Molde - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
SpellSpar
Has thanked: 56 times
Been thanked: 38 times

Molde - Ham-Kam

Post by SpellSpar » Thu Aug 22, 2024 9:56 am

Søndag 25.8, Aker stadion, 17:00.
Ny helg, ny kamp - deilig!
Denne gangen borte mot Molde, åpenbart en av de vanskeligste kampene på papiret og det er godt mulig vi kommer ned på jorda igjen her. Og for å være litt defensiv (realist?) så er det heller ingen krise om det skulle skje. Men vi er i slaget og Molde har 2 tøffe kamper i Europa å fokusere på, så ingenting er umulig. På de siste 10 har Molde 5 seiere, 1 uavgjort og 4 tap, da inkludert cupkampene. Molde henter hjem Ødegård og skylder på tett kampprogram, men så gæli har det ikke vært. De hadde fri både 4. og 18.8-helga, og etter de har spilt de to kampene som kommer etter helga blir det spillefri på en del siden det er landslangspause. Og med den troppen de har bør de takle dette greit.

Før vi skal i aksjon er det Glimt-Sarpsborg på lørdagen, tar gjerne en hjemmeseier der. Så er det LSK-TIL tidlig søndag, den er jo win-win tenker jeg. Det samme med Sandefjord-KBK.

Tipper det blir få endringer i laget, minus Sjølstad selvfølgelig. Stauts på Bjarnason? Eller er det Jónsson inn som back og Kongsro inn på stopper? Eller Ekeroth? Målkongen Mawa må gjerne fortsette trenden 8-)

Banden setter opp buss: https://briskebybanden.pameldinger.no/

Heia Hamar-Kam!

BVegard_
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Molde - Ham-Kam

Post by BVegard_ » Thu Aug 22, 2024 11:14 pm

Fordel Kamma at Molde røk hjemme mot Elfsborg i dag. De må fyre 100% på alle sylindre om ei uke, og må forhåpentligvis spare noen viktige spillere til helga. Kan ikke tenke meg at vi ser Eikene for eksempel.

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Fri Aug 23, 2024 11:40 am

Jeg håper vi fortsetter med Kongsro på venstreback og at Bjarnason spiller for Sjølstad. Da beholder vi mest mulig av strukturen fra de siste kampene. Ellers er det jo kanskje et spørsmål om Sørås/Kurtvic og spissparet. Jeg synes vi gjerne kan fortsette med Mawa og Ofkir slik at de får bygget videre på relasjonen.

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

Quadrophenia
Site Admin
Has thanked: 117 times
Been thanked: 144 times

Post by Quadrophenia » Mon Aug 26, 2024 10:48 am

Drittkamp det her, men vanskelig å bli ekstremt bekymret. Gjennom 800 Røkke-millioner får man jo muligheten til å bygge en ganske så bra klubb med en ganske så bra spillerstall. Og det har jo Molde. Synes vi havnet litt bakpå fra starten og det var vanskelig å komme inn i kampen igjen. Kom veldig bra på slutten av andreomgang og hadde vi fått uttelling der kunne kampen ha sett annerledes ut.

Forøvrig ganske sjukt at en klubb med 5 seriemesterskap og 5 cupgull de siste 15 årene trekker så lite folk. Kjemper i toppen og er i europa nesten hvert eneste år og har lokale ungutter. Hadde det vært min klubb hadde jeg vært veldig bekymret. Hva i alle dager gjør man for feil når man ikke trekker flere folk da?

Så ut som det var rundt 2000 stk på kampen i går

"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004

antevitaic
Has thanked: 28 times
Been thanked: 26 times

Post by antevitaic » Mon Aug 26, 2024 2:29 pm

Berre å gå vidare frå denne kampen ja. Var heller ikkje så halvgæli framover.

Einaste som er bra med Molde er at dei går over til grasunderlag etter kvart. Heilt uaktuelt i Kamma det?

SpellSpar
Has thanked: 56 times
Been thanked: 38 times

Post by SpellSpar » Mon Aug 26, 2024 2:52 pm

Greit at det ender med 0 poeng her, men synes ikke kampen fram til de setter 2-0 var så ujevn. Så litt bedre omsetning på sjansene våre, så hadde vi i hvert fall vært mer med. Men jaja, shit happens. Viktigere nå til helga.

GSP
Has thanked: 66 times
Been thanked: 86 times

Post by GSP » Mon Aug 26, 2024 11:35 pm

antevitaic wrote:
Mon Aug 26, 2024 2:29 pm
Einaste som er bra med Molde er at dei går over til grasunderlag etter kvart. Heilt uaktuelt i Kamma det?
Ja, vil nok tro det altså. Det handler mye om at det ikke finnes noen skikkelig gode alternativer for yngres lag, gatelag osv med naturgress på Briskeby. Nå er det stort sett aktivitet der nesten hele dagen igjennom hele uka, og det vil jo ikke en naturgressbane tåle. Skulle det bli aktuelt med naturgress igjen ville vi også trengt et treningsanlegg som et alternativ.

For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.

Post Reply