Aalesund - Ham-Kam
Aalesund - Ham-Kam
Tirsdag 20.5, 18:00, Sponsornavn Stadion. TV2 Play
Aalesund knalla til med ei cupbombe, så da gikk det plutselig fra langtur til Bodø med stor sannsynlighet for tap, til en litt kortere tur over fjellet til Møre. Mulig at sannsynligheten for tap er litt mindre nå, men det vil dessverre ikke være noen cupbombe om vi skulle ryke, slik vi tidvis har sett ut i år. Kampen kommer 4 dager etter 16. mai, 5 dager før Molde hjemme og rekruttlaget har ingen kamp som påvirker denne kampen.
Team Reka har faktisk til gode å tape i år, i serien har de 3 seiere og 3 uavgjorte og i cupen har de slått Rollon 3-0, Ull/Kisa 3-2 og Glimt 1-0. Mot Hødd 16. mai solgte de 10.225 billetter, men mot Glimt var det bare 3008, så jeg tviler på at det blir cupfeber når vi tar turen.
Grytebust i mål er en habil keeper. I forsvar har de Hammer Kjelsen som de la en god sum penger på bordet for og Aukland som kom fra FFK før sesongen. På midtbana har de Gregersen på lån fra Sarpsborg og på benken finner vi Heiselberg som vi hadde på prøvespill i vinter. Mange spillere fra Danmark og Island.
Vi kommer fra 1-1 og en ganske positiv opplevelse 16. mai. Hvem vi velger å stille med fra start er kanskje det største usikkerhetsmomentet, men regner med at det blir en sterk startellever slik Jakob har valgt å gå for hittil i cupen.
Resten av runden:
Tirsdag 18:00 Egersund-Sarpsborg, Åsane-Viking, Stabæk-Mjøndalen, Bryne-KFUM, KIL-RBK (20:00).
Onsdag 19:00 Molde-KBK, LSK-FFK.
Begynner å dra seg til nå, men skulle vi ta oss videre er det jo muligheter for å trekke Stabæk/Mjøndalen, Bryne/KFUM eller om noen underdogs skulle klare å ta seg videre. Kvartfinalene spilles rundt 25.6.
Blir vel neppe mange som tar turen til Ålesund på en tirsdag med kort varsel, men håper det er noen og at noen lokale Hamarsinger kanskje dukker opp. Heia Hamar-Kam!
Aalesund knalla til med ei cupbombe, så da gikk det plutselig fra langtur til Bodø med stor sannsynlighet for tap, til en litt kortere tur over fjellet til Møre. Mulig at sannsynligheten for tap er litt mindre nå, men det vil dessverre ikke være noen cupbombe om vi skulle ryke, slik vi tidvis har sett ut i år. Kampen kommer 4 dager etter 16. mai, 5 dager før Molde hjemme og rekruttlaget har ingen kamp som påvirker denne kampen.
Team Reka har faktisk til gode å tape i år, i serien har de 3 seiere og 3 uavgjorte og i cupen har de slått Rollon 3-0, Ull/Kisa 3-2 og Glimt 1-0. Mot Hødd 16. mai solgte de 10.225 billetter, men mot Glimt var det bare 3008, så jeg tviler på at det blir cupfeber når vi tar turen.
Grytebust i mål er en habil keeper. I forsvar har de Hammer Kjelsen som de la en god sum penger på bordet for og Aukland som kom fra FFK før sesongen. På midtbana har de Gregersen på lån fra Sarpsborg og på benken finner vi Heiselberg som vi hadde på prøvespill i vinter. Mange spillere fra Danmark og Island.
Vi kommer fra 1-1 og en ganske positiv opplevelse 16. mai. Hvem vi velger å stille med fra start er kanskje det største usikkerhetsmomentet, men regner med at det blir en sterk startellever slik Jakob har valgt å gå for hittil i cupen.
Resten av runden:
Tirsdag 18:00 Egersund-Sarpsborg, Åsane-Viking, Stabæk-Mjøndalen, Bryne-KFUM, KIL-RBK (20:00).
Onsdag 19:00 Molde-KBK, LSK-FFK.
Begynner å dra seg til nå, men skulle vi ta oss videre er det jo muligheter for å trekke Stabæk/Mjøndalen, Bryne/KFUM eller om noen underdogs skulle klare å ta seg videre. Kvartfinalene spilles rundt 25.6.
Blir vel neppe mange som tar turen til Ålesund på en tirsdag med kort varsel, men håper det er noen og at noen lokale Hamarsinger kanskje dukker opp. Heia Hamar-Kam!
-
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 86 times
Re: Aalesund - Ham-Kam
Gud bedre for en sutrekopp han Rekdal er...
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
- Det er brutalt. Vi fikk alle kortene på hånden med to redninger, men vi mister momentum. Jeg synes vi var best i 1. omgang, og så var de litt bedre i 2. omgang. Vi var nære, men likevel langt unna, sier dansken til TV 2.
Hamar-klubben har slitt så langt i Eliteserien denne sesongen.
– Det verste scenarioet er å spille 120 minutter og ryke ut. Vi klarte å gjøre begge deler. Vi har hatt litt problemer i serien, og dette er ikke den beste oppladningen til en ny seriekamp, sier Michelsen.
– Stemningen i garderoben er tung, legger han til.
Hamar-klubben har slitt så langt i Eliteserien denne sesongen.
– Det verste scenarioet er å spille 120 minutter og ryke ut. Vi klarte å gjøre begge deler. Vi har hatt litt problemer i serien, og dette er ikke den beste oppladningen til en ny seriekamp, sier Michelsen.
– Stemningen i garderoben er tung, legger han til.
-
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 26 times
Vi bygger opp fra grunnen og vi gjør så godt vi kan,
Vi er grønne, vi er hvite, vi er Hamarkam!
Har Kirkevold skåra sitt siste mål?
-
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
Blir ikke mer "hamkamsk" enn å ryke ut på denne måten.
Førsteomgangen i går var godkjent synes jeg. Men i andre blir vi fryktelig defensive og baktunge. Dette Aalesundlaget kunne vi ha tatt hvis vi hadde vært litt mer offensive.
Nesten det eneste lyspunktet i går var kontringsmålet til Osnes-Ringen. Det er vel eneste gangen vi har fått til en vellykket og helhjertet kontring i år. Mer av det!
Det er bare å brette opp ermene og ta hevn mot Molde på søndag.
Førsteomgangen i går var godkjent synes jeg. Men i andre blir vi fryktelig defensive og baktunge. Dette Aalesundlaget kunne vi ha tatt hvis vi hadde vært litt mer offensive.
Nesten det eneste lyspunktet i går var kontringsmålet til Osnes-Ringen. Det er vel eneste gangen vi har fått til en vellykket og helhjertet kontring i år. Mer av det!
Det er bare å brette opp ermene og ta hevn mot Molde på søndag.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 145 times
Jeg håper han har spilt sitt siste minutt i Kammatrøyaantevitaic wrote: ↑Wed May 21, 2025 8:52 amVi bygger opp fra grunnen og vi gjør så godt vi kan,
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 26 times
Quadrophenia wrote: ↑Wed May 21, 2025 4:05 pmJeg håper han har spilt sitt siste minutt i Kammatrøyaantevitaic wrote: ↑Wed May 21, 2025 8:52 amVi bygger opp fra grunnen og vi gjør så godt vi kan,
Nokon annan grunn til at du meiner det enn at han er noko seig i steget?
Men skjønner ikke helt hvorfor vi skal bruke den nest beste keeperen når det er cup. Bomma stygt mot Enga i fjor og dreit seg ut igjen i år.
-
- Site Admin
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 19 times
Hvordan sørge for at andrekeeper får en attraktiv nok pakke til at man kan ha en som er habil. Jeg tror det ligger i bunn av avtalen med Nilsson at han skal spille alle cupkamper frem til runde X. Da tror jeg den sportslige totalen også nyter godt av en slik avtale selv om det tilsynelatende slår uheldig ut akkurat denne gangen.