent mot de i cupen i fjor etter at bla. Vaagan Moen bommet på straffe. i 2017 slo vi de 10-0 tilsammen over to møter.
Det her blir som kjent Rekdals første kamp ved roret og det blir spennende å se om han har klart å påvirke spillerne i noen retning umiddelbart. Det var noen alternative varianter i førsteellveren i spillsekvensen i går så laget kan bli litt annerledes enn foregående kamper. Pedersen er suspendert, men Svendsen skal være klar for kamp igjen. Jeg håper vi får se et lag som tør å slippe seg løs i 90 minutter. Håper ikke de faller inn i egen 16-meter på slutten. Det har funket, mildt sagt, dårlig.
Jeg har trua på en bra kamp!
Grorud - Ham-Kam
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
-
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 16 times
Re: Grorud - Ham-Kam
Yes! Ble letta når jeg så det. Der er der Onsrud er god, og det er fra den posisjonen han er mest målfarlig. Så kun siste 20,men deilig å se at vi klarer å ha litt eget spill i den fasen av kampen igjen. Dette så mye mer kontrollert ut enn det har gjort tidligere. Vil si det var en oppløftende start.
For første gang på lenge startet jeg ikke å rydde på kjøkkenet da klokka passerte 85 minutter. Hadde faktisk tro på at de klarte å dra i land uten baklengs denne gangen.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 144 times
Onsrud var god i går og vi hadde langt mer kontroll. Slapp til veldig lite.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004