Ham-Kam - Aalesund
- SpellSpar
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 94 times
Ham-Kam - Aalesund
Søndag 9.8 17:00 Briskeby
Endelig hjemmekamp igjen etter 3 bortekamper på rappen. Etter seieren mot VIF står vi med 1-1-3 etter VM-pausa. Ikke mer enn det vi bør ta på de kampene om man skal være litt offensiv. Begge poengkampene har vært mot 10 mann og det kan vi jo ikke regne med framover. Det gir 8. plass og 21 poeng etter halvspilt serie og 15 kamper. Nå venter AaFK hjemme, Brann borte, Kristiansund hjemme, Rosenborg borte og Molde hjemme, merker jeg er veldig usikker på hvor mange poeng det vil ende med. Både fordi prestasjonene våre varierer, men også motstanderne.
3 uavgjorte, 2 seiere og 1 cup-tap er ståa siden 2022 mot AaFK.
For Kamma er Niang, Hoffmann og Kukleci historie, Al-Saed og Isufi inn, men vi håper vel på en eller to spillere til som kan komplettere på back og offensivt. Mettler har vært ute med skade siden Sandefjord og Opsahl måtte gå av rett før pause mot VIF. Sjølstad, Strand-Nilsen, Osnes-Ringen, Trondsen og Udahl kom inn som innbyttere, mens Al-Saed, Gonstad og Vidar Ari ble sittende på benken. Ligger nok an til litt noen utskiftninger igjen mot AaFK.
Aalesund gikk på en 2-6 smell hjemme mot Tromsø i går, men yppet seg lenge fram til TIL tok helt over. Hadde blant annet en 2-1 scoring som gikk inn, men ble annullert pga en hårfin offside. Siden ferien står de med 0-2-2, hvor begge tapene har gitt 6 baklengs. Men uavgjort mot Molde og Viking er sterkt det, så det blir ingen lett match dette. Lonebu har putta 7 mål og må passes godt på. Laget mot Tromsø: Podlech; Haram (Syversen), Engqvist, Gudmundsson (Kristensen); Andresen (Nessø), Hammer (Myrlid), Hagen, Melland, Charles; Lonebu (Djantou), Osenbroch. Skader: Hammer Kjelsen, Reed (begge medio august), Ngongo (medio september), Seehusen.
Andre kamper;
Onsdag: G19-Odd (16:00)
Fredag: Häcken-G17 (12:00), Sandefjord-KFUM (19:00)
Lørdag: Øvrevoll/Hosle-Ham-Kam Kvinner, VIF-Bodø/Glimt (14:00), Viking Sarpsborg (16:00), Start-Fredrikstad (18:00)
Søndag: G17-Aalesund, Lillestrøm-Rosenborg (14:30), Kristiansund-Molde (19:15)
Mandag: Reinsvoll-HamKam 2 (19:00)
Publikumssnittet per nå ligger på 4594, 613 over fjoråret og faktisk 98 over toppåret 2022. Snittet på 3141 mot AaFK i 22/23-sesongen. Håper selvfølgelig på flere enn det på søndag, så håper folk er tilbake fra ferie og kjenner sin besøkelsestid. Hadde jo vært fantastisk med 3 poeng her og muligheten til å passere Sarpsborg og Brann og havne a-poeng med Molde på 5. plass!
Endelig hjemmekamp igjen etter 3 bortekamper på rappen. Etter seieren mot VIF står vi med 1-1-3 etter VM-pausa. Ikke mer enn det vi bør ta på de kampene om man skal være litt offensiv. Begge poengkampene har vært mot 10 mann og det kan vi jo ikke regne med framover. Det gir 8. plass og 21 poeng etter halvspilt serie og 15 kamper. Nå venter AaFK hjemme, Brann borte, Kristiansund hjemme, Rosenborg borte og Molde hjemme, merker jeg er veldig usikker på hvor mange poeng det vil ende med. Både fordi prestasjonene våre varierer, men også motstanderne.
3 uavgjorte, 2 seiere og 1 cup-tap er ståa siden 2022 mot AaFK.
For Kamma er Niang, Hoffmann og Kukleci historie, Al-Saed og Isufi inn, men vi håper vel på en eller to spillere til som kan komplettere på back og offensivt. Mettler har vært ute med skade siden Sandefjord og Opsahl måtte gå av rett før pause mot VIF. Sjølstad, Strand-Nilsen, Osnes-Ringen, Trondsen og Udahl kom inn som innbyttere, mens Al-Saed, Gonstad og Vidar Ari ble sittende på benken. Ligger nok an til litt noen utskiftninger igjen mot AaFK.
Aalesund gikk på en 2-6 smell hjemme mot Tromsø i går, men yppet seg lenge fram til TIL tok helt over. Hadde blant annet en 2-1 scoring som gikk inn, men ble annullert pga en hårfin offside. Siden ferien står de med 0-2-2, hvor begge tapene har gitt 6 baklengs. Men uavgjort mot Molde og Viking er sterkt det, så det blir ingen lett match dette. Lonebu har putta 7 mål og må passes godt på. Laget mot Tromsø: Podlech; Haram (Syversen), Engqvist, Gudmundsson (Kristensen); Andresen (Nessø), Hammer (Myrlid), Hagen, Melland, Charles; Lonebu (Djantou), Osenbroch. Skader: Hammer Kjelsen, Reed (begge medio august), Ngongo (medio september), Seehusen.
Andre kamper;
Onsdag: G19-Odd (16:00)
Fredag: Häcken-G17 (12:00), Sandefjord-KFUM (19:00)
Lørdag: Øvrevoll/Hosle-Ham-Kam Kvinner, VIF-Bodø/Glimt (14:00), Viking Sarpsborg (16:00), Start-Fredrikstad (18:00)
Søndag: G17-Aalesund, Lillestrøm-Rosenborg (14:30), Kristiansund-Molde (19:15)
Mandag: Reinsvoll-HamKam 2 (19:00)
Publikumssnittet per nå ligger på 4594, 613 over fjoråret og faktisk 98 over toppåret 2022. Snittet på 3141 mot AaFK i 22/23-sesongen. Håper selvfølgelig på flere enn det på søndag, så håper folk er tilbake fra ferie og kjenner sin besøkelsestid. Hadde jo vært fantastisk med 3 poeng her og muligheten til å passere Sarpsborg og Brann og havne a-poeng med Molde på 5. plass!
Last edited by SpellSpar on Mon Aug 03, 2026 12:22 pm, edited 1 time in total.
-
GSP
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 104 times
Re: Ham-Kam - Aalesund
Opsahl er nok ute, jogget lett i dag. Mettler tror jeg nærmer seg, men tenkte faktisk ikke over om han var med på trening i dag.
Ellers var det noen som nok hadde hengt seg opp i "Kamma til Europa, Häcken away" i klubben, riktig motstander for G17 er Helsingborg
Ellers var det noen som nok hadde hengt seg opp i "Kamma til Europa, Häcken away" i klubben, riktig motstander for G17 er Helsingborg
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
- SpellSpar
Heh, se der ja
lurer på om Mattis rakk å bestille seg tur før de rettet det?
Rett skal altså være Helsingborg - HamKam G17 onsdag kl 12; https://www.hamkam.no/nyheter/uke-32i20266
Rett skal altså være Helsingborg - HamKam G17 onsdag kl 12; https://www.hamkam.no/nyheter/uke-32i20266
- SpellSpar
Hva tror vi om kampen i dag da? Det blir interessant å se hvilken lagoppstilling og kampplan Myhre går for. Resultat? 3-2 til Kamma 
Bra for vår del med Viking og Glimt-seiere i går.
Bra for vår del med Viking og Glimt-seiere i går.
Tipper det blir veldig lik 11er som mot Enga, men Sjølstad må vel erstatte en skadet Opsahl og så tror jeg Udahl kommer inn for Benjamin.
Men på venstrebacken, blir det Andresen, Jonsson eller Trondsen?
Jaja. Har nok sjanser til å få med noe mer, men tok litt for lang tid før Ham-Kam begynte å spille fotball i dag. Kan fort tape en slik kamp også med Mares sin nonchalante stuss på slutten der.
-
kammaguttioslo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Neste gang bør Danilo få mer enn 5 min. Helt enormt det han gjør og bør få seg en assist helt på tampen der.
Myhre mener tydeligvis at Benjamin er bedre enn både Udahl, Gonstad og Al-Saed, noe jeg er veldig uenig i. Mener at Benjamin heller kan komme inn når feks Udahl har mørnet motstandernes forsvar i 60-70 min.
Myhre var vel også ganske streng/tydelig da Potur ikke ville signere ny kontrakt i Moss, noe som sendte Potur ut på benken. Er det en av grunnene til at nå Udahl benkes? At han forlater klubben etter årets sesong.
Uansett så må det inn en ny spiss. Benjamin og Isufi er ingen målscorere, og Udahl og Gonstad får det heller ikke til. Isufi og Al-Saed har også litt skuddvegring, og ser ut til å ville spille seg helt inn i mål.
Myhre var vel også ganske streng/tydelig da Potur ikke ville signere ny kontrakt i Moss, noe som sendte Potur ut på benken. Er det en av grunnene til at nå Udahl benkes? At han forlater klubben etter årets sesong.
Uansett så må det inn en ny spiss. Benjamin og Isufi er ingen målscorere, og Udahl og Gonstad får det heller ikke til. Isufi og Al-Saed har også litt skuddvegring, og ser ut til å ville spille seg helt inn i mål.
-
Kammapåtopp
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Helt enig. Det gjøres så mye riktig om dagen, og vil ikke klage, men jeg må si jeg av og til stusser litt over kampledelsen og disposisjonene til Myhre. Her møte vi et særdeles lavtliggende AaFK som bare er interessert i å dra ned tempo. Det samme var det litt da vi spilte mot 10 mann mot Sandefjord. Da trenger vi folk som kan forsere, drible av motspillere og åpne forsvaret dems. Hvorfor vente med å bytte til det er liksom to minutter igjen?kammaguttioslo wrote: ↑Sun Aug 09, 2026 8:46 pmNeste gang bør Danilo få mer enn 5 min. Helt enormt det han gjør og bør få seg en assist helt på tampen der.
På samme måte skriker vi etter litt muskler på topp. Benjamin kan passe på topp når vi kan kontre og møter noen som ligger høyt, men han ble veldig malplassert i dag og fikk til lite utover et gult kort. Ble litt bedre da Jonsgård ble satt inn som spiss på slutten.
La også merke til at Julian Gonstad sto inni mål som en slags ballhenter på avslutningstreninga på oppvarminga. Skjer sikkert mye på treningsfeltet, holdninger, innsats på trening osv som jeg ikke har oversikt over, men utenfra fremstår dette utrolig merkelig. Gi han en ordentlig sjanse, helst foran Udahl på utgående nå. For meg blir det helt feil å selge et lokalt og ungt talent som var så ettertrakta for mindre enn ett år siden til KFUM eller et anna bunnlag. Jeg har litt mer tålmodighet her, altså.
Også sliter vi big time på backen. Vi hadde en ordentlig god wingback (svensken), men når han nå er solgt er det så tynt. Jeg forstår ikke helt hvorfor vi tviholder på 3-5-2 når vi ikke har backer som makter å utfordre mannen sin på fart og teknikk. Får helt utslett av å se på Metcalfe vende hjemover gang på gang. Altså han er god han, men han har ikke egenskapene til å spille på kant.
Her ble det mye syting, men jeg mener det egentlig er med rette. Dette er ting det bør tas tak i, og endres.